Sidan 3 av 26 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 515
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Fyllig utrustning, med flera mysiga gobitar

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Har inte riktigt hängt med. Är det inte DSG 7 DQ 500 med våtkoppling (nya RS3 lådan) i nya R?

    Fredrik

  3. #43

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Har kollat lite mera på bagaget och det visar sig att en gti 6:a har 350 liter och den nya R 7:an har 343 liter.
    För mig är det viktigt att kunna få plats med familjen och packningen så det är glädjande siffror :-)

  4. #44
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Grattis Peter! Fin spec också, ingen tomhylsa det där! Jag hade manuell låda till min R och ångrade mig aldrig. Närkontakten med drivlinan och känslan av kontroll är oöverträffad med manuell låda. Nu när nya R dessutom har så fin momentkurva så blir körbarheten riktigt bra. Sen förstår jag alla som kommer välja Dsg. Det är riktigt bekvämt med Auto och ganska kul med snabba växlingar mm.
    Du skrev ju att de var bara att handla så därför gjorde jag det. Åker du förbi Halmstad få du väl komma inom å prova .

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Fyllig utrustning, med flera mysiga gobitar
    Har undvikit div ”assist”- funktioner, vill gärna köra själv. Navi övervägde jag men plockade bort det då det blir omoderna snabbt, trivs med Garmin, samma GPS i olika fordon med senaste kartupplagan .

    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Har inte riktigt hängt med. Är det inte DSG 7 DQ 500 med våtkoppling (nya RS3 lådan) i nya R?

    Fredrik
    R DSG har 6 vxl, (DQ250 få vi väl anta). S3 och S-tronic, den har också 6 växlar enligt genvägen nedan, sid 124 tekniska data för S3.

    http://www.audi.se/etc/medialib/ngw/...37_2013_03.pdf

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Håller helt med angående assist funktioner. Inget mervärde för mig. Navi brukar vara mycket tveksamt, dyrt med dyra uppdateringar och ibland bristande funktioner. Exempelvis har VW länge haft endast Västeuropa i RNS510 på den svenska marknaden. Vad gäller godbitar tänkte jag mest på Läderklädsel Vienna och Elinställbar förarstol i kombination med läderklädsel. Läder förhöjer känslan i bilen avsevärt anser jag

  6. #46

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Mpanios P
    Medlemsnr
    5220
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    53
    Fast med nya navigationen ska man kunna göra uppdateringarna själv, kolla på navigation.com.

  7. #47

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Hade nöjet att få låna en Gti över helgen för lite seriös provkörning. Visst det var en trevlig bil även om jag inte körmässigt tyckte att det var någon större skillnad mot mk6 gti´n. Xds+ och några extra 20 hästar märktes inte speciellt mycket. Materialval och inredning är nog mera premium men det känns inte som tjohoo vad kul det var.....måste byta bil nu!!!!!

    Så ska det bli något byte så lutar det mera åt R golfen. Åker idag på 18" hjul och tycker att det funkar bra och är lagom stötigt. Hur är det med stötigheten med 19"? Bör ju bli stötigare, bullrigare och dyrare? Men finns det något positivt som överväger förutom att det ser snyggare ut på bilen? Snyggt är ju alltid bra men som vägnätet ser ut i landet så........

    Är villrådig, är man en idiot om man inte bockar för 19" i utrustningslistan?

  8. #48
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av kalle950 Visa inlägg
    Hade nöjet att få låna en Gti över helgen för lite seriös provkörning. Visst det var en trevlig bil även om jag inte körmässigt tyckte att det var någon större skillnad mot mk6 gti´n. Xds+ och några extra 20 hästar märktes inte speciellt mycket. Materialval och inredning är nog mera premium men det känns inte som tjohoo vad kul det var.....måste byta bil nu!!!!!

    Så ska det bli något byte så lutar det mera åt R golfen. Åker idag på 18" hjul och tycker att det funkar bra och är lagom stötigt. Hur är det med stötigheten med 19"? Bör ju bli stötigare, bullrigare och dyrare? Men finns det något positivt som överväger förutom att det ser snyggare ut på bilen? Snyggt är ju alltid bra men som vägnätet ser ut i landet så........

    Är villrådig, är man en idiot om man inte bockar för 19" i utrustningslistan?
    Instämmer med det du skriver om GTI 7. Upplevde också att det var för liten skillnad mellan 6 och 7. I mitt fall är GTI 6:an betydligt vassare så det lade ju lite locket på. Det hade ju gått att åtgärda.

    Har man 19” ihop med DCC så borde man kunna köra i mjukaste läget till ”vardags”. Detta har jag beställt på den nya R:en (19” Pretoria inklusive mörka rutor efter B-stolpen som ingår).

    På frågan ”Är villrådig, är man en idiot om man inte bockar för 19" i utrustningslistan” kan man frestas till ett ge kort svar. Det gör inte jag för jag är väluppfostrad . Ska man ändå lägga de pengar det är frågan om så vill man ju att det ser vettigt ut. För mig är det endast en utseende fråga, kan inte se några andra fördelar.

    Mao jag röstar på att du ska bocka för 19"!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #49

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Fan.. 480lök för en Golf.. :O
    Njä.. Får suga på karamellen lite till. Ska bli kul att se vad ni tycker när ni får den. Och även att provköra när den dimper ner..

  10. #50
    vw-fantast
    Gäst
    Bara pengar BEO, inget viktigt. Dra kortet å se glad ut.

  11. #51

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Går det inte att ha dragkrok på denna R heller???...

  12. #52

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Nej det gör det säkert inte. Och att fråga VW är lika meningsfullt som att fråga en bäver ute i skogen. Jag är så jävla trött på VW och deras skämt till konfigurator vad gäller Golf R att jag allvarligt funderar på att lägga ner och köpa något annat. Personalen på VW verkar inte veta ett skit om något överhuvudtaget. Du får olika svar om vad som är standardutrustning och på det som (kanske?) inte är standardutrustning så stämmer inte priserna i konfiguratorn.

  13. #53
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Krok som sagt ej tillgängligt på R.

    Nu finns det ju en helt ny konfigurator på VW:s sida.. Är den bättre?

    Annars fick jag bra feedback vid beställningen avseende mina frågor, det går ju inte alltid att utläsa vad som ingår. Det beror ju på hur kompetent säljaren är respektive hur driven han/hon är på att ta reda på uppgifter.

    Slutligen är det ju vad som står i avtalet som gäller oavsett vad konfiguratorn säger.
    Min tillverkas vecka 5 enligt mail jag fått. Borde vara här typ v 7-8 .

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2013-11-26 klockan 19:09. Anledning: justering upprepat ord...
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #54

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Tja ta en sådan sak som larm, är det standard? Hittar det varken i mitt förslag eller på konfiguratorn.

  15. #55
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av kalle950 Visa inlägg
    Tja ta en sådan sak som larm, är det standard? Hittar det varken i mitt förslag eller på konfiguratorn.
    Var inne i konfig. Hittat under standarutrustning:

    Stöldlarm "Plus" med kupéövervakning, back-up-signal och bortbogseringsskydd

    Tittade i mitt avtal, där fanns inget om larm. Det går ju inte att välja till heller i konfig.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av kalle950 Visa inlägg
    Nej det gör det säkert inte. Och att fråga VW är lika meningsfullt som att fråga en bäver ute i skogen. Jag är så jävla trött på VW och deras skämt till konfigurator vad gäller Golf R att jag allvarligt funderar på att lägga ner och köpa något annat. Personalen på VW verkar inte veta ett skit om något överhuvudtaget. Du får olika svar om vad som är standardutrustning och på det som (kanske?) inte är standardutrustning så stämmer inte priserna i konfiguratorn.
    När du skriver VW - menar du då din lokala återförsäljare för VW eller menar du importören och dess organisation? Känns magstarkt att missa en fantastisk bil och framför allt att dissa ett helt varumärke pga inkompetens hos en lokal säljare Vilken säljare har du pratat med?

  17. #57

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av kalle950 Visa inlägg
    Nej det gör det säkert inte. Och att fråga VW är lika meningsfullt som att fråga en bäver ute i skogen. Jag är så jävla trött på VW och deras skämt till konfigurator vad gäller Golf R att jag allvarligt funderar på att lägga ner och köpa något annat. Personalen på VW verkar inte veta ett skit om något överhuvudtaget. Du får olika svar om vad som är standardutrustning och på det som (kanske?) inte är standardutrustning så stämmer inte priserna i konfiguratorn.
    Nästan läskigt, PRECIS det här kunde jag själv ha skrivit! Säljarna jag har pratat med, sammanlagt fyra stycken, på tre olika orter, vet knappt att det FINNS en R. Konfiguratorn är ju ingen hjälp heller, om den inte är utbytt de senaste dagarna. Det är förbannat synd, jag gillar VW, men det är inte roligt att känna sig dum och tjatig för att kunna få en vettig offert på en bil som ändå kostar +400K. Nu har blicken flyttats mot ett annat Tyskt märke med en stiliserad flygplanspropeller som logo, blå & vit, börjar på B och slutar på W med ett M i mitten.

  18. #58

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    När du skriver VW - menar du då din lokala återförsäljare för VW eller menar du importören och dess organisation? Känns magstarkt att missa en fantastisk bil och framför allt att dissa ett helt varumärke pga inkompetens hos en lokal säljare Vilken säljare har du pratat med?
    Nej jag ska inte klandra min lokala säljare, han gör nog så gott han kan givet förutsättningarna. Utan det är mera VW där man kan fråga sig hur man kan ta sig för att sälja en bil utan att veta vad det är man ska sälja.
    Min stackars handlare får vidarebefordra mina frågor så han börjar väl att trötta på mig snart och återgår väl till att sälja tdi passater.

    Jag har sett prospekt där man anger att parkeringssensorer är standardutrustninghttps://app-ssl.volkswagen.se/conten...sid_100dpi.pdf

    Kolla på sidan 29. Sedan så kommer man till sin handlare ja då hejsan hoppsan kostar det 5000:-
    Nu håller jag på och snear på att light assist som i den "nya fina" konfiguratorn kostar 1600:- jojo men försök att beställ det och du kommer att bli varse att hos handlare i hans konfigurator så kostar det nästan 5000:-

    Allvarligt är det seriöst, nej jag tycker inte det.

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    OK - förstår. Men det är ju "skyltpriset" som gäller om säljaren ska följa lagen. Priset i konfiguration är att betrakta som "skyltpris", prismärkning, angivet pris. Sen kan säljaren ha vilket pris han vill i sin interna konfigurator. I din situation hade jag satt ihop den specifikation jag vill ha i konfiguration, skrivit ut den, lämnat till säljaren och sagt: "Vilket pris kan du ge på den här specifikationen?" sen får säljaren lösa eventuella interna problem utifrån det.

  20. #60

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    edit, onödig post. tar bort den själv

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 15:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 20:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 02:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin