Sidan 25 av 26 FörstaFörsta ... 152223242526 SistaSista
Resultat 481 till 500 av 515
  1. #481

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Nån som kör med APR trim?, som finns sen en tid tillbaka att få här i stockholm. Dessa bilar med det, går ju skapligt i Amerikat

    http://www.biljouren.se/originaldelar/effektutrustning/

    http://www.goapr.com/products/ecu_up...en3_mqb_r.html
    https://www.youtube.com/watch?v=GINKFObNQZg

    0-100 på 3,8sek...
    Senast redigerad av mangewide den 2016-09-10 klockan 17:01.

  2. #482

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Nästa Lördag är det Björkvik https://www.facebook.com/RaceGruppen...PAGES_TIMELINE
    Om någon är sugen på möta b.l.a hyfsat snabba Cupror är det bara komma dit... sista eventet för i år.

  3. #483

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890

  4. #484

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag undrar vad dom gjort med bromsarna på facelift versionen eftersom dom utför bromstest på bilderna?

  5. #485

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Namn:  Screenshot_2016-09-27-10-39-35.jpg
Visningar: 755
Storlek:  409.4 KBNamn:  Screenshot_2016-09-27-10-39-35.jpg
Visningar: 755
Storlek:  409.4 KB

    - - - Uppdaterad - - -

    Jäkla jänkare och vara händiga ����

  6. #486
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Talas om beställningsstopp på R och R SC den här veckan. Ny på gång?

  7. #487

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    En större uppdatering av Golf generation 7 presenteras troligen i slutet av året.

  8. #488

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Japp R kampanj slutar imorgon, det kommer bli facelift ni

  9. #489
    Medlem Nille1s avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Peter Nilsson
    Medlemsnr
    5083
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    51
    Min bil fyller 3 i april, så jag var i kontakt med "min handlare" i dag och blev uppringd av honom med beskedet att R inte är beställningsbar nu. Blir att vänta och se alltså.
    Mk8 R Performance Pack Black Style

  10. #490

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    http://app.volkswagen.se/ihdcc/sv/co...duct_id=#30301

    Precis går inte att beställa längre . Kanske man tok ångrar sig att man inte beställde...

    Men samtidigt, spännande vad som kommer

  11. #491

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Man kan alltid vänta och få något bättre, men det blir som att vänta med att köpa dator eller smartphone. När man väl köpt blir den snart gammal och något nyare kommer. Ska man vänta på det blir det aldrig något köp och vi lever ju här och nu. Imorgon kan det vara för sent...

  12. #492

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Man kan alltid vänta och få något bättre, men det blir som att vänta med att köpa dator eller smartphone. När man väl köpt blir den snart gammal och något nyare kommer. Ska man vänta på det blir det aldrig något köp och vi lever ju här och nu. Imorgon kan det vara för sent...
    Ja absolut, men det som tagit emot. Att invändigt så är bilen exakt som min, vilket har känts jäkligt tråkigt..

    Nu kan man ju räkna med att man kommer få betala 60 000:- till för en faceliftad version. Hoppas det är värd det! ;

    Men nu när bilen inte går att beställa längre, kan det väll inte ta ett halvår innan en ny kommer??, varför stänger man denna så tidigt??

    http://www.autoevolution.com/news/20...ge-111847.html

  13. #493

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Exakt som din är väl inte en R? Ratten, stolarna, lister m.m skiljer ju Ska vi gissa på lansering sen vår 2017?

  14. #494

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Exakt som din är väl inte en R? Ratten, stolarna, lister m.m skiljer ju Ska vi gissa på lansering sen vår 2017?
    För den oinvigde ( tex min fru ). När jag lånade hem den, så frågade hon på plats i bilen var detta är för snikkärra..

    Har halvskinn i min som gör att den känns lyxig mot en R utan helskinn och de små ändringarna på Ren är inget man märker av tyvärr

    Jämnför man med en R line, då blir det riktigt jobbigt..

    Sen att det inte ska kunna gå att beställa en R först om ett år är ju inte troligt. GTE har varit obeställbar i en månad nu( som Ren nu ), den kommer som en faceliftad om nån månad. Med lite tur även Ren då

  15. #495
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    För den oinvigde ( tex min fru ). När jag lånade hem den, så frågade hon på plats i bilen var detta är för snikkärra..

    Har halvskinn i min som gör att den känns lyxig mot en R utan helskinn och de små ändringarna på Ren är inget man märker av tyvärr

    Jämnför man med en R line, då blir det riktigt jobbigt..

    Sen att det inte ska kunna gå att beställa en R först om ett år är ju inte troligt. GTE har varit obeställbar i en månad nu( som Ren nu ), den kommer som en faceliftad om nån månad. Med lite tur även Ren då
    Ja men då beställer man helskinn i R:n så löser det sig .

    Eftersom vi har en av varje (SC 1.4 TSI och R) vill jag bara säga att bilarna är helt olika. Egenskaperna skiljs åt av en hel ocean. R är en sportbil med mycket aggressiv karaktär än 1.4 TSI som smyger fram tyst och mjukt trots att den har sportchassi.

    Är det bara utseende man analyserar så är det betydligt enklare att fälla ett omdöme.

    R-line paket.... Ska se ut som något den inte är. Vad är ändamålet med det.....? Jag vet att alla tillverkare mer eller mindre gör så, S-line, AMG paket, M paket, det är inte bara VW.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #496

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    För den bilintresserade som gillar att köra snabbt och hårt finns det inte många likheter mellan en standard Golf och en R gällande köregenskaperna men tack vare att de flesta egenskaperna ändå är som en vanlig Golf är den därmed lika lättkörd som en sådan vilket är bra när bilen lånas ut till flickvänner och andra.

    Gällande stylingen håller jag inte riktigt med. Det är en utseende fråga. Hade själv en BMW E39 525 med M-paket och tyckte den var otroligt snygg. Visst den såg nästan ut som en M5 men den bilintresserade såg ändå att det inte var någon M5.

    Jag gillar verkligen att snabba framförallt Golf:ar just för att de just bara är en vanlig Golf för 9/10 av befolkningen och väcker därmed ingen avundsjuka bland fel folk.

    Har aldrig fått en negativ kommentar för min ED35 för BMW:n däremot som bara var värd en bråkdel kunde man få en del gliringar och tråkiga kommentarer men också positiva såklart.

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja men då beställer man helskinn i R:n så löser det sig .

    Eftersom vi har en av varje (SC 1.4 TSI och R) vill jag bara säga att bilarna är helt olika. Egenskaperna skiljs åt av en hel ocean. R är en sportbil med mycket aggressiv karaktär än 1.4 TSI som smyger fram tyst och mjukt trots att den har sportchassi.

    Är det bara utseende man analyserar så är det betydligt enklare att fälla ett omdöme.

    R-line paket.... Ska se ut som något den inte är. Vad är ändamålet med det.....? Jag vet att alla tillverkare mer eller mindre gör så, S-line, AMG paket, M paket, det är inte bara VW.

    /Peter

  17. #497

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja men då beställer man helskinn i R:n så löser det sig .

    Eftersom vi har en av varje (SC 1.4 TSI och R) vill jag bara säga att bilarna är helt olika. Egenskaperna skiljs åt av en hel ocean. R är en sportbil med mycket aggressiv karaktär än 1.4 TSI som smyger fram tyst och mjukt trots att den har sportchassi.

    Är det bara utseende man analyserar så är det betydligt enklare att fälla ett omdöme.

    R-line paket.... Ska se ut som något den inte är. Vad är ändamålet med det.....? Jag vet att alla tillverkare mer eller mindre gör så, S-line, AMG paket, M paket, det är inte bara VW.

    /Peter
    Jodå kört båda mkt.

    Men det är vi nördar som bara har koll att den ena är dubbelt så dyrt .

    Det jag menar, hade Ren varit mer speciell invändigt så hade den varit mer lättmotiverad att köpa från matkassan

  18. #498

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    För den bilintresserade som gillar att köra snabbt och hårt finns det inte många likheter mellan en standard Golf och en R gällande köregenskaperna men tack vare att de flesta egenskaperna ändå är som en vanlig Golf är den därmed lika lättkörd som en sådan vilket är bra när bilen lånas ut till flickvänner och andra.

    Gällande stylingen håller jag inte riktigt med. Det är en utseende fråga. Hade själv en BMW E39 525 med M-paket och tyckte den var otroligt snygg. Visst den såg nästan ut som en M5 men den bilintresserade såg ändå att det inte var någon M5.

    Jag gillar verkligen att snabba framförallt Golf:ar just för att de just bara är en vanlig Golf för 9/10 av befolkningen och väcker därmed ingen avundsjuka bland fel folk.

    Har aldrig fått en negativ kommentar för min ED35 för BMW:n däremot som bara var värd en bråkdel kunde man få en del gliringar och tråkiga kommentarer men också positiva såklart.
    För oss nördar så är Golfen klockren!, användbar i alla lägen.

    Så ska självklart bli en Golf igen .

  19. #499

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Du får lobba hårdare för hon som bestämmer över matkassan Bilar köper man väl förhoppningsvis för sitt egna nöje, inte för andras. Precis som redan påpekats här, tycker jag att en av många fördelar med Golf är att den för många passerar obemärkt förbi oavsett version. Ingen uppståndelse, inga bittra tankar. Mitt nöje, inte andras.

  20. #500
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    ...Det jag menar, hade Ren varit mer speciell invändigt så hade den varit mer lättmotiverad att köpa från matkassan
    Jo det känner jag igen !

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 19:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin