Sidan 23 av 26 FörstaFörsta ... 1320212223242526 SistaSista
Resultat 441 till 460 av 515
  1. #441

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Är själv nära att slå till på en Golf R.

    Ni som har 19" och DCC, hur upplever ni komforten på motorväg? Jag är mest ute efter hur mycket av de små vägimperfektionerna som känns.

    Jag hade helst valt 18" men tyvärr går det ej ihop med kampanjpriset.

  2. #442

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Är själv nära att slå till på en Golf R.

    Ni som har 19" och DCC, hur upplever ni komforten på motorväg? Jag är mest ute efter hur mycket av de små vägimperfektionerna som känns.

    Jag hade helst valt 18" men tyvärr går det ej ihop med kampanjpriset.
    Va, går det inte att få 18" hjul ihop med kampanjpriset? Det måste vara en nyhet, jag beställde min bil i början av februari till kampanjpriset och valde då 18" hjul. Dock har jag inte DCC på min bil.

  3. #443

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det går på Variant men inte på 5-dörrars.

  4. #444

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det går på Variant men inte på 5-dörrars.
    Ok, då förstår jag.

  5. #445

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Johan A
    Ort
    Småland
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Är själv nära att slå till på en Golf R.

    Ni som har 19" och DCC, hur upplever ni komforten på motorväg? Jag är mest ute efter hur mycket av de små vägimperfektionerna som känns.

    Jag hade helst valt 18" men tyvärr går det ej ihop med kampanjpriset.
    Kör 19" och DCC på SC R och upplever inga problem, står skillnad mellan Race samt Komfort läget.

    /Johan

  6. #446
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Är själv nära att slå till på en Golf R.

    Ni som har 19" och DCC, hur upplever ni komforten på motorväg? Jag är mest ute efter hur mycket av de små vägimperfektionerna som känns.

    Jag hade helst valt 18" men tyvärr går det ej ihop med kampanjpriset.
    I Sverige kör man ju ganska långsamt. Jag brukar ha den i "Normal" mode 95 % av tiden, Vid besök på kontinenten kör jag bilen företrädesvis i "Comfort" mode eftersom hastigheten kan öka till typ 200 km/h på Autobahn. Annars blir det lite stötigt med 19".

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #447

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Nån som klämt på dragkrok på sin R än? . I så fall, kan man få se en bild hur det ser ut när man får "jacka" ur diffuser?

  8. #448
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 296
    R:en är ej certifierad med drag.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #449

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    R:en är ej certifierad med drag.
    Japp, men går att montera ändå. Som jag vet ett 2st gjort iallafall

    Man besiktar inte drag längre, därför är det inga problem att montera

  10. #450

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Vad händer då om du krockar med bil + släp? Rimligen observerar försäkringsbolaget detta.

  11. #451
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Undrar varför den inte är certad egentligen, eller om "certad" är rätt ord. Vad kan skilja mot en vanlig golf tro?

    Försäkringfrågan är helt klart rimlig, iaf vid kollision bakifrån (vilket iofs borde vara den andra bilens/förarens fel).
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  12. #452

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad händer då om du krockar med bil + släp? Rimligen observerar försäkringsbolaget detta.
    Ja det är ju aningen luddigt detta. Men det konstiga är är det verkligen bilägare som ska ha koll om bilen är typad med dragkrok?. För firmor monterar utan problem.
    Det enda som kan vara problem är vagnskadan på drivlinan som kan ryka..

  13. #453

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Självklart är det du som ägare som har ansvar för att bilen är korrekt utrustad när det gäller sådant som inte kommer från tillverkaren.

    Lite OT, men... Min far fick sin husvagn skrotad för en månad sedan. En annan bil kom över på fel sida av vägen och landade i husvagnen. Ingen synlig skada på fars bil, men husvagnen skrot. Bilen ska dock undersökas vid tillfälle eftersom dragordningen kan ha tagit skada eller infästningen i bilen. Bil och husvagn är försäkrade hos samma försäkringsbolag. Det skulle inte förvåna mig om försäkringsbolaget skulle vägra ersättning för husvagnen helt eller delvis, om det vore så att husvagnen drogs av en bil som inte får dra husvagn eller annat släp. Men det är så klart bara min gissning, dock tillräckligt mycket otrygghet för att jag skulle avstå, om jag någon gång mot all förmodan skulle ställas inför ett sådant val

  14. #454

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Självklart är det du som ägare som har ansvar för att bilen är korrekt utrustad när det gäller sådant som inte kommer från tillverkaren.

    Lite OT, men... Min far fick sin husvagn skrotad för en månad sedan. En annan bil kom över på fel sida av vägen och landade i husvagnen. Ingen synlig skada på fars bil, men husvagnen skrot. Bilen ska dock undersökas vid tillfälle eftersom dragordningen kan ha tagit skada eller infästningen i bilen. Bil och husvagn är försäkrade hos samma försäkringsbolag. Det skulle inte förvåna mig om försäkringsbolaget skulle vägra ersättning för husvagnen helt eller delvis, om det vore så att husvagnen drogs av en bil som inte får dra husvagn eller annat släp. Men det är så klart bara min gissning, dock tillräckligt mycket otrygghet för att jag skulle avstå, om jag någon gång mot all förmodan skulle ställas inför ett sådant val
    Ja lätt i teorin att man ska ha koll på att allt är rätt på bilen. Man får ju egentligen inte ändra någon på en certiferad bil.
    Så trim, andra hjul mm är ju oxå olagligt. Så undra om dragkrok skulle vara så mkt värre än det andra?!.
    Enda anledningen att Ren inte är typad med dragkrok, är att de är rädd att DSG lådan inte ska hålla. Så det är ju ingen säkerhetsrisk med själva fästena, som redan sitter där som vilken Golf som helst

  15. #455

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Enda anledningen att Ren inte är typad med dragkrok, är att de är rädd att DSG lådan inte ska hålla.
    Passat GTR har väl liknande prestanda som Golf R ?

  16. #456

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det är lätt i både teori och praktik. Ändra inte bilens specifikation. En dragkrok lär vara mycket mer uppenbar för ett försäkringsbolag än både trim, bromsar och hjul.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Passat GTR har väl liknande prestanda som Golf R ?
    Jag tror absolut inte att DSG-lådan är problemet på Golf R. Samma DSG används i min Passat som har högre vridmoment än Golf R, dessutom får inte heller manuell Golf R ha dragkrok.
    Senast redigerad av Marcus den 2016-08-15 klockan 20:43. Anledning: Läste GTS istället för GTR

  17. #457

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Den har i och för sig en annan DSG-låda
    ok, trodde de bägge hade samma låda eftersom det är DSG6 (DQ250?).

  18. #458

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ja ursäkta, du har rätt, fel av mig, jag läste GTS

  19. #459

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är lätt i både teori och praktik. Ändra inte bilens specifikation. En dragkrok lär vara mycket mer uppenbar för ett försäkringsbolag än både trim, bromsar och hjul.

    - - - Uppdaterad - - -



    Jag tror absolut inte att DSG-lådan är problemet på Golf R. Samma DSG används i min Passat som har högre vridmoment än Golf R, dessutom får inte heller manuell Golf R ha dragkrok.
    Nej lite förhastat att skriva DSG, men det är hela drivlinan som skulle utsättas för lite väll mkt. Om man hängde på en 1500kg husvagn och gav full makaron. ( tanken är väll att bilen ska klara 20 000mil med släp, kanske bara klara 10 000mil på Ren
    Detta är faktiskt rätt, enligt vad jag pratat med folk på VW angående varför man i kan ha dragkrok. (luskat i detta bra mkt senaste året) . Sen fick jag höra av en slump att det monterats krokar på R bilar..

    Men varför har man tagit bort dragkroksbesiktning?, måste vara nått EU påhitt?!?

  20. #460

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Men som Fredrix påpekade klarar samma drivlina dragkrok när det gäller Passat 2,0 TSI 280 4Motion DSG. Jag tror mer på att önskemål om dragkrok är extremt udda när det kommer till bilar som Golf R - med undantag för Sverige då Därför anses det antagligen inte relevant att ta fram möjlighet för dragkrok på Golf R...

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 19:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin