Sidan 16 av 26 FörstaFörsta ... 613141516171819 ... SistaSista
Resultat 301 till 320 av 515
  1. #301

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    R SC har varit alldeles för överprisad (jag betalde 330' för min VI R med utrustning och original aluvinterhjul i 17"). VII R ska förstås vara lite dyrare men inte över 400' i grundutförande. Har sett en enda i trafik och det är nära att 335r som min är vanligare.. 332' är dock riktigt prisvärt! Men otroligt synd att VW inte tagit jobbet att få dit drag. Men med tanke på volymen för modellen så var det säkert ett aktivt val de gjorde. Funkar dock inte i Sverige där mer eller mindre alla ska ha drag. Den går bort för mig enbart pga det!

  2. #302

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    R SC har varit alldeles för överprisad (jag betalde 330' för min VI R med utrustning och original aluvinterhjul i 17"). VII R ska förstås vara lite dyrare men inte över 400' i grundutförande. Har sett en enda i trafik och det är nära att 335r som min är vanligare.. 332' är dock riktigt prisvärt! Men otroligt synd att VW inte tagit jobbet att få dit drag. Men med tanke på volymen för modellen så var det säkert ett aktivt val de gjorde. Funkar dock inte i Sverige där mer eller mindre alla ska ha drag. Den går bort för mig enbart pga det!
    Håller med att hade man haft dragmöjlighet, så hade den säkert sålt 10ggr fler. Så går bort för mig med

  3. #303
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    En fråga då angående Golf R. Vad jag kan se i konfiguratorn så finns inte Golf R med parkeringsvärmare. Går det att eftermontera en sån? Jag undrar eftersom jag själv är rullstolsburen och beroende av värmare och inte har tillgång till elstolpe vid min bostad.
    Allt går, men räkna med 25-35k för det.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  4. #304

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Allt går, men räkna med 25-35k för det.
    Ja det är märkligt hur de specar bilar inom VAG. Ska låna en ny Octavia RS nästa helg. Man får bensinvärmare och dragkrok för 9900:-!!!. Är galet billigt.
    Även ett helt nytt "premiumpaket"
    Premiumpaket
    9 900kr (ord. pris 27 100, 63% rabatt)
    Alcantara till Scout, Delläderklädsel till Style och RS
    Infotainment navigation Amundsen 6,5" färg/touch screen, SD-kortplats, AUX, USB
    Sunset, extratonade sidorutor bak, bakruta
    Parkeringssensorer fram och bak
    SmartLink, speglar din smartphone I infotainmentsystemet, spotify, telefon, meddelanden, ljudböcker, röststyrning etc.
    Adaptiv farthållare (radar, anpassar fartentill framförvarande fordon)
    Soundsystem Canton 8 högtalare + 1 center + 1 subwoofer
    Optical park assist, backkamera

    Man blir ju nästan arg hur billig Octavian är!!, man får en fullsmetad för runt 300 bara...

    Ska ge den en chans!

  5. #305

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Man blir ju nästan arg hur billig Octavian är!!
    I-landsproblem

  6. #306
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    R SC har varit alldeles för överprisad (jag betalde 330' för min VI R med utrustning och original aluvinterhjul i 17"). VII R ska förstås vara lite dyrare men inte över 400' i grundutförande. Har sett en enda i trafik och det är nära att 335r som min är vanligare.. 332' är dock riktigt prisvärt! Men otroligt synd att VW inte tagit jobbet att få dit drag. Men med tanke på volymen för modellen så var det säkert ett aktivt val de gjorde. Funkar dock inte i Sverige där mer eller mindre alla ska ha drag. Den går bort för mig enbart pga det!
    Ja precis, det är ju rätt poppis med drag här, hade gärna haft det med. Så vill man ha en rolig bil med drag så har man vanliga utgående GTI'n att välja, R-modellerna går bort och Clubsporten är även den diskad pga detta. Är detta något VW-typiskt tro eller är det en trend att form går före form?

    R'en och SCR'en är riktigt trevliga annars .. och snart kommer CS'en som ju kommer bli dyrare än SCR'en med nuvarande prissättning, förvirrande japp.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  7. #307

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Dessutom kan jag ge ett tips om du ska köpa en ny Skoda. Gå med i DHR (De Handikappades Riksförbund) så får du 10% rabatt på bilens grundpris och 5% på alla tillval. Du kan gå med som stödmedlem i DHR utan att själv vara handikappad. Att gå med kostar 350 kr/år. Även Jägarförbundet har någon sorts ramavtal, men jag vet inte exakt hur deras avtal funkar.

  8. #308

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det är i Sverige det är intressant med dragkrok, i övriga EU inte särskilt intressant, speciellt inte på prestandabilar som R. Våra nördiga behov har nog svårt att få plats i "udda" specifikationer som R. Jag har dragkrok på min Passat och hade det på den förra också men använde det kanske 2-3 gånger på 5 år - max. Med andra ord köper jag inte det för eget bruk utan för att resten av Sverige verkar vara så dragkroksskadade Jag kan ju lika gärna hyra en bil eller låna någon väns om jag ska dra släp 2-3 gånger på 5 år... Men Sverige är en udda marknad helt klart Skit nu i drag och använd takbågar till allt sådant som kan köras där

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja det är märkligt hur de specar bilar inom VAG. Ska låna en ny Octavia RS nästa helg. Man får bensinvärmare och dragkrok för 9900:-!!!. Är galet billigt.
    Vad är det som är märkligt? Skoda och säljorganisationen som hör till Skoda gör väl sin prissättning som dom vill efter de förutsättningar som Skoda har på marknaden och baserat på hur de uppfattar att deras kunder fungerar... VW har också kampanjer och jag skulle nog säga att när du summerar olika modeller, exempelvis VW Golf Alltrack vs. Skoda Octavia Scout så är det väldigt lite prisskillnad. Lite beroende på hur du specar så kan VW vara billigare. Det varierar bereonde på tycke och smark.

  9. #309

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är i Sverige det är intressant med dragkrok, i övriga EU inte särskilt intressant, speciellt inte på prestandabilar som R. Våra nördiga behov har nog svårt att få plats i "udda" specifikationer som R. Jag har dragkrok på min Passat och hade det på den förra också men använde det kanske 2-3 gånger på 5 år - max. Med andra ord köper jag inte det för eget bruk utan för att resten av Sverige verkar vara så dragkroksskadade Jag kan ju lika gärna hyra en bil eller låna någon väns om jag ska dra släp 2-3 gånger på 5 år... Men Sverige är en udda marknad helt klart Skit nu i drag och använd takbågar till allt sådant som kan köras där

    - - - Uppdaterad - - -



    Vad är det som är märkligt? Skoda och säljorganisationen som hör till Skoda gör väl sin prissättning som dom vill efter de förutsättningar som Skoda har på marknaden och baserat på hur de uppfattar att deras kunder fungerar... VW har också kampanjer och jag skulle nog säga att när du summerar olika modeller, exempelvis VW Golf Alltrack vs. Skoda Octavia Scout så är det väldigt lite prisskillnad. Lite beroende på hur du specar så kan VW vara billigare. Det varierar bereonde på tycke och smark.
    Håller med att de brukar vara väldigt lite skillnad när man tittar på samma utrustning. Men detta fall är det väldigt annorlunda, har inte sett att de kunnat skicka med så mkt utrustning med en xtrem rabatt. Får hoppas att de startat nått priskrig internt om de har tappat kunder pga av Dieselgate..

  10. #310

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Dessutom kan jag ge ett tips om du ska köpa en ny Skoda. Gå med i DHR (De Handikappades Riksförbund) så får du 10% rabatt på bilens grundpris och 5% på alla tillval. Du kan gå med som stödmedlem i DHR utan att själv vara handikappad. Att gå med kostar 350 kr/år. Även Jägarförbundet har någon sorts ramavtal, men jag vet inte exakt hur deras avtal funkar.
    Det där var J-ligt intressant!, nån som utnyttjat detta?.

    Octavian RS har jag försökt pruta stenhård med ett antal handlare, och vad jag fått fram så ligger deras marginaler lägre än andra märken inom koncernen.

    Så några 10% rabatt på en Octavia är stört omöjligt!, jäkligt intressant om detta är sant!

    Tack för tipset!!

  11. #311

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Ok, tack för svaret. Anledningen till min fråga är att jag i höstas besökte Din Bil i Smista utan att få något besked.

  12. #312

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Håller med att de brukar vara väldigt lite skillnad när man tittar på samma utrustning. Men detta fall är det väldigt annorlunda, har inte sett att de kunnat skicka med så mkt utrustning med en xtrem rabatt. Får hoppas att de startat nått priskrig internt om de har tappat kunder pga av Dieselgate..
    Gissar att det beror på att Octavia framstått som mindre prisvärd sedan VW började med sin kampanj på Golf/Golf SC och Golf Alltrack samt dessutom skickar med Pluspaketet på Golf Alltrack...

  13. #313

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    - - - Uppdaterad - - -



    Det där var J-ligt intressant!, nån som utnyttjat detta?.

    Octavian RS har jag försökt pruta stenhård med ett antal handlare, och vad jag fått fram så ligger deras marginaler lägre än andra märken inom koncernen.

    Så några 10% rabatt på en Octavia är stört omöjligt!, jäkligt intressant om detta är sant!

    Tack för tipset!!
    Jag är själv rullstolsburen och medlem i DHR och har köpt flera Skoda med den rabatten. När det gäller 5% rabatt på tillvalen så är jag inte dock inte säker på denna rabatt gäller på tillbehör som det redan finns en rabatt på. Du måste först gå med i DHR och kunna visa upp ett medlemskort för att rabatten. Detta är ett ramavtal mellan DHR och Skodas generalagent så den enskilde återförsäljaren kan inte slingra sig ur detta. En del av rabatten får åf tillbaka av generalagenten och en del av summan får de själva stå för. Om du köper en ny bil med denna rabatt så se upp så åf inte blåser dig på priset på en eventuell inbytespris. Jag vet de som har försökt hämta hem rabatten genom att i stället skambjuda på inbytet.

  14. #314

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag är själv rullstolsburen och medlem i DHR och har köpt flera Skoda med den rabatten. När det gäller 5% rabatt på tillvalen så är jag inte dock inte säker på denna rabatt gäller på tillbehör som det redan finns en rabatt på. Du måste först gå med i DHR och kunna visa upp ett medlemskort för att rabatten. Detta är ett ramavtal mellan DHR och Skodas generalagent så den enskilde återförsäljaren kan inte slingra sig ur detta. En del av rabatten får åf tillbaka av generalagenten och en del av summan får de själva stå för. Om du köper en ny bil med denna rabatt så se upp så åf inte blåser dig på priset på en eventuell inbytespris. Jag vet de som har försökt hämta hem rabatten genom att i stället skambjuda på inbytet.
    Tack för informationen!, blir gärna stödmedlem i en vettig förening.

  15. #315

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Tack för informationen!, blir gärna stödmedlem i en vettig förening.
    Jag kan komplettera med information om min senaste affär. I maj 2015 gjorde jag en fabriksbeställning av en Octavia RS 220 Tsi med DSG-låda. Bilens bruttopris inkl. den utrustning som jag beställde blev 317.150 kr. Mitt medlemskap i DHR gav mig sen en rabatt på 30.840 kr som jag alltså kunde dra av från bruttopriset. Jag ska också lägga till att rabatten gäller inte lokalt monterade tillbehör.
    Senast redigerad av Peter56 den 2016-01-25 klockan 10:29.

  16. #316
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Volkswagen Smista
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    En fråga då angående Golf R. Vad jag kan se i konfiguratorn så finns inte Golf R med parkeringsvärmare. Går det att eftermontera en sån? Jag undrar eftersom jag själv är rullstolsburen och beroende av värmare och inte har tillgång till elstolpe vid min bostad.
    Hej Peter,

    Jag har undersökt detta nu och dubbelkollat med vår generalagent. Dessvärre går det inte att beställa Golf R med parkeringsvärmare från fabrik. Det finns helt enkelt inga färdiga paket som är utprövade med Golf R:en.

    Det finns således alltså heller inte något färdigt paket att eftermontera.

    Hälsningar Niklas, försäljningschef

    Senast redigerad av Volkswagen-Smista den 2016-01-25 klockan 13:05. Anledning: Komplettering av texten.

  17. #317

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag kan komplettera med information om min senaste affär. I maj 2015 gjorde jag en fabriksbeställning av en Octavia RS 220 Tsi med DSG-låda. Bilens bruttopris inkl. den utrustning som jag beställde blev 317.150 kr. Mitt medlemskap i DHR gav mig sen en rabatt på 30.840 kr som jag alltså kunde dra av från bruttopriset. Jag ska också lägga till att rabatten gäller inte lokalt monterade tillbehör.
    Lysande alltså 9,7% rabatt på hela köpet!. Tack för info!

  18. #318

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Volkswagen-Smista Visa inlägg
    Hej Peter,

    Jag har undersökt detta nu och dubbelkollat med vår generalagent. Dessvärre går det inte att beställa Golf R med parkeringsvärmare från fabrik. Det finns helt enkelt inga färdiga paket som är utprövade med Golf R:en.

    Det finns således alltså heller inte något färdigt paket att eftermontera.

    Hälsningar Niklas, försäljningschef
    Ok tack för svaret. Tråkigt för min del, jag hade gärna köpt en Golf R nu när den säljs till ett så bra pris.

  19. #319

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Lysande alltså 9,7% rabatt på hela köpet!. Tack för info!
    Gå gärna in på DHR.se för att läsa hur du gör för att bli medlem.

  20. #320

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ngn missade att det är kampanj... jävla rövarpris
    http://www.blocket.se/vi/64927215.htm

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 15:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 20:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 02:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin