Sidan 18 av 26 FörstaFörsta ... 815161718192021 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 515
  1. #341

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Fått offert på en sprillans R, lite snikutrustad. Men 320 000:-
    Låter ju riktigt intressant! Vad la du till för extrautrustning?

    Trodde inte det var möjligt med mer rabatt än vad VW gör centralt

  2. #342
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Volkswagen Smista
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Idag fick jag besked av min hyresvärd att till nästa vinter ska det installeras elstolpar i mitt bostadsområde och då kan jag nöja mig med elektrisk motor och kupévärmare. Jag kanske trots allt ska besöka er i Smista och se om ni är sugna på en affär.
    Va kul att höra! Klart vi hjälper dig med att speca en bil och sälja den!

    Du är varmt välkommen in. Du kan fråga efter Marcus väl på plats, han är en av våra säljare som har en liten förkärlek till R:en

    Hälsningar Niklas, försäljningschef

  3. #343

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Låter ju riktigt intressant! Vad la du till för extrautrustning?

    Trodde inte det var möjligt med mer rabatt än vad VW gör centralt
    19" och metalliclack, tycker det inte inte behövs något mer. Eventuell bakkamera .

    Men är det det inte fler som fått rabatt på bilar som är "erbjudande"??, alltracken går ju oxå att få billigare fast den redan är prissänkt..

  4. #344
    C__B
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    19" och metalliclack, tycker det inte inte behövs något mer. Eventuell bakkamera .

    Men är det det inte fler som fått rabatt på bilar som är "erbjudande"??, alltracken går ju oxå att få billigare fast den redan är prissänkt..
    Låter ju som en bra rabatt, med kampanjpris + 19" (cadiz) och metallic hamnar väl man på ca 347000kr?

    Fick precis info att det är kampanj på "vanliga" Golf R också:

    "Kampanjen På golf R lim manuell är att det ingår 19”cadiz, tonade rutor, keyless, dynaudio för 332200kr

    På golf R Sportscombi så är det 332200 och då får man DSG men inte får med 19”cadiz, tonade rutor, keyless, dynaudio"
    Senast redigerad av C__B den 2016-01-28 klockan 14:34.

  5. #345

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av C__B Visa inlägg
    Låter ju som en bra rabatt, med kampanjpris + 19" (cadiz) och metallic hamnar väl man på ca 347000kr?

    Fick precis info att det är kampanj på "vanliga" Golf R också:

    "Kampanjen På golf R lim manuell är att det ingår 19”cadiz, tonade rutor, keyless, dynaudio för 332200kr

    På golf R Sportscombi så är det 332200 och då får man DSG men inte får med 19”cadiz, tonade rutor, keyless, dynaudio"
    Varför denna toksänkning på bilarna?!?. Jag tror det kommer komma något intressant att presenteras nu Mars när faceliften på Golfen kommer.
    Så vill de kränga ut lite bilar innan

    Ren är ju billigare än GTIn nu...

  6. #346

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Förmodligen kommer bland annat Active Info Display att vara standard i prestanda-Golfarna efter uppdateringen. Vad det är värt får var och en bedöma.

  7. #347

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Volkswagen-Smista Visa inlägg
    Va kul att höra! Klart vi hjälper dig med att speca en bil och sälja den!

    Du är varmt välkommen in. Du kan fråga efter Marcus väl på plats, han är en av våra säljare som har en liten förkärlek till R:en

    Hälsningar Niklas, försäljningschef
    Men då får ni fajtas lite. Jag har fått en offert från en annan återförsäljare

  8. #348

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Nu ligger kampanj även på vanliga Golf R.
    Manuell = 332200:-
    DSG = 346700:-

    ...såg inte att det redan postats.
    Intressant att 19", dynaudio och keyless ingår.
    Senast redigerad av Fredrix den 2016-01-29 klockan 08:47.

  9. #349

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Nu ligger kampanj även på vanliga Golf R.
    Manuell = 332200:-
    DSG = 346700:-

    ...såg inte att det redan postats.
    Intressant att 19", dynaudio och keyless ingår.
    Men det har inte gått att bygga bilen förens nu till priset

    Oxå en jäkla intressant bil till detta pris nu oxå

  10. #350

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Bra VW att rabattera snabba bensinbilar och flytta fokus från trötta miljödieslar
    Dieselbilen har tjänat sitt syfte att få bensinbilar mer effektiva, nu är det bara bensin och eldrift som gäller!

    Hybridisera lastbilar; regen i nedförsbackar, KERS uppför så minimeras dieselanvändandet.
    Elbussar med snabbladdare, som vi har en linje av här i Götet också.

    Pendla med el, rasta bensinbilen på helgen!

  11. #351

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Har funderat ett tag på att sälja RS:en och skaffa mig en ny R istället. Hade nästan gett upp dom planerna, men nu när de sänkt priserna så blir man rätt sugen igen. Enda "felet" är att det är fel fälgar i kampanjen. Gillar Pretoria-fälgarna mycket bättre.
    Dock kan det vara värt att offra det då jag landar på ca 390.000 istället för ca 460.000 med den utrustning jag vill ha.

  12. #352
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av -Niklas- Visa inlägg
    Har funderat ett tag på att sälja RS:en och skaffa mig en ny R istället. Hade nästan gett upp dom planerna, men nu när de sänkt priserna så blir man rätt sugen igen. Enda "felet" är att det är fel fälgar i kampanjen. Gillar Pretoria-fälgarna mycket bättre.
    Dock kan det vara värt att offra det då jag landar på ca 390.000 istället för ca 460.000 med den utrustning jag vill ha.
    Allt har sitt pris. Själv beställde jag (när R kom 2013) Pretoria i paketet då jag tycker att de är absolut snyggast. Man kan köpa dem efteråt med de är fasligt dyra. I DE har jag sett dem för typ 28 tkr vilket kanske innebär över 30 tkr om man beställer dem som reservdelar i SE.

    För en del av de pengarna får man många andra fina eftermarknadshjul. Cadiz fälgen är definitivt inte i min smak....man kan ju ha den till vinterhjulen om man inte gillar dem. Får väl lämpligen vara 18" då.

    Nackdel m Pretoria. En finns, silverfärgen som de är lackade i "LZ49" går inte att beställa som eftermarknadsfärg. Hade det varit ren silver så kan man ta en lämplig VAG bättringsfärg, men denna är lite blåaktig väldigt finkornig silver. Problemet bortgår om man tar dem i svart. LZ49 finns varken som spray eller hos vår lokala billacks grossist då de saknar tintning som ingår i receptet. Gillar jag inte. Man behöver bättringsfärg till en 19" fälg, så enkelt är det. Ett sätt att förhindra skada är att INTE använda bilen. Inget alternativ...

    Riktigt vrakpris på R SC i alla fall!

    https://www.kunzmann.de/shop/en/whee...-vw-golf-7.htm

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2016-01-30 klockan 16:46.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #353

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Nicklas vid Din Bil i Smista, nu har jag varit inne hos er och snackat med en säljare. Han var dock osäker på värdet på min inbytesbil men lovade att återkomma i nästa vecka med besked om detta.

  14. #354

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Allt har sitt pris. Själv beställde jag (när R kom 2013) Pretoria i paketet då jag tycker att de är absolut snyggast. Man kan köpa dem efteråt med de är fasligt dyra. I DE har jag sett dem för typ 28 tkr vilket kanske innebär över 30 tkr om man beställer dem som reservdelar i SE.

    För en del av de pengarna får man många andra fina eftermarknadshjul. Cadiz fälgen är definitivt inte i min smak....man kan ju ha den till vinterhjulen om man inte gillar dem. Får väl lämpligen vara 18" då.

    /Peter
    Ja, 28.000 är lite väl saftigt. Då får det nog bli några andra eftermarknadshjul.
    Ska ta mig en liten funderare på om man ska passa på att lägga en beställning på en R. Är det någon som vet hur länge kampanjen kommer gälla?

  15. #355
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Volkswagen Smista
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Nicklas vid Din Bil i Smista, nu har jag varit inne hos er och snackat med en säljare. Han var dock osäker på värdet på min inbytesbil men lovade att återkomma i nästa vecka med besked om detta.
    Du har PM

  16. #356

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Jag är nyfiken på vad ni har för personliga favoriter då det gäller färg på Golf R Kombi. Själv har jag i första hand kollat på Lapiz Blue metallic och Deep Black Pearl men jag velar en aning. Det enda som jag med säkerhet vet är att jag inte kommer att välja en vit. Jag har haft två vita bilar i rad så det lockar mig inte att köpa en tredje i rad med samma färg.

  17. #357

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Jag har en Limestonegrey R SC med svarta backspegelkåpor, svarta Pretoriafälgar och svart takreling.
    Riktigt nöjd med den kombinationen faktiskt.

  18. #358

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Jag är nyfiken på vad ni har för personliga favoriter då det gäller färg på Golf R Kombi. Själv har jag i första hand kollat på Lapiz Blue metallic och Deep Black Pearl men jag velar en aning. Det enda som jag med säkerhet vet är att jag inte kommer att välja en vit. Jag har haft två vita bilar i rad så det lockar mig inte att köpa en tredje i rad med samma färg.
    Lapiz blue är klar favorit! Är ju specifik för R så självklart man skall ha den

  19. #359

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Jag har en Limestonegrey R SC med svarta backspegelkåpor, svarta Pretoriafälgar och svart takreling.
    Riktigt nöjd med den kombinationen faktiskt.
    Sett den jäkligt snygg!. Vad tycker du om bilen?!, med tanke på vilka bilar du haft och har!

  20. #360

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Sitter lite själv nu i valet på att byta in RS'n mot en ny R, men om man gör beställning nu och leverans i april/maj finns det inte risk för att man kan får faceliftade versionen eller?

    Någon som har bättre koll på när den kommer?

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 19:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin