Sidan 8 av 26 FörstaFörsta ... 56789101118 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 515
  1. #141

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Insider på Audi i Ingolstadt säger att ca 330Hk landar S3 plus på om den släpps.

    Skulle själv förvånas om dom hade släppt en Plus eller Evo version som ger 380hk. Tror mer på att en ny RS3 kommer landa på ca 360hk ut till kund. Dagens TT RS plus tex har ju 360Hk. Annars är dom uppe å nosar på RS4ans effekt
    Det skulle förvåna mig om nya TTRS eller RS3 har mindre än 380hk. A45 AMG med 360 kommer dom ju garanterat vilja slå och eftersom precis som du säger TTRS Plus hade 360 så bör det vara mer.

  2. #142
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129

    Tittat lite närmare på R.

    Reservhjul - den kommer med ”safe spare wheel”, ligger standard med bilen. Man slipper punka lagningssats. Har ju varit "på tapeten" innan i tråden.

    Avgassystemet påstås ha butterfly valves som förbikopplar i RACE-mode. Är det även märkbart på tomgång tro? När jag tryckte på olika mode’s så lät den samma i alla utom i Eco mode, där den var tystare. Jag hade förvisso bilen bara ståendes på tomgång, körde alltså inte med den.

    Frontspoilern såg väldigt trevlig ut i verkligheten med gälar o allt .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #143

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Blev en M135i Xdrive för vår del, hoppas någon hinner läsa detta innan det flyttas till "off-topic", men det vore roligt att utbyta lite erfarenheter mellan dom som beställt, fått, och hunnit köra sina nya R-Golfar.

  4. #144
    FiNCH
    Gäst
    135 är riktigt fin bil!
    Hoppas du är nöjd med den

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  5. #145

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    135 är riktigt fin bil!
    Hoppas du är nöjd med den

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
    Fin vete fasen, Men den går bra

  6. #146
    FiNCH
    Gäst
    Jag tycker att Coupen är grymt fin

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  7. #147

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Fin vete fasen, Men den går bra
    Hihi, nä, utseendet kan man verkligen diskutera, den skiljer sig från mängden iaf. (Tröstar jag mig med).

  8. #148
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Hihi, nä, utseendet kan man verkligen diskutera, den skiljer sig från mängden iaf. (Tröstar jag mig med).
    Jag tittade på en M135i Xdrive i Halmstad för typ 10 månader sedan, 3 dörrars hatchback. Provade inte den. Motorn är ju en dröm!

    Cupén är väldigt vacker, baserad på föregående modell. Hoppas du blir nöjd med valet.

    Var köpte du den?

    /Peter

    PS Grattis!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #149

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Golf R är sportigare än BMW M135i

    VW Golf R/Audi S3/BMW M135i: Vergleich - Der Golf ist sportlicher als BMW!
    Ein VW ist gut, aber bieder? Nicht zwingend, wie der Vergleich des neuen Golf R mit Audi S3 und BMW M135i zeigt.
    Ein Test auf der Rundstrecke.
    http://www.autobild.de/artikel/vw-go...h-4580555.html

  10. #150

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag kan dela med mig av några reflektioner som jag gjort efter att ha bytt från Golf VI R till en 335iM (en jämförelse sm givetvis haltar mot ovan modeller). Till att börja med så känns Golfen tyngre på gott och ont. Ont i form av understyrning i låg fart, gott i form av stabilitet i fart. Bmw understyr aldrig och känns väldigt lätt i steget. Jag kan tänka mig att nya R:en är betydligt bättre än gamla och har säkert ett mycket trevligt chassi. BMW har idag ofta lite för mjuk dämpning i fjädringen som märks i form av ganska stora chassirörelse när det börjar gå undan. Beteendet förstärks om vägen är ojämn. Motormässigt och drivlina har BMW en fantastisk enhet men golfen med dsg är säkert riktigt fin också. Bara att gratulera de som köpt en ny R!

  11. #151
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Golf R är sportigare än BMW M135i



    http://www.autobild.de/artikel/vw-go...h-4580555.html
    Artikeln var lite rörigt skriven, fick läsa om den för att förstå. Fokus på sportighet.

    Snabbast runt banan var BMW:n, gick väldigt brett trots x-drive. Dock har den ju 20 ps mer i sin underbara maskin än de andra två. Står i specen ”Allradantrieb” avs BMW:n längre ner i artikeln så de har väl 4 wd i test exet.

    S3/R borde ju varit identiska tycker man…. S3 är mer understyrd och har mer temp känsliga bromsar än R. Betydligt långsammare runt banan. R man S3 DSG. Förvånande får man säga.

    Tittar man på videon så lockar onekligen BMW:s breda kurvtagning, om man nu har lite av en ”pojke” i sig . Soliditeten R / M135i är till Golfens fördel då jag nu suttit i bägge (subjektiv värdering ). Har dock ej kört någon av dem än. S3 har jag inte ens varit i närheten av...

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2014-03-01 klockan 12:03. Anledning: 4 wd i testen
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #152
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Min R har anlänt.

    I min ålder kan man väl inte vara så barnslig så att man fotograferar bilen samt provstartar den för att höra ljudet innan den är leveransklar…. Nej, det skulle jag aldrig få för mig…

    /Peter
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #153

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Hehe, tycker det känns helt rätt med en liten tjuvkoll. Hade gjort lika. Ser ut som du kommer ha rätt så skoj om några dagar

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  14. #154
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    721
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Min R har anlänt.

    I min ålder kan man väl inte vara så barnslig så att man fotograferar bilen samt provstartar den för att höra ljudet innan den är leveransklar…. Nej, det skulle jag aldrig få för mig…

    /Peter
    Ser kanon ut! :-)
    Tar det många dagar för dem att få den leveransklar?
    Mattias Henriksson
    Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98 Volvo V90 T6 Recharge -24

  15. #155
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Ser kanon ut! :-)
    Tar det många dagar för dem att få den leveransklar?
    Nej det gör det inte, men jag bad om att få hämta den en bit in i Mars. Vill inte byta till vinterhjul, vet inte om mina GTI 6 17” passar på nya bilen då bromsoken troligen är betydligt större. Behöver jag köpa nya kan det ju vänta till hösten. Våren verkar ju vara på väg så det fixar väl sig.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #156
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    721
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Nej det gör det inte, men jag bad om att få hämta den en bit in i Mars. Vill inte byta till vinterhjul, vet inte om mina GTI 6 17” passar på nya bilen då bromsoken troligen är betydligt större. Behöver jag köpa nya kan det ju vänta till hösten. Våren verkar ju vara på väg så det fixar väl sig.

    /Peter
    Är såklart roligare att ta ut bilen när vintern är borta, inte skoj att ta ut bilen i snöslask det första man gör.
    Hoppas dina 17" fälgar passar, känns som 18" är hyfsat stort för vinterdäck :-)
    Mattias Henriksson
    Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98 Volvo V90 T6 Recharge -24

  17. #157

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Läckert!, hur lät den?!

    17" måste var lugnt, satt väll sådan på många av bilarna vi preimiären uppe i norr som det finns massor av filmer på?

    Vänta på våren?, är det inte vår i Halmstad?. Ta ut bilen så fort det går! ( man vill inte ha bilen så inlämd hos nån bilhandlare ).

    Tog ut min förra Mars, då var det inte VÅR...

    Namn:  rightside.jpg
Visningar: 503
Storlek:  1.05 MB
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  18. #158

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    F-n vad roligt Peter! Klart du skulle kika och lyssna innan leverans. Jag gjorde likadant med min förra bil Det kan nog funka att plocka ut den om en vecka eller två. Du kan ju alltid parkera bilen om det blir risigt väder..

  19. #159
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Nej det gör det inte, men jag bad om att få hämta den en bit in i Mars. Vill inte byta till vinterhjul, vet inte om mina GTI 6 17” passar på nya bilen då bromsoken troligen är betydligt större. Behöver jag köpa nya kan det ju vänta till hösten. Våren verkar ju vara på väg så det fixar väl sig.

    /Peter
    17" ska funka på nya R:en. Om det är något R:en är så är det väl att det är en vinterbil, en fantastisk rolig sådan!?

  20. #160

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Min R har anlänt. I min ålder kan man väl inte vara så barnslig så att man fotograferar bilen samt provstartar den för att höra ljudet innan den är leveransklar…. Nej, det skulle jag aldrig få för mig… /Peter
    Grattis till den!! Ser ruskigt fin ut!

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 19:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin