Sidan 21 av 26 FörstaFörsta ... 1118192021222324 ... SistaSista
Resultat 401 till 420 av 515
  1. #401

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Du kan inte tänka dig en Limestonegrey då? Förmodligen till salu i slutet av mars eller början av april. Ca 2000 mil.
    Är inne på halvkombi, vi har en till kombi så vore lite roligare. Men kikar en hel del på Gti också nu.
    Förövrigt är Limestone också riktigt snyggt, får ju avstå blåa om jag ska kika på Gti dessvärre.

    Skickat från min E6553 via Tapatalk

  2. #402

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Christian Bergstrand
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2
    Kan vara intresserad av en beg. R SC. Har kikat på en ny men tycker det blir lite mkt trots kampanj. Får man fråga vad du har för utrustning debren?

    Skickat från min D5503 via Tapatalk

  3. #403

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av Cb10 Visa inlägg
    Kan vara intresserad av en beg. R SC. Har kikat på en ny men tycker det blir lite mkt trots kampanj. Får man fråga vad du har för utrustning debren?

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
    Bifogar en pdf.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #404

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Ni som har en R eller står i begrepp att köpa en, se upp vad försäkringspremien blir. Nyss blev jag uppringd av en säljare från Länsförsäkringar. Han sa ett en halvförsäkring hos dom kostar 8.984 kr/år vid mindre än 1.000 mils årlig körning. När jag gick in på IF:s hemsida så kostar motsvarande försäkring för mig 3.755 kr/år. (Jag är en gammal gubbe som har haft körkort sedan 1974).

    Men jag misstänker nästan att säljaren som ringde mig gjorde en tabbe och gav mig priset på en helförsäkring.

  5. #405
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 130
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Ni som har en R eller står i begrepp att köpa en, se upp vad försäkringspremien blir. Nyss blev jag uppringd av en säljare från Länsförsäkringar. Han sa ett en halvförsäkring hos dom kostar 8.984 kr/år vid mindre än 1.000 mils årlig körning. När jag gick in på IF:s hemsida så kostar motsvarande försäkring för mig 3.755 kr/år. (Jag är en gammal gubbe som har haft körkort sedan 1974).

    Men jag misstänker nästan att säljaren som ringde mig gjorde en tabbe och gav mig priset på en helförsäkring.
    Låter sjukt billigt hos IF. Är det rätt?

    Ring "Dina försäkringar" och hör med dem. De är i mitt fall billigare på halvföräkring (har ju vagnskadegaranti ett år till) än Volkswagen försäkring (som ligger i IF), dock inte så billiga som du skriver ovan. VW förs vill ha minst det dubbla..... Har av vissa skäl bytt fr VW förs till "Dina" föregående vecka.

    En fördel med VW försäkring är att de under vissa omständigheter håller försäkring under en "bandag" med VWCS. Det var främsta skälet till att jag tog det erbjudandet för ett år sedan. Har som sagt ändrat på det då våra övriga fordon ligger i Dina.

    /Peter

    PS är ännu äldre gubbe än du är tog körkort -72.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #406

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Jag loggade in ytterligare en gång. Jag har i och för sig extra rabatt hos IF p.g.a. alla mina försäkringar är samlade hos dem samt att jag har mina bankaffärer hos Nordea. Nordeakunder har extra förmånliga försäkringspremier hos IF. Jag kollade även hos Trygg-Hansa och enligt deras hemsida kostar försäkringen på en R för min del 4.343 kr/år.

    Jag gick även in på Volkswagen försäkrings hemsida och enligt den kostar halvförsäkring hos dem för min del 3.748 kr/år.

  7. #407
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 130
    Det verkar godartat för dig med IF! Det var ju en ytterst anständig premie så det får du väl ta .

    Jag blir inte riktigt klok på hur de kommer fram till en premie. Utfallet är minst sagt olika.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #408

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det verkar godartat för dig med IF! Det var ju en ytterst anständig premie så det får du väl ta .

    Jag blir inte riktigt klok på hur de kommer fram till en premie. Utfallet är minst sagt olika.

    /Peter
    Jag blir inte heller klok på hur de räknar. Det var lika stora skillnader för mig när jag köpte min Octavia RS.

  9. #409

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ja premierna är sjukt märkliga.
    Kollade vad en R SC kostar på mig hos TH och det vart 4 102 kr om året för halv (20% rabatt då jag allt samlat där). Endast 440 kr dyrare än min Golf TSI 105 och 2 kr billigare än min Octavia TSI 140...
    IF/VW vill ha 11 231
    Folksam 14 783
    Dina 9 843
    * 2500 mil om året
    * 34 år och bor 1 mil söder om Slöddertälje. Körkort sen 99.

  10. #410

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Nu på morgonen har jag fått ett mail från VW om att produktion för min nya Golf R sker vecka 14. Hur lång tid tror ni att det sen tar innan jag får bilen?

  11. #411
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Nu på morgonen har jag fått ett mail från VW om att produktion för min nya Golf R sker vecka 14. Hur lång tid tror ni att det sen tar innan jag får bilen?
    Jag tippar på v.20, men det är helt taget ur luften
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  12. #412
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kim N.
    Medlemsnr
    5409
    Ort
    Ålesund
    Inlägg
    114
    Min sambo o jag har beställt en Golf r sc. Den info vi har fått från säljaren är denna.
    När man beställer en ny bil hos VW kan den befinna sig mellan status 5 -10;

    * Status 5 = Beställd, erhållit bedömd produktionsvecka.
    * Status 6 = Produktionsbekräftad och låst, ändringar på bilen är ej längre möjliga. Erhållit produktionsnummer och produktionsdatum.
    * Status 7 = Ankommer Tysk exporthamn.
    * Status 8 = Ankommer Svensk importhamn.
    * Status 9 = Ankommer återförsäljare.
    * Status 10 = Leverans till kund.

    Om ni har funderingar på hur det går med er bil kan ni kontakta mig varefter jag kontrollerar vilken status bilen f.n. befinner sig i. Just nu befinner sig er bil i status 6 med planerad produktionsvecka 12. Efter att bilen är byggd tar det ca 4-5 veckor tills den är hemma och klar för leverans.

  13. #413

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Nu har jag lämnat min Golf R SC bakom mig och skaffat en Passat GTS Biturbo istället. Mycket trevlig bil, särskilt med active info displayen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #414

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    Min sambo o jag har beställt en Golf r sc. Den info vi har fått från säljaren är denna.
    När man beställer en ny bil hos VW kan den befinna sig mellan status 5 -10;

    * Status 5 = Beställd, erhållit bedömd produktionsvecka.
    * Status 6 = Produktionsbekräftad och låst, ändringar på bilen är ej längre möjliga. Erhållit produktionsnummer och produktionsdatum.
    * Status 7 = Ankommer Tysk exporthamn.
    * Status 8 = Ankommer Svensk importhamn.
    * Status 9 = Ankommer återförsäljare.
    * Status 10 = Leverans till kund.

    Om ni har funderingar på hur det går med er bil kan ni kontakta mig varefter jag kontrollerar vilken status bilen f.n. befinner sig i. Just nu befinner sig er bil i status 6 med planerad produktionsvecka 12. Efter att bilen är byggd tar det ca 4-5 veckor tills den är hemma och klar för leverans.
    Tack för en bra information. I det mail som jag fick från Svenska Volkswagen så erhöll jag produktionsnummer.

  15. #415

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Låter sjukt billigt hos IF. Är det rätt?

    Ring "Dina försäkringar" och hör med dem. De är i mitt fall billigare på halvföräkring (har ju vagnskadegaranti ett år till) än Volkswagen försäkring (som ligger i IF), dock inte så billiga som du skriver ovan. VW förs vill ha minst det dubbla..... Har av vissa skäl bytt fr VW förs till "Dina" föregående vecka.

    En fördel med VW försäkring är att de under vissa omständigheter håller försäkring under en "bandag" med VWCS. Det var främsta skälet till att jag tog det erbjudandet för ett år sedan. Har som sagt ändrat på det då våra övriga fordon ligger i Dina.

    /Peter


    PS är ännu äldre gubbe än du är tog körkort -72.
    Idag fick jag försäkringsbrevet på min Golf R. Halvförsäkring hos VW-försäkring, max 1.000 mil år, ingen förare under 25 år och helårsbetalning blev 3.169 kr/år. Nästan exakt samma som på Octavia RS.

  16. #416

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Peter56 Visa inlägg
    Idag fick jag försäkringsbrevet på min Golf R. Halvförsäkring hos VW-försäkring, max 1.000 mil år, ingen förare under 25 år och helårsbetalning blev 3.169 kr/år. Nästan exakt samma som på Octavia RS.
    Låter bra. Vi fick 4776 kr/år för halvförsäkring via VW-försäkring för upp till 1500 mil/år för vår nya Golf R SC.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  17. #417

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Lejon Visa inlägg
    Låter bra. Vi fick 4776 kr/år för halvförsäkring via VW-försäkring för upp till 1500 mil/år för vår nya Golf R SC.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Jag är själv förvånad över att premien inte blev högre.

  18. #418

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Rickard
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Har någon klurat ut varför vissa modeller har en röd fyrkant under 4:an i "4-Motion" (framför växelspaken) och varför vissa inte har det? Har det med regionerna att göra? Har det med modellåret att göra? Hur ser det ut med era svenskköpta bilar?

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  19. #419
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Lejon Visa inlägg
    Har någon klurat ut varför vissa modeller har en röd fyrkant under 4:an i "4-Motion" (framför växelspaken) och varför vissa inte har det? Har det med regionerna att göra? Har det med modellåret att göra? Hur ser det ut med era svenskköpta bilar?

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Det låter som något som styrs av modellår.

  20. #420
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Ni som har kört ett tag med era, vad ligger förbrukningen på? Snackade med en säljare nyss (allmänt) och han hade svårt att få ned sin R under litern hur han än gjorde, kanske är där förbrukningen ligger?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 19:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin