Sidan 6 av 26 FörstaFörsta ... 345678916 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 515
  1. #101
    FiNCH
    Gäst
    Varför gör du inte det då?
    Det var i all välmening som jag skrev så, dom kan nog svara bäst på om man kan få provköra Desutom kan du ju boka tid.

    Prata med Jimmy Lundell på 0 - 100 han är bra som fan!

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  2. #102

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag har också suttit och lekt lite med att bygga på nya R:en men i mitt fall så blir isåfall en extremt snikig spec och enda anledningen till det är att med mitt facit så kommer jag ändå att "hiva" allt annat i sjön och bygga för prestanda istället.

    Men det fanns inga skalstolar nu och det är det tillval jag skulle velat ha isåfall + DSG såklart, men nja blir nog ingen ny R utan jag behåller nog min efter som ingen har vett att köpa min av mig konstigt nog

    Den lägre vikten tilltalar mig på nya R då den gamla är en kluns helt enkelt, ska bli intressant att se hur 2014R levererar när folk börjar få hem dem.
    Mvh Erik

  3. #103

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Rixpucko
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    57
    Finns en vit R i Täby att prova. Är en rullande demobil Oryxvit med 19tums Pretoria fälgar

  4. #104
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har också suttit och lekt lite med att bygga på nya R:en men i mitt fall så blir isåfall en extremt snikig spec och enda anledningen till det är att med mitt facit så kommer jag ändå att "hiva" allt annat i sjön och bygga för prestanda istället.

    Men det fanns inga skalstolar nu och det är det tillval jag skulle velat ha isåfall + DSG såklart, men nja blir nog ingen ny R utan jag behåller nog min efter som ingen har vett att köpa min av mig konstigt nog

    Den lägre vikten tilltalar mig på nya R då den gamla är en kluns helt enkelt, ska bli intressant att se hur 2014R levererar när folk börjar få hem dem.
    Mvh Erik
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har också suttit och lekt lite med att bygga på nya R:en men i mitt fall så blir isåfall en extremt snikig spec och enda anledningen till det är att med mitt facit så kommer jag ändå att "hiva" allt annat i sjön och bygga för prestanda istället.

    Men det fanns inga skalstolar nu och det är det tillval jag skulle velat ha isåfall + DSG såklart, men nja blir nog ingen ny R utan jag behåller nog min efter som ingen har vett att köpa min av mig konstigt nog

    Den lägre vikten tilltalar mig på nya R då den gamla är en kluns helt enkelt, ska bli intressant att se hur 2014R levererar när folk börjar få hem dem.
    Mvh Erik
    Jag hade köpt din utan att tveka om den hade funnits ute när jag sålde min Golf R och köpte en TT RS.

  5. #105
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag har också suttit och lekt lite med att bygga på nya R:en men i mitt fall så blir isåfall en extremt snikig spec och enda anledningen till det är att med mitt facit så kommer jag ändå att "hiva" allt annat i sjön och bygga för prestanda istället.

    Men det fanns inga skalstolar nu och det är det tillval jag skulle velat ha isåfall + DSG såklart, men nja blir nog ingen ny R utan jag behåller nog min efter som ingen har vett att köpa min av mig konstigt nog

    Den lägre vikten tilltalar mig på nya R då den gamla är en kluns helt enkelt, ska bli intressant att se hur 2014R levererar när folk börjar få hem dem.
    Mvh Erik
    Har läst om din R då och då. Behålla bilen är väl ändå att föredra istället för att börja på nytt igen. Där är ju en viss ingångtröskel som ska passeras i ditt fall. Golf 6 (GTI eller R) är ändå en riktig hit tycker jag. Den känns fortfarande modern och är så snygg!

    Min GTI 6:a kanske får en annan ägare när nya R:n anländer. Det är det enda negativa med R:ns ankomst, känns inte bra…. Skulle helst vilja sälja den till en nörd eller inte sälja alls .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #106

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jo det lutar åt att behålla, och jag säljer helst åt ngn med rätt inställning dvs nörd
    Fast jag bygger ju redan ngt "nytt" vid sidan om R:en så hinner jag klart så lär golfen få stå vid sidan om ett år till om inte min dotter vill busa lite bland "killarna m keps typ"

  7. #107

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Golf R mk6 verkar ju vara rätt så lättsåld nu, kanske dags att sälja och förnya sig lite.
    Fast ärligt så jag nog mer sugen på en Audi S3 Sedan när den kommer.

  8. #108
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jo det lutar åt att behålla, och jag säljer helst åt ngn med rätt inställning dvs nörd
    Fast jag bygger ju redan ngt "nytt" vid sidan om R:en så hinner jag klart så lär golfen få stå vid sidan om ett år till om inte min dotter vill busa lite bland "killarna m keps typ"
    Min "kepsbeprydde" son (alltid med skärmen framåt!) har i stort sett lagt beslag på GTI:n sedan körkortet förvärvades 3 Oktober i år, så jag har knappt kört den på sista tiden…… Han klär bra i den .

    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Golf R mk6 verkar ju vara rätt så lättsåld nu, kanske dags att sälja och förnya sig lite.
    Fast ärligt så jag nog mer sugen på en Audi S3 Sedan när den kommer.
    S3 sedan – Ser mycket tilltalande ut!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #109

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    mats
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    61
    Är det någon som har provkört den nya R:n ännu? I så fall synpunkter?

    Någon motortidning som har testat den ännu?

    Teknikens Värld har i tidningen som kom idag ett test på Polo R WRC som får snudd på full pott i betyg

  10. #110
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128

    Lite smakprov på R soundet.

    De 4 rören verkar vara "äkta" då de mynnar direkt från dämparen allihopa, se nedan.





    Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #111
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Här visar några glada tyskar några inkörningstips för R.



    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #112

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Den riktigt läcker i svart! Vw har jobbat med akustiken. Låter nästan som en boxer med mycket insugsljud. Häftigt! Bara lite Synd att höga motorvarvtal på typiskt fyrcylindrigt maner inte riktigt upplevs så högt som det är i själva verket.

  13. #113

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Den riktigt läcker i svart! Vw har jobbat med akustiken. Låter nästan som en boxer med mycket insugsljud. Häftigt! Bara lite Synd att höga motorvarvtal på typiskt fyrcylindrigt maner inte riktigt upplevs så högt som det är i själva verket.
    Det är pålagt ljud i både Golf R och Audi S3 ( högtalar ljud)

  14. #114

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Artikel från AMS
    http://www.automotorsport.se/artikla...med-380-hastar

    Får väl hoppas att en R Evo kommer i produktion.

  15. #115

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Dynaudio blir beställningsbart från vecka 22 och de första bilarna med detta byggs från och med vecka 27. Blir nog att lägga en beställning och få ny kärra i höst...

    Edit: Bil beställd, blir långa månader att vänta men hoppas få den i augusti. Lapisblå, Pretoriafälgar med mera. Någon som är intresserad av att köpa min nuvarande nångång april-maj?
    Senast redigerad av Gti den 2014-02-05 klockan 22:05.

  16. #116

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    gunnar sandin
    Ort
    solna
    Inlägg
    27
    Efter provkörningen igår förstår jag inte vad ni väntar på, ni som funderar på en R. Fantastisk bil med ett fantastikt ljud. Beställer ni nu blir det leverans v.23

  17. #117
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av gas Visa inlägg
    Efter provkörningen igår förstår jag inte vad ni väntar på, ni som funderar på en R. Fantastisk bil med ett fantastikt ljud. Beställer ni nu blir det leverans v.23
    Provköra, det kan man göra när man fått hem bilen…….. Min ÅF har ingen så det får nog vara o-provat.

    Gunnar, du har ju beställt en S3 har jag för mig. Har du fått den än? Skulle vara intressant med ett omdöme.

    Min R tillverkades i veckan tror jag……

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #118

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    gunnar sandin
    Ort
    solna
    Inlägg
    27
    Nej!
    Men nu är det nära. Vecka 8 är leveransvecka. Senast jag hörde nåt var den på väg till Södertälje, med båt.

  19. #119
    FiNCH
    Gäst
    Ni som har köpt en ny Golf R måste ju lägga upp information här om hur ni upplever bilen!

  20. #120

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Autocar eller vem det nu var som provkörde bilen påstod att nya haldexsystemet kunde skicka upp mot 100% av kraften till bakhjulen. Tidigare haldex system har max tillåtit 50/50. Någon som har mer info?

Liknande ämnen

  1. Nya passat 2014/15
    Av mrpipen i forum Bilder och Videos
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:22
  2. Tsi 1.2 90 - 2014 allmänna råd, ny bil!
    Av Hanneskoubek i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 19:10
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 01:00
  4. golf r32 klubb i sverige?
    Av Hyppe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin