Hejsan! Jag har efter ett antal år börjat fixa till den Mk1 GTI -83, som min son använde ett tag, men min fru äger, så att jag kan börja åka runt lite med den.
Ska lägga upp lite bilder vad det lider.
Jag är nybörjare på forumet och har inte hitta något om nedanstående, men för övrigt många lärorika berättelser.
Och just nu har jag ett lite större problem och ett lite mer kosmetiskt.
Det första och för mig svåra är att under tiden bilen vilat sig till den form den nu är i, så har tanknyckeln försvunnit. Någon som har fått upp tanklocket utan att förstöra vare sig locket eller tankröret?? Det är ett orginal lock med flärpen över nyckelhålet så jag är lite rädd om det. Och det snurrar ju runt fritt innan man fått in nyckeln och så att säga låst fast delarna i varann så att man kan vrida lös det.
Nästa kanske kosmetiska problem. Kartongen eller vad det nu kallas som styr kylluften runt kylarna i fronten, finns det att få tag på nytt?? Eller måste man kika efter på en skrot. Det som är kvar är alldeles förstört så man ser inte hur det har sett ut ens. Annars skulle man väl kunna fixa ett själv av någon kartong eller kanske plastskiva.

Har för övrigt bytt bromstrummor bak, så att det finns gängor att skruva fast fälgarna i. De satt i en resp två bultar tidigare. Lite smårost, inget allvarligt. Behöver knappt svetsas alls. En sak som den långa viloperioden är skyldig till, bilen luktar inte hallonsaft inne i kupen. Har förmodligen läckt lite i takluckan. Men det har jag sett att man kan åtgärda med ozonbehandling, så det kommer, så småningom.
Håller på med bränslesystemet, allt från tanklock till insprutare. Byta filter, kollat pumpen, skulle försöka renblåsa tank och rör, men nu är det stopp då jag ej får upp tanklocket. Det var förmodligen någonstans där den slutade fungera för min son och sedan har den stått ca 5år, delvis ute men även inne i kallförråd.
Tacksam för hjälp!