Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    steelseries
    Gäst

    ta bort spridare golf 3

    Bilen har inte gått på 4cylindrar på ett tag...

    Eftersom folk läser detta ifrån olika sätt så ska jag bara säga: jag står framför bilen. så räknar jag 1:a tändstiftet det är som är längst åt vänster. och bortåt.. Och det är 1a cylindern som inte går.. Jag bytte stift , blev ingen skillnad... 2-4ans cylindrar funkar fint. och jag har gnista ifrån tändkabel. och även provat en annan kabel.

    Så nu tänkte jag ta ur spridaren/spridarna och rengöra dom för hand! typ lägga i diesel för det ska funka (rätta mig om jag har fel) den var såhär för ett tag sen också. Då köpte jag såndär som rensar bränslesystemet och då gick han bra ett tag.. Men nu verkar de vara riktigt jävla igensatt! för nu funkar inte sånt längre...

    Har varje cylinder en egen spridare? räcker det att ta ut den första spridaren från vänster och rengöra den? (den är lättast att komma åt)

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Svar ja varje cylinder har egen spridare, ta ur den och kolla, men se till så det är tätt där sen så den inte drar tjuvluft

  3. #3
    steelseries
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    Svar ja varje cylinder har egen spridare, ta ur den och kolla, men se till så det är tätt där sen så den inte drar tjuvluft
    Hur får jag det att bli tätt då? ska man liksom göra på något speciellt sätt när man sätter tillbaka spridaren?

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Före allt annat vad är det för spis ?

    centralinsprutning är vanligt på MKIII och då finns en enda insprutningsventil

  5. #5
    steelseries
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Före allt annat vad är det för spis ?

    centralinsprutning är vanligt på MKIII och då finns en enda insprutningsventil
    Oj de glömde jag skriva. det är en 2liters AGG

    Vart sitter den insprutningsventilen då?

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Då har du spridare, ta ur den å kolla sen trycker du i den i gen å skruvar fast den så den sitter ordentligt

  7. #7
    steelseries
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    Då har du spridare, ta ur den å kolla sen trycker du i den i gen å skruvar fast den så den sitter ordentligt
    Aha tack! ska prova detta. Ska se om jag hittar nya o-ringar att köpa.. Läste på internet att man behöver nya ringar.

Liknande ämnen

  1. Mätarvisare Golf 4, ta bort hur?
    Av Markus1987 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 18:58
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 17:40
  3. HJÄLP! Ta lös spridare golf mk1 gti -83
    Av Jocke_M i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 23:53
  4. Ta bort dörren på Golf Mk1
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 23:35
  5. Ta bort sidolister på golf Mk2
    Av Dajjmen i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 08:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin