Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 51 av 51
  1. #41

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Filip Olsson
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    6
    snygg corrado! alltid diggat bilen men finns aldrig nån fin till salu när man väl är fordonslös :/

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Jrj, de måste skilja på årsmodeller. Satte dit stora ic på en svensksåld corre igår, 91 tror jag. Passade som handen i handsken, inte ens nära till att behöva ta bort gods. Dock flytta vi in kylaren ett steg så den ligger straxutanför sitt hål vänster sida framifrån, ligger mot returen på gladdern men fortfarande väldigt väldigt stadigt. Unna olika storlekar på kylaren, denna är 53cm min jag har är lika stor som ic så då hade man inte behövt göra det tror jag. Eventuellt. Skiljer 15cm i långd på min och polarens kylare. Konstigt att du, samt en vän till mig var tvungen att ta bort gods men här gick den smärtfritt.

    Kör hårt, blir nice

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Tack ska du ha, Brunettfille!

    Låter märkligt att det ska skilja så mycket mellan årsmodellerna.
    Finns iofs två varianter av IC, det kom en på de senare årsmodellerna som kallades Evo.
    Lika stor men lite annorlunda inlopp/utblås. Kanske påverkar hur den passar till Corren också?

    Jag måste också flytta bak den vänstra tappen som står på kylarbalken för att det ska passa.
    Och kapa bort en massa gods på framsidan av IC'n, annars tar den i frontplåten. Men det blir ändå tight som fasen.

    Den som du fixade med nu, hade han den kortare kylaren?

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Ja, den lilla kylaren 53cm.

    Ja vet ej om den kmr ta i frontplåten, men den sitter som handen i handsken, likt min golf så de ska nog inte vara några problem. Hålet längst till höger står ic på, dikt mot ic, hål nr två står kylaren i.

    Min stora kylare har samma inlopp,utlopp som denhär lilla bara att den är bra mkt mindre. Hojta till om du behöver något mms hur vi satte de.

    0735456028 ska dit på torsdag

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78
    Vilken modell på autorotor är det som ska in? Har själv en 3150 (?) som jag vill få in i min Corrado men som jag inte riktigt vet hur än.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    JRJ: ska det verkligen vara så mycket bök att få dit rallye/g60 ICn på en corrado?
    jag har haft en hel skrälldus olika byggen här på mappning som haft denna monterad.. som jag förstått det har dom tagit hela paketet ifrån golfen, kylare, IC och fläktpaket+kåpor.. men jag är väldigt osäker på hur corradon ser ut i nosen där det skall monteras..
    jag har iaf ett komplett sådant paket liggandes i garaget, ifrån en svensksåld -91 golf g60 om du vill ha en bild eller två på det..
    (samt att det finns en/ett par G60/rallye ICs i gömmorna om du kommer fram till att det är nån modell som passar bättre.)

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    Ja, den lilla kylaren 53cm.

    Ja vet ej om den kmr ta i frontplåten, men den sitter som handen i handsken, likt min golf så de ska nog inte vara några problem. Hålet längst till höger står ic på, dikt mot ic, hål nr två står kylaren i.

    Min stora kylare har samma inlopp,utlopp som denhär lilla bara att den är bra mkt mindre. Hojta till om du behöver något mms hur vi satte de.

    0735456028 ska dit på torsdag
    Vid kylarbalken mot batteriet så passar allt bra, där står både kylare och IC i hålen för tapparna.
    Den vänstra tappen på kylaren måste jag flytta utanför balken in mot motorn för att få plats. Tappen för IC'n passar bra.

    Men frontplåten är rätt olika för Corrado och Golf så framkanten på IC'n tar i den när man ska montera ihop allt.
    Ska lägga upp en bild så blir det lite tydligare.

    Skicka gärna några MMS på det hela, vore kanon!
    0736 544383.

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Citat Ursprungligen postat av Lorentz Visa inlägg
    Vilken modell på autorotor är det som ska in? Har själv en 3150 (?) som jag vill få in i min Corrado men som jag inte riktigt vet hur än.
    Den jag bygger med nu är en 2089 och den passar rätt bra till PG motorn.
    Sen har jag också en 3150 som jag ska använda till 2E motorn.
    Den är dock onödigt stor för en 1.8L maskin, en Autorotor gillar inte laddtryck högre än 1,5 bar och det kommer man upp i rätt snabbt med så liten cylindervolym.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    JRJ: ska det verkligen vara så mycket bök att få dit rallye/g60 ICn på en corrado?
    jag har haft en hel skrälldus olika byggen här på mappning som haft denna monterad.. som jag förstått det har dom tagit hela paketet ifrån golfen, kylare, IC och fläktpaket+kåpor.. men jag är väldigt osäker på hur corradon ser ut i nosen där det skall monteras..
    jag har iaf ett komplett sådant paket liggandes i garaget, ifrån en svensksåld -91 golf g60 om du vill ha en bild eller två på det..
    (samt att det finns en/ett par G60/rallye ICs i gömmorna om du kommer fram till att det är nån modell som passar bättre.)
    Bök o bök, det är ju ingen raketforskning att få det hela att passa, men det var långt ifrån det plug n play som jag trodde det skulle vara.
    Kanske funkar bättre om man tar allt från Golfen, men jag vill inte ha någon större kylare för då blir det tight mellan kompressorn och kylaranslutningen istället.

    Skulle verkligen behöva ta mig tid att åka upp en sväng, behöver ju lite grejer från Millberg också...

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Problemet är att gavlarna på IC'n tar i frontplåten ungefär vid pilarna.
    Plåten på Corradon är bockad nedåt jämfört med Golfens, så det finns inte lika mycket plats under.

    Namn:  corrado.jpg
Visningar: 238
Storlek:  136.4 KB

    Namn:  Golf.jpg
Visningar: 310
Storlek:  120.5 KB

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Oskar
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    126
    Lite osäker på exakt var ni menar att ni har varit tvungna att kapa men jag monterade ic från en rallye på min golf g60 med kylare och hela baletten och jag var tvungen att kapa lite i rambenet där dragöglan sitter för att den skulle passa.

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Fan va skumt, gjort som du beskriver Jrj men der ett par cm till dragögglan. Då borde jag väl inte flytta på sakerna bara för jag har marginal där. Menom den kommer ta i frontplåten är jag osäker på, vvart ska jag då masera bort gods ?

Liknande ämnen

  1. G60 Golf by Vlad
    Av G60 V-spec i forum Projektforum
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2021-01-05, 09:42
  2. Främre avgas, samma på Golf G60 och Corrado G60?
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 13:01
  3. Corrado G60 Tändspole
    Av Gogge i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 18:58
  4. Olika kamaxlar i golf g60 och corrado g60?
    Av g-man i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 06:29
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 04:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin