Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46
  1. #1
    AeroPlus
    Gäst

    Hur snabba är Golf VI GTI, Edition 35 och R i org utf kontra steg 1?

    Hej,

    Är det nån som testat något av ovanstående bilar med RL eller liknande mätutrustning ?

    Har sett tider på 24-24.5 sec 0-200 km/h för Edition 35 som har enbart 235 hk..

    Hur står sig Golf r mot Edition 35 från 100 uppåt typ ?

    Klarar gti med steg 1 lika bra tid som edition 35 ?

    Har enbart en tid på en golf r men skulle vilja ha mer information..
    100-150 6.4 s 5.4 s steg 1

    Hur snabba blir dom med enbart steg 1 ?
    Tacksam för info

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Har varit hos Svensk Motoroptimering med båda mina Golfar.

    VW Golf R DSG 2010
    Original ger motorn 270 hk och 350 nm. Med SMO Steg 1 blir det 300 hk och 430 nm.

    70-120 km/h på förbättrades från 4.7 till 4.1 sekunder (13% förbättring).
    100-150 km/h förbättrades från 6.4 till 5.4 sekunder (16% förbättring).

    Golf GTI DSG 2010
    Original ger motorn 211 hk och 280 nm. Med SMO Steg 1 blir det 260 hk och 380 nm.

    70-120 km/h på förbättrades från 4.9 till 4.2 sekunder (15% förbättring).
    100-150 km/h förbättrades från 7.2 till 5.7 sekunder (21% förbättring).

  3. #3
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Har varit hos Svensk Motoroptimering med båda mina Golfar.

    VW Golf R DSG 2010
    Original ger motorn 270 hk och 350 nm. Med SMO Steg 1 blir det 300 hk och 430 nm.

    70-120 km/h på förbättrades från 4.7 till 4.1 sekunder (13% förbättring).
    100-150 km/h förbättrades från 6.4 till 5.4 sekunder (16% förbättring).

    Golf GTI DSG 2010
    Original ger motorn 211 hk och 280 nm. Med SMO Steg 1 blir det 260 hk och 380 nm.

    70-120 km/h på förbättrades från 4.9 till 4.2 sekunder (15% förbättring).
    100-150 km/h förbättrades från 7.2 till 5.7 sekunder (21% förbättring).
    Tack för svaret.
    Du har inte streckt golf r mer än 150 km/h ?

    Mvh

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Fredrik D
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    79
    Nej, inte än men har precis skaffat mig en egen RL så det kanske blir lite nya mätningar när jag lärt mig hur den funkar.

  5. #5
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Nej, inte än men har precis skaffat mig en egen RL så det kanske blir lite nya mätningar när jag lärt mig hur den funkar.
    Fint,ser fram emot tider
    Rl är enkel att hantera.
    Vore väldigt konstigt att Debren inte strecker ut sina bilar mer än 150
    mvh

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Nej, inte än men har precis skaffat mig en egen RL så det kanske blir lite nya mätningar när jag lärt mig hur den funkar.
    Fint,ser fram emot tider
    Rl är enkel att hantera.
    Vore väldigt konstigt att Debren inte strecker ut sina bilar mer än 150
    mvh

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Nej, inte än men har precis skaffat mig en egen RL så det kanske blir lite nya mätningar när jag lärt mig hur den funkar.
    Fint,ser fram emot tider
    Rl är enkel att hantera.
    Vore väldigt konstigt att Debren inte strecker ut sina bilar mer än 150
    mvh

  6. #6
    Ama303
    Gäst
    Har en gti35 steg1 från superchips och en polare har en R med steg1 från vtech. dvs ungefär lika effekt i de båda. Båda bilarna har dsg och båda kör på original 19"

    en liten jämförelse mellan två steg1 bilar. vet inte hur de ter sig mot varandra original.

    0-100 har jag ingen chans, hans R sticker iväg medans jag med min ed35 står kvar och krafsar hejdlöst med framhjulen

    rullande start, stämpla gasen i botten från ca 60-70 så sticker min ed35 ifrån hans R hela tiden och ökar stadigt på gapet mellan bilarna

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Jag har med min R testat steg 1 från olika företag samt även kört mot flera andra steg 1 R.

    När det gäller min bil har tiderna loggats med Performance Box och det kan faktiskt variera upp till 0.6 sekunder mellan olika trim på intervallen 100-150km/h. 0-100km/h kan också variera dock inte lika mycket, tror variationen var som mest 0.3.

    Men 100-150km/h med en Golf R steg 1 så är 5.4 sekunder en rättvis och bra siffra.
    Senast redigerad av Mr_Big den 2013-09-04 klockan 14:51.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Här Kemal kan du kolla edi 35 org mot edi 35 steg 2 (IC avgas)http://www.youtube.com/watch?v=KVhnFZtcg4M
    Edi 35 går väldigt fint med lite trim 10,7 100-200 är riktigt bra med endast avgas å ic som hårdvaruuppgradering

  9. #9
    AeroPlus
    Gäst
    Mr big

    Kan du lägga upp alla tiderna du har på din r med olika mjukvaror ?
    Att det skiljer upp till 0.6 sec 100-150 berör oftast på olika moment.

    Mvh

  10. #10
    AeroPlus
    Gäst
    Hej Rickard,

    Undrar vad blir en äkta tid ? 10.7 är väldigt snabbt..
    Kollar man här så går en ca 14 sec med avgas och ic.

    http://www.oct-tuning.com/index.php?...mid=38&lang=de
    Men mätutrustning samt mättsätt kan var fel visande mot Rl..

    Vore kul att se flera bilar testade med R som jag nämnt i rubriken..

  11. #11

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Mr big

    Kan du lägga upp alla tiderna du har på din r med olika mjukvaror ?
    Att det skiljer upp till 0.6 sec 100-150 berör oftast på olika moment.

    Mvh
    Jag har inte möjlighet till det tyvärr, tiden räcker inte till att grotta i alla gamla loggar sen har jag lovat att hålla vissa resultat för mig själv. Låter löjligt jag vet men en tuner blir väldigt missnöjd på mig då. Jag fick lova detta redan innan jag mätte.

    Jag har inte testat alla eller kört mot alla, som t.ex Vtech, Svensk Motoroptimering har jag ingen erfarenhet av. Däremot kan jag säga att den snabbaste tiden jag fick i alla kategorier var från Superchips. Det var helt oväntat då jag trodde dom skulle vara sämst/slöast men tvärtom. Dessutom en customer service som är fantastisk. Men jag förlorade med steg 1 mot itsfun.nu, inte med mycket och det skilde sig i vikt mellan oss. Men han tog hem det.
    Varför valde jag då inte itsfun? Jo dom specar sin steg 1 till 320hk vilket av vad jag har sett inte stämmer sen har dom ingen möjlighet att ge steg 2 & 3 mjukvara.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tycker också 10,7 med endast avgas å ic låter lite för bra för att vara sant, men det står ju att mätningarna är gjorda med Gps
    men som sagt man får ta det med en nypa salt det är ju trots allt ett företag som vill sälja sina tuningprodukter och då kan tydligen allt
    hända

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    En sak att tänka på om man inte kör med gps är ju att instrumentpanelen lägger på 5kmh. Så skall man mäta med kamera så är det 105-155 t.ex som gäller. Kör man via obd2 porten så ser man klart och tydligt att obd2 visaren är i sync med gps'en om man cruisar i 100kmh, men instrumentpanelen visar 105kmh. Det är +5 någonstans från 60 kmh och hela vägen upp. 105-155 går ju givetvis lite långsammare än 100-150.

  14. #14

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    En sak att tänka på om man inte kör med gps är ju att instrumentpanelen lägger på 5kmh. Så skall man mäta med kamera så är det 105-155 t.ex som gäller. Kör man via obd2 porten så ser man klart och tydligt att obd2 visaren är i sync med gps'en om man cruisar i 100kmh, men instrumentpanelen visar 105kmh. Det är +5 någonstans från 60 kmh och hela vägen upp. 105-155 går ju givetvis lite långsammare än 100-150.
    Rätta mig gärna om jag har fel men hastighetsmätaren och infon du får via OBD2 ska visa samma sak för dom båda får informationen från samma ställe. Är jag inte helt ute och cyklar så är det väl ABS-givarna som sköter detta?

    Sedan att man bör lägga på 5km/h är individuellt. Min bil visar t.ex 4km/h för fort. Detta kan även variera med olika hjulstorlek osv.

    Ska man mäta korrekt bör en Racelogic box användas.

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Hej Mr_Big
    Kanhända att en OBD2 kan visa både vad den visar på displayen samt "riktig" hastighet (som den tror efter hjulrotation och diameter m.m). Jag kan bara säga att jag ser gps hastigheten och den är prick +5kmh från ca 60kmh (om jag minns rätt) och uppåt. Från 0-60 så går det stegvis i etapper +1,+2 osv. Det kan du kolla själv om du cruisar någon kväll såvida inte just min bil är knäpp förstås .

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    När man ser detta med endast programvara http://www.youtube.com/watch?v=GeXOS9Sl2JU
    http://www.youtube.com/watch?v=ylTptz6IqGo så kanske 10.7 100-200 stämmer med steg 2!?

    Fts verkar kunna sin sak har aldrig sett en steg 1 bil gå så himla bra.

  17. #17
    AeroPlus
    Gäst
    Hej,

    Ingen än som har testat 100-200 km/h på Golf r original ?

    Mvh

  18. #18

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Kanske kan testa efter semestern men vill minnas att jag fått strax under 20 med 19 tum original i ett halvhjärtat test.

    Sent from my giant iPhone killer.

  19. #19
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Kanske kan testa efter semestern men vill minnas att jag fått strax under 20 med 19 tum original i ett halvhjärtat test.

    Sent from my giant iPhone killer.
    Hej,

    Tack,när du fick strax under 20 sec,var det testat med stoppur ?

    Med vänlig hälsning
    AeroPlus

  20. #20

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Android videokamera :-D. Men kan testa igen när jag kommer hem då jag är nyfiken på vad lättare fälgar ger för effekt. Måste hitta ett bättre ställe också ;-)

    Sent from my giant iPhone killer.

Liknande ämnen

  1. Golf GTI Edition 35
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 373
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 09:18
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-17, 22:27
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 21:49
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 11:29
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin