Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 102
  1. #41
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Editerade mitt förra inlägg och la till att den har den elektroniska diffen som heter XDS, så det kommer nog att fungera fint ändå! Motorn är i stort sett samma motor som sitter i Golf GTI VI om jag fattat allt rätt.

    Jag fick en ny motor i min Polo GTI, så oljeförbrukningen sjönk markant. Visst får man fylla på en skvätt ibland, men det handlar absolut inte om såna stora mängder att jag klagar! Redan när jag köpte den fick jag ju höra att man får räkna med att den drar ett par liter mellan servicetillfällena.
    Intressant att dom fixade en Diff ialla fall. Får se om jag slår till på en WRC eller ej.
    Ny Motor låter riktigt bra! Jag gav upp i tidigt stadie på min GTi.

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Intressant att dom fixade en Diff ialla fall. Får se om jag slår till på en WRC eller ej.
    Ny Motor låter riktigt bra! Jag gav upp i tidigt stadie på min GTi.
    Min bil gick iväg med båt från Spanien i förra veckan, så det är ett par veckors väntan kvar... Ber till vädergudarna att snöhelvetet ska lysa med sin frånvaro länge till!

    Hela den där oljeförbrukningshistorien gick förvånansvärt smärtfritt. Innan bilen gått 500 mil så gör man inga mätningar, men sedan fick jag köra ett oljeförbrukningstest på 100 mil och när det visade sig att bilen drog för mycket så hade jag en ny motor i bilen inom två veckor. Inget krångel och tjafs, så jag är nöjd med bemötandet och hanteringen. Det kan bli fel på allt här i världen, så man tjänar inte mycket på att hetsa upp sig!

  3. #43
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Min bil gick iväg med båt från Spanien i förra veckan, så det är ett par veckors väntan kvar... Ber till vädergudarna att snöhelvetet ska lysa med sin frånvaro länge till!

    Hela den där oljeförbrukningshistorien gick förvånansvärt smärtfritt. Innan bilen gått 500 mil så gör man inga mätningar, men sedan fick jag köra ett oljeförbrukningstest på 100 mil och när det visade sig att bilen drog för mycket så hade jag en ny motor i bilen inom två veckor. Inget krångel och tjafs, så jag är nöjd med bemötandet och hanteringen. Det kan bli fel på allt här i världen, så man tjänar inte mycket på att hetsa upp sig!
    Dom gjorde 1 oljetest och efter det bytte dom kolvar å kolvringar.
    Sen gjorde dom ett till och efter det bytte dom vevhusvent, men den drog fortf olja så jag gav upp!
    Hur mkt drar den nu på 100 mil? vore kul å veta.

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Dom gjorde 1 oljetest och efter det bytte dom kolvar å kolvringar.
    Sen gjorde dom ett till och efter det bytte dom vevhusvent, men den drog fortf olja så jag gav upp!
    Hur mkt drar den nu på 100 mil? vore kul å veta.
    Har faktiskt inte räknat efter så noga! Det kan väl handla om 1 dl/100 mil eller något liknande... Inte mer, snarare mindre. En viss skillnad mot innan bytet är det i alla fall!

  5. #45
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Har faktiskt inte räknat efter så noga! Det kan väl handla om 1 dl/100 mil eller något liknande... Inte mer, snarare mindre. En viss skillnad mot innan bytet är det i alla fall!
    Hur långt har den gått?
    Du byter in bilen mot WRCn eller hur, så man kan förvänta sig att din GTi kommer ut på blocket?

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Hur långt har den gått?
    Du byter in bilen mot WRCn eller hur, så man kan förvänta sig att din GTi kommer ut på blocket?
    Jag har ju fått ett inbytespris på den, men samtidigt är det fritt fram att sälja den privat om jag vill. Har en bekant som är lite intresserad, så vi får se! Den har gått drygt 1800 mil för tillfället, varav ca 900 mil med den nya motorn.

    Såg för övrigt att Sverige tilldelats 90 exemplar av Polo R WRC.

  7. #47
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Jag har ju fått ett inbytespris på den, men samtidigt är det fritt fram att sälja den privat om jag vill. Har en bekant som är lite intresserad, så vi får se! Den har gått drygt 1800 mil för tillfället, varav ca 900 mil med den nya motorn.

    Såg för övrigt att Sverige tilldelats 90 exemplar av Polo R WRC.
    Intressant!
    Jag får nog passa på Polo och köra vidare i min TT RS, den är trots allt mkt muskler i!

  8. #48

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Väntan känns seeeg, men nu finns min bil åtminstone på svensk mark!

    Den verkar gå riktigt fint, till och med bättre än vad fabrikssiffrorna visar. Trevligt! 0-100 km/h på 6,3 sekunder och en toppfart på 251 km/h, allt uppmätt med racelogic, är inte fy skam!

    Den första svenska recensionen som jag läst gör inte väntan lättare: http://www.expressen.se/motor/vw-pol...elvild-busbil/

  9. #49
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Hoppas du hinner använda den lite innan vintern kommer. Den motorn är riktigt trevlig!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #50

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Bra sugen på att byta in min Jetta Men ingen handlare i Stockholm som var sugen på den inbyte...
    En polare som provkört den var lätt lyrisk över bilen. Tror du kommer få ha riktigt kul bakom ratten.

  11. #51

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    I dag fick jag äntligen hämta min bil! Får passa på att tacka Bilmetro i Hedemora för snabbt iordningställande för leveransen!! Perfekt!
    Jag tyckte att min GTI var relativt pigg, men den här spelar i en helt annan division. Man får en spark i arslet på varje växel och kraften finns redan på låga varv, precis som jag vill ha det. Helt underbar bil! Tyvärr gjorde vädret att vinterhjulen fick åka på, men man kan inte få allt här i världen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  12. #52
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Grattis, ser mycket bra ut! Kör försiktigt i halkan (om du har någon). Var bor du, kanske i Hedemora ? I Halmstad så är det torrt och barmark i alla fall.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Grattis, ser mycket bra ut! Kör försiktigt i halkan (om du har någon). Var bor du, kanske i Hedemora ? I Halmstad så är det torrt och barmark i alla fall.

    /Peter
    Tackar! Bor i Gävle, men kommer ursprungligen från Hedemora, så jag brukar köpa mina bilar av en gammal bekant. Här snöade det igår, så det var lite småhalkigt när jag åkte i morse på mina Dunlop Sportmaxx 215/40-17 vars vinteregenskaper lämnar en del att önska.

  14. #54
    FiNCH
    Gäst
    Grattis! Mycket bra köp!

  15. #55

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Grattis! Mycket bra köp!
    Tack! Har hunnit köra lite mer i dag, blev nog 15-20 mil, och trots att de var väldigt lugna, med en snittförbrukning på 0,62, så har jag haft det riktigt kul bakom ratten.

    Växellådan är grym! Utan tvekan den bästa manuella lådan som någonsin suttit i någon av mina bilar. Då har jag ändå haft en BMW med short shift-kit som jag gillade...men den här är bättre. Kan inte påstå att jag saknat DSG-lådan speciellt mycket idag!

  16. #56
    FiNCH
    Gäst
    Grymt bra siffror!
    Hade jag inte haft min TT RS så hade jag slagit till på en Polo WRC!

  17. #57
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Tack! Har hunnit köra lite mer i dag, blev nog 15-20 mil, och trots att de var väldigt lugna, med en snittförbrukning på 0,62, så har jag haft det riktigt kul bakom ratten.

    Växellådan är grym! Utan tvekan den bästa manuella lådan som någonsin suttit i någon av mina bilar. Då har jag ändå haft en BMW med short shift-kit som jag gillade...men den här är bättre. Kan inte påstå att jag saknat DSG-lådan speciellt mycket idag!
    Jag har också bestämt mig för att gå över till manuell på ”performance bilen”. DSG är helt ok men manuell är aldrig fel på denna typ av bil som du har. Får min nya Golf R (man) i mitten av Mars enligt mail från ÅF igår.

    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Grymt bra siffror!
    Hade jag inte haft min TT RS så hade jag slagit till på en Polo WRC!
    TTRS - En sådan bil behöver inte dra 0.62 l/mil för att man ska bli glad. Förmodar att den får dra vad den behöver . Det är den värd.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #58

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag har också bestämt mig för att gå över till manuell på ”performance bilen”. DSG är helt ok men manuell är aldrig fel på denna typ av bil som du har. Får min nya Golf R (man) i mitten av Mars enligt mail från ÅF igår.



    TTRS - En sådan bil behöver inte dra 0.62 l/mil för att man ska bli glad. Förmodar att den får dra vad den behöver . Det är den värd.

    /Peter
    Härligt! Då har du en"liten" tid av väntan att se fram emot.

    Från början tänkte jag avstå ett köp eftersom det inte fanns DSG som val, men jag är glad att jag tänkte om! Med den här karaktären på motorn så behöver man inte växla ihjäl sig, så det är perfekt med manuell låda. När det gäller förbrukningssiffrorna på 0, 62 så handlar det om lugn landsvägskörning. Jag anar att man kommer att hamna runt 0, 9 när man kör lite mer inspirerat.

  19. #59
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 126
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Från början tänkte jag avstå ett köp eftersom det inte fanns DSG som val, men jag är glad att jag tänkte om! Med den här karaktären på motorn så behöver man inte växla ihjäl sig, så det är perfekt med manuell låda. När det gäller förbrukningssiffrorna på 0, 62 så handlar det om lugn landsvägskörning. Jag anar att man kommer att hamna runt 0, 9 när man kör lite mer inspirerat.
    Det är ju alltid roligt med vetskapen om att snålkörning är möjlig. Inte högprioriterat i min värld, då hade man ju kört något annat, klagar absolut inte. Dyrare att köra Camaro SS 2013…eller något liknande.

    0,9 l/mil är ju helt ok när man har roligt. Det vill den säkert ha .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #60
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Jag har också bestämt mig för att gå över till manuell på ”performance bilen”. DSG är helt ok men manuell är aldrig fel på denna typ av bil som du har. Får min nya Golf R (man) i mitten av Mars enligt mail från ÅF igår.



    TTRS - En sådan bil behöver inte dra 0.62 l/mil för att man ska bli glad. Förmodar att den får dra vad den behöver . Det är den värd.

    /Peter
    TTRS drar ungefär 0,85 om man kör lugnt, å runt 120 på motorvägen.
    Gasar man så är nålen nere på noll nästan direkt!

    Polo WRC är därför ett jävligt bra val för den är pigg men ändå snål!

Liknande ämnen

  1. Polo R WRC
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 22:15
  2. Vinterhjul till R32 MKV
    Av sspc i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-13, 04:07
  3. Polo R WRC
    Av Nogge i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 16:49
  4. Storlek & ET Vinterhjul Golf V GTI?
    Av debren i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 23:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin