Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254

    Golf Mk6 GTI VS Scirocco Mk3 2.0?

    Planer för ny bil har varit ett faktum, fortfarande till 80% säker på att det kommer bli en Rocca. Men tänkte kolla lite med er på vad som talar för en Golf Mk6 GTI för fått upp ögonen även för den.

    Tankar och tips uppskattas!

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Beror helt på vad du är ute efter. Roccan är en trång opraktisk bil med oanvändbart baksäte och litet bagage. Då den är väl inget för den som har barn eller behöver lasta. Sedan är den förbannat snygg .

    Stod i liknande val själv men det blev Golf, främst då för att jag körde en MKV GTI innan och inredningen i Roccan var väldigt lik.

    Annars är ser många likheter bilarna i mellan.

    Så helt upp till vad du vill ha och behöver.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Beror helt på vad du är ute efter. Roccan är en trång opraktisk bil med oanvändbart baksäte och litet bagage. Då den är väl inget för den som har barn eller behöver lasta. Sedan är den förbannat snygg .

    Stod i liknande val själv men det blev Golf, främst då för att jag körde en MKV GTI innan och inredningen i Roccan var väldigt lik.

    Annars är ser många likheter bilarna i mellan.

    Så helt upp till vad du vill ha och behöver.

    Då var det lite så som mina egna tankar gick, lika bra att få lite andra vinklar på saker som man kanske missat att tänka på.

    Kollade in Jan´s när han passerade i söndags om måste säga att jag blev förvånad över hur "mycket" plats det trots allt är i Roccan.
    Men kanske är så när man har en liten TT som det är nu.

    Får helt enkelt ge mig på att känna och klämma på båda parterna och se vad man känner sig mest hemma med, bara att det är en bit och testa en Rocca. Men men ingen brådska på loftet.

    Passat CC ligger när med men lite väl stort känns det som! :P

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Två i Jannes Rocca genom europa gick allt fint men då var baksätet fullt med . Men den kräver en säkning då den är hög som ett hus orginal. Trevlig bil som blir mycket snyggare av att komma närmare marken.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Två i Jannes Rocca genom europa gick allt fint men då var baksätet fullt med . Men den kräver en säkning då den är hög som ett hus orginal. Trevlig bil som blir mycket snyggare av att komma närmare marken.
    Får suga lite på karamellen, men tror nog att utseendet på bilen gör den till en vinnare i detta fall. Inte behov av stor bil man är ju bara barnet själv. :P
    Ner på marken är det första som händer..

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Naturligtvis Scirocco!

    Tre pers på två veckors semester med fotbollar och massa annat jox genom Europa. Sciroccons bagage är mycket större än man kan tro. Har för mig att det större än Golf R.
    Baksätet är helt ok om man inte är 1,90 m..

    Och MYCKET snyggare...

    Fredrik

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Naturligtvis Scirocco!

    Tre pers på två veckors semester med fotbollar och massa annat jox genom Europa. Sciroccons bagage är mycket större än man kan tro. Har för mig att det större än Golf R.
    Baksätet är helt ok om man inte är 1,90 m..

    Och MYCKET snyggare...

    Fredrik

    Provade att sitta bak i Jan´s och måste säga att jag precis klarade frigången (185) Men då satt jag verkligen slimmat mot baksätet och det gör man ju inte många mil..

    Nu gäller det bara att hitta något som stämmer in med alla krav. Fick ett vettigt pris häromdagen dock inte aktuellt då det var en -08 som importerades -10 som gått 4000mil men har haft 6st ägare i Sverige...

    Dock 160tkr med premium samt panorama. (2.0 manuell) Men men, ingen brådska på loftet!

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av __alexx_ Visa inlägg
    Provade att sitta bak i Jan´s och måste säga att jag precis klarade frigången (185) Men då satt jag verkligen slimmat mot baksätet och det gör man ju inte många mil..

    Nu gäller det bara att hitta något som stämmer in med alla krav. Fick ett vettigt pris häromdagen dock inte aktuellt då det var en -08 som importerades -10 som gått 4000mil men har haft 6st ägare i Sverige...

    Dock 160tkr med premium samt panorama. (2.0 manuell) Men men, ingen brådska på loftet!
    Vill minnas att som fick nya ratten och klimatreglagen från -10, känns lite mindre MKV då. Säkert fler saker som skiljer. Värt att forska i iaf.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Alexander Lindqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    254
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Vill minnas att som fick nya ratten och klimatreglagen från -10, känns lite mindre MKV då. Säkert fler saker som skiljer. Värt att forska i iaf.

    Det som jag bestämt redan tidigare är att det ska vara nyare än -10, för den andra ratten stör jag mig något syndigt på. :P

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Två nyanser av det bästa i klassen Den praktiska fördelen med Golf GTI jämfört med Scirocco är större och mer flexibla utrymmen. Annars delar dom ju tekniken - utseendet får nog var och en bedöma. Hade någon utav dessa fina modeller varit aktuell som andrabil för mig så hade jag nog valt Scirocco. En mer ovanlig modell och kanske lite mer personligt. Sportcoupé är glamoröst Skulle jag ha någon utav dessa som enda bil så kanske ändå de praktiska fördelarna med Golf GTI överväger för mig... Trevligt att kunna lasta in skrymmande prylar vid behov, även om det säkert finns viss potential för sådant även i Scirocco...

  11. #11

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Blivit någon bil än?
    Valet framstår för mig som givet. Scirocco alla gånger!!
    En av de bättre bilar och snyggaste så klart jag någonsin haft!
    Började med en 160 och har en R idag. Vilken gillar jag bäst av dem?
    Det är lättare att köra ihjäl sig med sist nämnda och dyrare att försäkra.
    Den mindre motorn med ett bra trim från tex REVO är inget dåligt val det heller!
    Vad gäller utrymme så har jag kört både med bilbarnstol och barnvagn inga problem!

Liknande ämnen

  1. Oljebyte Golf GTI MK6
    Av Blackie i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-14, 21:50
  2. Backlampa Golf GTI MK6
    Av Kingen i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 17:17
  3. Logga laddtryck på Golf Mk6 GTI/GTI ED35
    Av Kingen i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 23:30
  4. Golf MK6 GTI - Tips!
    Av Miller i forum VW-forum
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 15:41
  5. Mk3 Scirocco...
    Av Falcor i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 14:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin