Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 125
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Har varit ute en sväng i helgen och ikväll och flyttat om lite el och fixat så blinkersindikeringen funkar i instrumenthuset och flyttat databoxen in i bilen på passagerarsidan, något som jag funderat på sen förra året, så det känns bra.

    Däremot köpte jag handbromsvajer på mekonomen idag, men den är för lång trots jag beställde till golf 2 gti... har biltema som passar till golf 2 med skivbroms?

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    För att svara på min egen fråga, det finns vajer för skivbroms på biltema, till seat, så har införskaffat en sådan och ska prova med.

    Edit: Verkar inte passa heller ... grml ..
    Senast redigerad av trocade den 2014-03-29 klockan 16:44.

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Mitt handbromsmysterium är löst .. genomföringsröret på högersidan är lite trasig och därmed lite kortare än det på vänster... blir skroten imorgon och hoppas dom har det tillsammans med avgasupphängningskrok bak, sen är jag redo att slänga ner bilen på backen och provstarta :P :P

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ahh , bra fel ändå.
    Går ju fixa iaf.

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Jo... fast hitta det där genomföringsröret var inte det enklaste, alla skrotar jag var på har sett ut som frågetecken, vag kunde få tag på ett vänsterrör ... blir mer skrotjakt senare i veckan dock... eller om någon som läser tråden sitter på delarna som behövs :P

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Asch tänkte höja min motivation idag så jag startade bilen för att känna att det inte är så mycket kvar att göra... men motorn gick på 3 cylindrar... märkte också remskivan tar i rambenet... så till påskhelgen är projeketet att plocka ur motorn och fixa rambenet och sen försöka hitta varför den inte gå som den ska, den gick helt perfekt i höstas när jag ställde in den...

  7. #67
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Tråkigt, men det fixar du.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Känns som jag varit här förut i

    Namn:  20140408_214532.jpg
Visningar: 649
Storlek:  203.2 KB

    Motorn åker ut till nästa helg som det ser ut nu. Passade även på att inhandla kabel och annat bra att ha för att flytta batteriet till baksätet när allt ändå är isärplockat.

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Motorn ur bilen ..
    Namn:  grejs.jpg
Visningar: 599
Storlek:  229.1 KB

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Härligt!
    Precis lagom till våren.
    Fler än jag som skruvar baklänges

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Precis Det enda positiva är att nu börjar det bli rätt behagligt temparatur i garaget, så man kan meka längre

    Fast jag har fått lite gjort, batteriet är flyttat till bagaget numera, håller på att klura på en bra kopplingsplint att ha framme för alla gamla strömförbrukare.
    Balken har jag kapat lite i med, så ska väl lägga på lite rostskydd där och sen får nog motorn hitta tillbaka till helgen som kommer... så får vi se om jag kan hitta varför den inte går som den ska.

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Namn:  batteriflytt.jpg
Visningar: 589
Storlek:  123.9 KB
    Provat elen idag igen, ska bara städa upp lite och montera batterilåda så blir det nog rätt bra, har en 150A säkring i lilla lådan där vid batteriet, så hoppas det ska vara säkert nog.
    Senast redigerad av trocade den 2014-04-25 klockan 20:49.

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Någon som vet om jag verkligen ska sätta en säkring på den kabeln, generatorn sitter på samma och vad jag lyckats googla mig fram till så kan man bränna upp generatorn om säkringen går.

  14. #74

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    André Lundell
    Ort
    ystad
    Inlägg
    89
    Jag har också monterat Batteriet i skuffen och jag har ej någon säkring
    Dels för där inte sitter någon original.
    Och som sagt har jag också läst de om generatorn någon stans.

  15. #75
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    det tråkiga är ju om matningskabeln från motor och bak skaver hål någonstans och det kortsluter. har du ingen säkring så så har du en fin brand i stället... är därför man säkrar av, inte för att skydda det som är kopplat på kabeln i änden.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Fast det är ju många nyare bilar som har batteriet på annan plats än fram som oftast inte heller har säkrat baktill. BMW , Audi och fler. Sedan brinner det väl lika bra framtill på nyare bilar och där finns ingen säkring....

  17. #77
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    mycket möjligt.. dock tror jag bilfabrikanten är duktigare på att lägga strömkablarna rätt och skyddade i motsättning till många hobbymekare (ingenting direkt riktat till Trådskaparen i detta fall).

    Men envar får göra som han vill... jag säkrar i alla fall av om jag drar strömmatning från motorrum till bagage. tar hellre en bränd generator (om detta nu skulle ske) än en bränd bil.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  18. #78

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jo men det är ju skillnad på batteri/generator till och frå eller om man bara TAR ström från batteri till andra elförbrukare. Om generatorn fortsätter att ladda järnet trots att säkringen gått då blir det knas.

    Jag har aldrig varit med om att det gått hål på kabelhärvan om man inte gjort åverkan på den.
    Och normalt sett ligger härvan still om man inte varit och ändrat position på den.
    Mk III har ju sina härvor i clips i tröskeln.
    Mk II har sin längs kanten bara.

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Normal sett så säkrar man aldrig av en sån kabel på grund av kända orsaker med generator haveri och enorm strömförbrukning när startmotorn går. Skydda kabeln ordentligt hela vägen och fuska inte, så går det bra! Om man är nervöst lagd kan man ju dra kabeln i en gummislang.

    Fredrik

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Niklas Jonsson
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    101
    Bra debatt, tar bort säkringen och kabeln kommer självklart gå i skyddstrumpa och med gummigenomföringar genom torpeden, tror det blir enklast så

Liknande ämnen

  1. golf Td 1991 1v
    Av Jugo i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-31, 11:45
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 19:23
  3. VR6 fjäderbenslagringar i Golf mk2
    Av Janne.M i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 14:15
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 20:34
  5. Golf mk2 vr6 (nu med lite bilder)
    Av gnytt i forum Projektforum
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 03:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin