Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86

    Golf mk2 16v går dåligt efter start.

    Hej, har en mk2 16v jag jobbat en del med under året jag haft den. varit mycket strul med gången överlag. tomgång som inte finns, svår startad men nu är det mesta fixat. har dock en grej som efter uppstarten i förra veckan.

    När man startar bilen så går den igång utan problem, håller en stabil tomgång osv inget fel där. men när man börjar köra bilen så efter en 100 meter cirka. så börjar den bluddra,misstända och svarar då trögt på gasen men lyckas oftas gå bra på tomgång alltså är felet när man belastar den(alt varvar). Sen efter en stund (någon minut). Så försvinner allt och bilen går som den ska..

    Skulle ju kunna misstänka vattentempen till ECUn men den bytte jag förra sommaren av andra anledningar. Så är det någon som varit med om något liknade? Kan man på något sett läsa av felkoder i en gammal 2a?

    Bilen i fråga är en 1989a med PL och KE-jetronic sprut..

    Tack på förhand

    /Tony

  2. #2
    polomannen
    Gäst
    Låter som bränsle problem till KE....

    Har du även kollat jordkabeln till ventilkåpan att den är just..???

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Tony Jensen
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    86
    Ja har kollat kabeln du nämnde tidigare, har lyckas mäta mig till att lamdban fastnar när den börjar tveka. så att min teori är att det är sonden som krånglar, vilket i sin tur styr styrtrycket i bränslehuvudet vilket gör att styrtrycket blir förhögt så att vågen inte orkar lyfta. Ska byta den så fort den kommer hem så får vi se hur det går

Liknande ämnen

  1. Golf mk3 Gti 16v går dåligt vid gaspådrag?
    Av BlackMurduk i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-28, 23:37
  2. 16v kr motor går dåligt?
    Av Skoogh i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 22:46
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 22:12
  4. Golf 2 gti 16v går dåligt vid 4000-5000 varv
    Av frittaan i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 00:55
  5. GTI 16v som går dåligt
    Av Zephyr i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 21:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin