Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 104

Ämne: Golf Cab -91

  1. #41

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Ibland går det undan, fälgarna levererade på två dagar till min däckfirma och i dag monterades däcken på dom så nu får det ligga och gôtta till sig inför våren!


  2. #42
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Oj, snabba ryck!
    Ska bli kul att se dem på bilen!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #43

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tack, ser också fram emot det till våren.

    Här näst på tur står att demontera bakre stötisen och lämna in den på lack.

    Funderar lite på växellådsoljan, hur lång är bytesintervallerna på den på en manuell låda??

  4. #44
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Saneringa Visa inlägg
    Funderar lite på växellådsoljan, hur lång är bytesintervallerna på den på en manuell låda??
    Tror inte det finns en specifik tid/mil, kontrollera mängden och leta läckage bara.
    Byt om det känns bättre.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #45

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Fortsätter att klura coils eller ej, vårt företag är med och sponsrar Alexander Granlund som kör drifting i högsta klassen. En annan av hans sponsorer är Jspec som jag tänkte kolla med om det går att ta fram något vettigt.

    Tröttnade på VW Importen och beställde grillstrålkastarna direkt från JOM som nu lovar att dom ska passa perfekt i grillen till skillnad från dom jag fått innan så i morgon är det upp till bevis när dom kommer.

    Beställde nebelscheinwefer från VW Classic Parts som jag ska montera under stötfångaren fram. Tyvärr orkade jag inte gå ut i garaget och kolla om det fanns något fördraget i bilen så det blir till att hålla tummarna. Om inte annat ha jag en gentjänst innestående hos en kompis som är bilelektriker så det lär nog lösa sig ändå.

    - - - Uppdaterad - - -

    Nu har strålkastarna kommit från JOM och dom såg ut som dom jag hade fått från VW Importen så jag får nöja mig med att skruva ner varje fäste i bott och leva med att dom sitter 1 cm för långt in.
    Har krånglat med detta nu i över 4 månader nu och känner att det får duga nu.

    Ironiskt nog så ville inte JOM bjuda på returfrakten då frakten blir dyrare än strålkastarna så jag får behålla dom och få 50 Euro i rabatt på nästa köp istället så nu har jag en uppsättning att sälja om nån är intresserad.

    - - - Uppdaterad - - -

    Tog med mig grillen och strålkastarna till firman i dag och monterade ljusen tillsammans med dom nya clipsen och det blev skapligt.



    Skruvade ner varje fäste i bott för att få dom så långt ut som möjligt och mer går inte att göra så jag får vara nöjd och jag tror inte nån kommer ens tänka på det när allt är monterat på bilen heller.



    Nu väntar jag bara på att få hem huvudstrålkastarna och få ihop fronten som varit nedplockad sen oktober på grund att allt strul.

    I helgen blir det till att varmköra lite och börja reka lite på hur dimljusen ska sitta under stötisen fram.

  6. #46
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Tråkigt med krångel, men det ser ut att bli helt ok ändå!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  7. #47

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tackar, får hoppas det ser lika bra ut sen när allt är monterat på bilen. Förärade grillen med ett flång nytt VW-emblem i svart så jag hoppas det hjälper till att få det snyggt!

    Såg en Cab med Karmann-paketet som hade dimljus under stötisen fram och hittade dessa på VW Classic Parts;

    http://shop.volkswagen-classic-parts...einwerfer.html


    Då har dimljusen kommit i sina originalkartonger som dom säkert legat i sen 80-talet och kartongerna var lite härligt smutsiga som dom blir efter många år på hyllan!

    Gick ut till bilen i garaget för att kolla lite hur det ser ut med fästen och kablage och fann följande, eller inte fann rättare sagt;

    Stötfångarbalken har hål med mutter svetsad på ovansidan där det finns plats i spoliern för dimljus på respektive sida. Tyvärr så når inte bulten till dimljusen upp dit, den blir cirka 3 centimeter för kort varför jag antar att det behövs någon form av fäste monteras under stötisen som man sen fäster dimljuset i?? Nån som har tillgång till nån sprängskiss??

    Av fördragna kablar fann jag inte något tyvärr så frågan är om det finns löst kablage att montera eller om man måste dra eget när det inte var monterat från fabrik??

    Känns lite surt när jag hoppades på att det skulle finnas något förberett från fabrik

  8. #48

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176


    Med rumpan bar...

    Demonterade stötisen bak och lämnade in den på lack för att åtgärda en skada som orsakades av föregående ägares brist på kompetens inom ämnen "Vart sitter hörnen".
    Eftersom dom har en bläster på lackfirman ska dom även plocka ur krockbalken för blästring och målning.

    En glad överraskning var att bilen var helt rostfri bakom stötisen så det räcker med tvätt och vax innan montering!

    I dag dök även huvudstrålkastarna upp så om det kan bli lite värme i helgen så är fronten snart monterad och klar efter 5 månader...


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  9. #49

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    ÄNTLIGEN!!!!!!

    Gjorde ett ryck i garaget och monterade ihop hela fronten nu när huvudstrålkastarna kommit.

    Satte i nya glödlampor för att få xenonliknande ljustemperatur men det blev inte så vitt som jag tänkt mig så jag får leta vidare efter bättre än dom kina-grejerna jag köpte på ebay.



    Ser helt okey ut så det som är kvar i fronten är att koppla in positionsljusen som sitter i blinkersen fram så är det klart, men det tar jag lite senare när jag ska koppla in nya stereon.

    Satte även i chromade glödlampor i blinkersen bak så slipper jag att det blir orange även när dom inte används. Blev större skillnad än man tror.

    Plockade även bort torkararmarna för att slänga med dom när stötisen ändå ska lackas.

  10. #50
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Saneringa Visa inlägg
    Blev större skillnad än man tror.
    Den ser skitfin ut!
    Kromade lampor med orange blink är ett måste när man går ifrån orange glas,
    annars är det ingen poäng

    Hur går planerna med retro-stripen på sidan?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  11. #51

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tackar J.L!

    Grejen var den att jag hade oranga glödlampor i bak men eftersom det är klart glas i blinkersen bak så såg hela reflektor orange ut även när lampan var släckt så nu är det klart och fint men lyser orange först när lampan blinkar.

    Planerna när det gäller retro-stripen på sidan är att jag ska göra det nån gång i början på maj när säsongen börjat lite och då blir det som på bilden jag gjorde själv, på sidorna mellan hjulhusen.

    Dock funderar jag lite på om man skulle kunna göra något mer för lite retro-stuk på utsidan...

  12. #52

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Kunde inte motstå frestelsen utan beställde en uppsättning coils till bilen också.

    http://www.jom.de/products/gb/Specia...d-thread1.html

    Leverans i april blir perfekt så åker dom på när jag sätter på nya hjulen och hoppas jag slipper använda njurbälte då de inte går att ställa hårdheten på dom.

  13. #53
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Bra pris! Betalning via PayPal?
    Visste inte att man kunde handla direkt från tillverkaren.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  14. #54

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Det fungerar jättebra att beställa direkt från JOM, dessutom håller Dominique Fourcade på supporten på med VW privat så han har bra koll på vad som passar till respektive modeller.

    Dessutom har dom ingenting emot att prata engelska, varken via mail eller på telefon.

    Japp, man betalar via PayPal om jag inte missminner mig alldeles.

  15. #55

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Dags att bredda garageuppfarten hemma.

    Hade hem en kompis med grävmaskin för några veckor sedan som hjälpte mig att gräva bort lite stubbar och buskar och återfylla med 8-16 istället.

    Nu hade det blivit dags att göra en stödmur då det är nivåskillnad mot grannen så efter en heldagsjobb med hjälp från en av våra anställda på firman är det klart.




    Hann även med lite pyssel i garaget och det som blev gjort var att montera Brodit-hållare till telefonen och byte av stereo till en Blaupunkt med lite retrostil.




    Hållaren monterad...





    ... och här syns även den nya stereon.

  16. #56

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Kikade på en långtidsprognos gällande vädret och det visar i stort sett bara mulet och regn från den 6´e juni och framåt tyvärr.

    Har därför bestämt mig för att demontera sufletten från min cab och istället ersätta den med ett fast plåttak från en 3-dörrars istället. Mätte lite förut och det verkar som att jag kan använda befintliga b-stolpar medans bakluckan får svetsas igen och så får jag nöja mig med den lilla luckan som sitter på bilen nu.

    Ska se om jag hinner i väg till skroten sen och kolla om dom har något lämpligt objekt inne...

  17. #57
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Saneringa Visa inlägg
    Kikade på en långtidsprognos gällande vädret och det visar i stort sett bara mulet och regn från den 6´e juni och framåt tyvärr.

    Har därför bestämt mig för att demontera sufletten från min cab och istället ersätta den med ett fast plåttak från en 3-dörrars istället. Mätte lite förut och det verkar som att jag kan använda befintliga b-stolpar medans bakluckan får svetsas igen och så får jag nöja mig med den lilla luckan som sitter på bilen nu.

    Ska se om jag hinner i väg till skroten sen och kolla om dom har något lämpligt objekt inne...
    Har detta någon koppling till att det är 1:a April idag ?.........

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #58

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Nänä, inte alls, bara en ren tillfällighet!

  19. #59
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    hahahaha
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  20. #60

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Hmm, nu när jag kollade vädret vid datorn så visar det sig att SMHI inte längre har någon långtidsprognos för "cabväder" så det någon annan som skämtat mig aprilo tror jag!

Liknande ämnen

  1. "Snövit" Golf Cab -91 All White
    Av hardcorevw i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 12:45
  2. Backljus Golf Cab Mk1 -91
    Av Saneringa i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 20:57
  3. Delar golf cab 91
    Av gti8v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 10:05
  4. Byte av suflett på Golf cab 91.
    Av hakan323 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 00:29
  5. servokonvertera golf 1 cab
    Av jollykent i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin