Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 104

Ämne: Golf Cab -91

  1. #21

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Monteringen av strålkastarna i grillen gick ju sisådär för när clipsen var fixade kom nästa problem, dom kom för långt in och vid en jämnförelse med dom gamla strålkastarna syntes ju skillnaden tydligt.



    Kanske tycks vara lite petig men jag kommer inte bli nöjd om det inte är perfekt så det är lika bra att bita ihop och stå ut med med krångel.



    Dessvärre fanns det inte någon modell som hade djupare fästen så i samråd med VW Importen fick det bli modellen med ett kors i mitten på alla fyra ljusen.




    Vid närmare eftertanke så ser dom inte så dumma ut så detta kan bli rätt bra hoppas jag och göra att det blir ett än fräckare stuk på bilen.



    Nu är det snart för vintervilan så jag har ingen panik att pyssla med det så nu blir till att vänta hemma och sen hoppas på att resten av småsakerna kommer från öarna i väster.

  2. #22

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Nya reg.skyltar kom med posten i fredag. Brevbäraren var snäll som inte försökte knö ner dom i brevlådan utan lät mig hämta dom raka och fina på ICA istället.

    Har äntligen fått tummen ur och skickat tillbaks dom felaktiga strålkastarna nu så vi får se när dom nya dyker upp.

    Tills vidare putsar jag vidare på grillen som ligger i badkaret och snart vill jag påstå att den är i nyskick efter allt tvättande.

    Ställde av bilen härom dagen då jag inte ville betala årsskatten bara för att ev. kunna köra ett par dagar i november men jag glömde fylla upp ordentligt med luft i däcken inför vintervilan så nu får det bli till att skifta till dom medföljande vinterdäcken för att undvika ståplatta.

    Glömde gjorde jag även att byta olja och filter men jag tänkte varmköra motorn nån gång i månaden så går det nog bra ändå eller vad tror ni??

    Plockade ur golvmattorna i alla fall och ska placera en "Torrboll" i kupén och en i skuffen så borde det hålla fukten borta under tiden i kallgarage.

    Har funderat lite på nya fälgar och coilovers inför nästa år och förstahandsvalet har varit ATS Cup i 14" men jag börjar vela lite och är inne på nån kryssekervariant liknande BBS.
    Hur mycket kan man ändra på ET utan att det tar i nånstans med en lagom sänkning??
    Senast redigerad av Saneringa den 2013-11-03 klockan 19:39. Anledning: Stavfel

  3. #23
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Har också ställt in vår Audi cab för vintern för någon vecka sedan. Gjorde som du, en torrbolle på golvet i kupén och en i bagaget. Lät sidorutorna ha 1 cm öppning så det ventilerar lite. 3 kg i däcken på sommarhjulen, har inte lust att lägga på vinterdäcken.

    Jag har inte vinterförvarat den innan men genom årens lopp så har den ibland stått i garage längre perioder utan att användas. Då har däcken känts lite ”flatspottade” när man tagit ut den, men det har gått bort rätt snabbt.

    Den får gå två säsonger på samma olja vilket borde innebära 6-700 mil mellan oljebytena. Spelar väl inte någon större roll att du inte bytt olja om du inte kört för långt på den.

    Kommer inte att varmköra den emellanåt av det enkla skälet att jag inte kommer in i bilen där den står med typ 25 cm mellanrum till nästa bil. Den står på underhållsladdning hela tiden.

    Det blir nog fint när du får rätt lyktor på plats . Det gör mycket på utseendet.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2013-11-03 klockan 23:11. Anledning: Lät sidorutorna....
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #24
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    När jag beställde nya skyltar för några månader sen fick jag en avi från ica's postutlämning, de hittade inget paket, åkte till postens central, ej där heller.
    De skulle kolla vad som hänt och höra av sig.
    1 vecka senare kom brev från transportstyrelsen med frågan om jag skulle avregistrera min bil genom att skicka in skyltarna så måste ägarbevis skickas in också... Hahaha, det blev inte rätt nånstans där.
    Efter ett samtal var situationen löst och skyltarna kom fram :-)

    Fortsatt lycka till med bilen!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #25

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Peter: Bilen har gått ungefär 150 mil på oljan som är i nu så det får bli ett oljebyte när jag ställt på den till våren istället. Underhållsladdning var en grej jag inte tänkt på, får skaffa mig en vettig laddare. Antar att det är C-tek som har bäst. Hittade en laddare på Autoexperten som jag antar skulle kunna funka att ha konstant tillkopplad och som fungerar under avställningen;
    http://www.autokatalogen.se/afw/karl...deIdNo=1306092

    J.L: Posten kan ställa till mycket oreda om man har otur men jag försöker hålla min brevbärare på gott humör, i synnerhet nu i vinter då jag alltid skottar undan snön och aldrig parkerar bilar framför så hoppas jag att vederbörande är extra försiktig med dom paket som jag tänkt beställa till bilen i vinter.

    Var förbi däckfirman som vårt företag anlitar och dom har fyra Nokian-däck i 15" liggandes så nu är det bara att jag ska bestämma mig för vilka fälgar jag ska stoppa i. Det lutar mest åt ATS Cup men krysseker från BBS ser ju rätt bra ut också så det är tur att jag har lite tid på mig att fundera.

    Beställde lite mer småsaker till inredningen i veckan och förhoppningsvis har jag fått nys på en uppsättning fräscha gummimattor!

  6. #26
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Saneringa Visa inlägg
    Peter: Bilen har gått ungefär 150 mil på oljan som är i nu så det får bli ett oljebyte när jag ställt på den till våren istället. Underhållsladdning var en grej jag inte tänkt på, får skaffa mig en vettig laddare. Antar att det är C-tek som har bäst. Hittade en laddare på Autoexperten som jag antar skulle kunna funka att ha konstant tillkopplad och som fungerar under avställningen;
    http://www.autokatalogen.se/afw/karl...deIdNo=1306092

    ........
    150 på en olja är ju ingenting.

    Jag har en Ctek Zafir 45 1,2-90 Ah till Audin, köpt på Jula. Den du föreslå är säkert minst lika bra.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #27

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Batteriladdare införskaffad och det blev en Ctek 5.0 som finns på Mekonomen på kampanj just nu och med lite extra firmarabatt fick jag ner till 550:- så det var prisvärt;

    http://www.mekonomen.se/bil/tillbeho...volt-pa26467sv

    Bilen vilar sött i garaget under sitt täcke och nu börjar det klia lite i fingrarna så häromdagen hittade jag en gammal polisradio från 70/80-talet som jag tror kommer passa bra i bilen. Hoppas nu att det går att få in nånting på den bortsett från blåljus som kör på Rakel. Om inte annat får jag försöka hitta en DLS från samma tid som också var väldigt vanliga på 80-talet.





    Väntar fortfarande på mina nya strålkastare så just nu kan jag inte göra mer än vänta. Har beställt en klassisk golfboll som ska sitta på växelpinnen men denna är ju beställd från VW Heritage som i sin tur har den restad nere i Tyskland...

    http://www.vwheritage.com/vw_spares_...umbStartRow=33

    Har fått upp intresset för 80-tals stuk på bilen så tanken blir nu att blanda lite modernt stuk med typiska 80-tals grejer i en smakfull mix och det borde göra sig bra på Mk1 Cab tillverkades ut 3 årtionden, 70-80-90-talet, så det finns en del roliga prylar att få tag på.

  8. #28

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Lämnade in polisradion till en bekant som installerar komradio till vardags och han skulle nu rota lite i gömmorna efter några kristaller så det går att få in nån aktiv frekvens. Blåljus är tyvärr uteslutet då alla dessa går på Rakel men 55 Riks och 90 Riks som lastbilarna använder går att få in om han bara hittar nån kristall.

    Funderar som bäst på vart i bilen jag ska montera den sen och hur jag ska göra för att slippa montera en extra extern antenn och även hur ljudet kommer bli med den inbyggda högtalaren.

    Prio är dock att få in nån aktiv kanal på den.

    Hade en förhoppning om att få dom nya strålkastarna innan jul så jag kan pyssla lite under mellandagarna men av detta förefaller det bli intet då jag inte hört något än från VW Importen tyvärr.

  9. #29

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    I dag kom det äntligen ett paket från VW Importen med nya strålkastare.

    Tyvärr så var huvudstrålkastarna utan något kors och dom till grillen hade fel fästen så dom kom för långt in grillen även denna gång så nu har jag återigen varit i kontakt med säljaren som lovade dyrt och heligt att nästa paket som kommer från dom kommer att innehålla rätt grejer. Tyvärr så tror jag inte på det förrän jag ser det själv...

  10. #30

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Det första man blir blind på är ögonen och detta stämmer i mitt fall. Rotade igenom kartongen från VW Importen och såg att jag faktiskt fått en sak som jag beställt och som blev levererad nämligen ett tanklock.



    Funderar på att lacka det i bilens färg men vet inte riktigt hur jag ska göra än.

    Dom fejkade skruven på utsidan tanklocket, är det nån som vet om dom går att lossa i så fall eller ska jag köra allt i samma färg??

    Btw, är det bara att lossa dom tre skruven som är skruvade i tankröret och sätta dit plattan som följde med eller är det något mer man måste tänka på??

  11. #31

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Fick tummen ur och monterade tanklocket i helgen. Blev ganska bra men tyvärr upptäckte jag att plåten i försänkningen runt tanklocket var ganska mjuk p.g.a. rost från insidan.

    Detta är nåt som jag får åtgärda den dagen jag bestämmer mig för att göra en ny hellack på bilen och det blir troligen inte förräns säsongen 2015.



    Det som jag däremot kom på att jag vill testa är att sätta vit folie på en del av bilen, nämligen under midjelisten mellan främre och bakre hjulhuset.

    Tror det kan bli snyggt och sätter jag folie går det ju alltid att ta bort om man inte är nöjd, vad tror ni eller är det nån som kan hjälpa till med en photo-shoppad bild??

  12. #32
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Såg din inbetalning förra veckan, föredömligt att betala innan
    inbetalningskorten kommit (måste betyda att det är hög tid att skicka?)


    Citat Ursprungligen postat av Saneringa Visa inlägg
    testa vit folie under midjelisten
    Det passar in väldigt bra enligt mig, särskilt i kombination med text enligt bild på golf666 monster.

    Namn:  19262-cc1a7234a1e60c02f75bf2c250adead8_large.jpg
Visningar: 722
Storlek:  142.4 KB
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #33

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Såg din inbetalning förra veckan, föredömligt att betala innan
    inbetalningskorten kommit (måste betyda att det är hög tid att skicka?)




    Det passar in väldigt bra enligt mig, särskilt i kombination med text enligt bild på golf666 monster.
    Tackar, gick in på hemsidan och läste om ny anslutningsavgift om man inte betalade i tid så jag blev lite avskräckt så lika bra att betala vid det nya året! Ja, det tycker jag verkligen är på tiden, plus en update om hur det går med nya namnet och loggan!

    Det ser riktigt bra ut på bilden och din idé om att lägga svarta linjer på en vit bakgrund köper jag direkt. Ska kolla måtten på linjerna och fundera på vad jag ska ersätta "TURBO" med, funderar lite på "CABRIO" då detta skulle kunna bli lite originalstuk men ändå inte...

  14. #34

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Kunde inte hålla mig utan var in till en firma i Karlstad som håller på med folieringar och fick ett pris.

    Resultatet blev att jag har än större anledning till att vänta in våren och få lämna in bilen och sätta folie som jag tänkt.

    Hittade en bild på en kompis bil som är lackad på samma sätt som jag vill ha det.



    Tror det kommer se bra ut tillsammans med en uppsättning ATS Cup-fälgar på bilen!

  15. #35
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Snyggt! Lite retrokänsla (bubbla)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  16. #36

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Såg en svart bubbla i Karlstad för en del år sedan och den var lackad på samma vis och det var därifrån jag fick idén så du har helt rätt J.L

    Hoppas nu kunna få måtten som ränderna har på den gula Mk1'an i inlägget ovan.

  17. #37

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Dags för ny stereo. Fick tag på en ny Blaupunkt till snuskigt bra pris som kommer sitta perfekt i bilen.



    Blev lite sugen på att bygga lite ljud igen och funderar på att ersätta befintliga högtalare i dörrarna med bättre grejer och ev. ett delningsfilter och separata diskanter.

  18. #38

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Satt vid datorn och fick för mig att göra ett försök med att få till en bild där det går att få ett humm om hur bilen kan se ut med vit folie på sidan. Eftersom jag inte är nån virituos på teckning ber jag om ursäkt om nån tar illa upp av mitt kladdande



    Tycker själv att det kan bli ganska fint och ännu bättre med andra fälgar på. Sambon på bild kommer jag dock behålla!

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Månsson
    Medlemsnr
    3872
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    102
    Snyggt!

  20. #40

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Fälgar beställda!

    Bestämde mig till slut för ATS Cup 7x15 med ET28 så jag hoppas det fyller ut hjulhusen lagomt mycket tillsammans med Nokian däck i 185/55-15.



    Är det lagomt med ET 28 eller skulle jag valt ET20 istället?? Blev lite osäker efteråt men hoppas det blir bra...
    Senast redigerad av Saneringa den 2014-02-06 klockan 12:39.

Liknande ämnen

  1. "Snövit" Golf Cab -91 All White
    Av hardcorevw i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 13:45
  2. Backljus Golf Cab Mk1 -91
    Av Saneringa i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 21:57
  3. Delar golf cab 91
    Av gti8v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 11:05
  4. Byte av suflett på Golf cab 91.
    Av hakan323 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 01:29
  5. servokonvertera golf 1 cab
    Av jollykent i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 19:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin