Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 3456
Resultat 101 till 104 av 104

Ämne: Golf Cab -91

  1. #101
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hahaha härlig beskrivning!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  2. #102

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Nu har det börjat närma sig vintervila och avställning.

    Bilen blev besiktad i mitten på september och tyvärr blev det ett återbesök då bromsarna tog ojämnt bak och båda strålkastarna stod för högt.

    I dag fick jag hjälp att justera bromsarna och demonterade grillen då justerskruven på dom nya strålkastarna inte gick att komma åt annars.

    Besiktningstid fixades strax därpå så efter ett besök hos en väldigt trevlig herre på Bilprovningen som lät mig justera strålkastarna på plats är bilen nu godkänd och klar för att köras så fort vårsolen kommer nästa år.





    Tyvärr fick jag bryta min tradition att åka nercabbat dit men å andra sidan var det ju ett återbesök.

    Passade på att fylla upp tanken på hemvägen och hälla i en liten skvätt tvåtaktsolja så nu är det till att byta till originalhjulen, ställa in några torrbollar och koppla på batteriladdaren och sedan låta den få vila under vintern.

    Under tiden i vila är det dags att klura lite på vad som ska göras inför våren.

    Klart är att jag ska köpa några mindre runda dimljus och sätta under stötisen.

    Sen får vi se vad som händer!

  3. #103

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Avställningshjulen sitter nu på.

    Gjorde ett ryck när jag ändå hade domkraften och mutterknacken hemma och skiftade däck på kombin som sambon åker i till vardags.

    Inte nån större risk för halka än på våra breddgrader men då hon oftast börjar jobba vid halv sex på morgonen är det lika bra att få det gjort så hon slipper chansa.



    En fördel jag upptäckt med coils är ju att man inte behöver pumpa lika mycket på domkraften för att få upp bilen i luften!

    Fick en ny arbetstelefon i fredags så nu blir det till att skaffa ny hållare också, får gå in på Brodit's hemsida och se om dom har fått fram något passande än.

    Känns tråkigt att säsongen är över för cabben men får trösta mig med att leta grejer på eBay under tiden!

  4. #104

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Köpte en kamin som sambon ville ha på bottenvåningen i huset så nu kan jag handla på eBay med gott samvete.

    Tänker jag efter vad kaminen kostade skulle jag nog kunna köpa en till hobbybil med gott samvete men jag tvivlar på att sambon instämmer...



    Tanklock inköpt hittills och kommer göra sig bra på bilen.



    LED-lampor är alltid trevligt i kupén. Bra att ha när vi är på tut-bingo på sommaren!

Liknande ämnen

  1. "Snövit" Golf Cab -91 All White
    Av hardcorevw i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 12:45
  2. Backljus Golf Cab Mk1 -91
    Av Saneringa i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 20:57
  3. Delar golf cab 91
    Av gti8v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 10:05
  4. Byte av suflett på Golf cab 91.
    Av hakan323 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 00:29
  5. servokonvertera golf 1 cab
    Av jollykent i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin