Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 104

Ämne: Golf Cab -91

  1. #81
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Yepp, handtaget skruvas från utsidan. Samma med backspegeln, den sitter med 2 skruvar från utsidan, samt en stor mutter på insidan, bakom gummidamasken vid justerratten.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  2. #82

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Perfekt!

    Beställde två nya dörrhandtag kompletta med låskolvar i dag så blir det att få fungerande lås runt om på bilen. Beställde även glödlampor till instrumenthuset då en gått sönder så lika bra att byta allihop när man ändå håller på.

  3. #83

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Fick en liten idé på en grej att fixa till i fronten.

    Stör mig lite på den stora skylthållaren som sitter på den främre stötfångaren.

    Funderar på att försöka få tag på en skylthållare som satt på us-bilarna och ansöka om en liten skylt nu när Transportstyrelsen lättat på reglerna.

    Är det nån som kommer åt artikelnummer på den mindre skylthållaren??

  4. #84

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Det är alltså så här som jag tänkte det kunde se ut på min bil.



    Blir ju lite mer diskret än hur det ser ut i dag.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  5. #85

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Funplate.se fixar ditt bekymmer ☺

  6. #86

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Själva skylten i sig är lätt att fixa. Det är skylthållaren från VW som jag ska försöka få tag på och som verkar vara lite svårare.

  7. #87

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Kom över en uppsättning nya låskistor som är till mk2. Eftersom dom var billiga köpte jag dom som en chansning och undrar om det är nån här dom vet om dom även passar mk1??

  8. #88

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176


    Så här ser dom ut!

  9. #89

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tröttnade lite på dom sunkiga emblemen på bakluckan så jag gjorde ett besök på kontorsbutiken på andra sidan vid firman.

    Det jag var på jakt efter var en svart penna med väderbeständiga egenskaper att måla texten med.

    Gjorde ett test nu och resultatet blev överraskande bra.




    Matchar frontemblemet men jag måste lägga på lite mer.

    Sen återstår ju att se hur väl det står emot väder, vind och tvättar.

  10. #90

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Dags att sätta på några spons-dekaler och passade på att sätta på klubb-loggan samtidigt.



    Var även förbi Solfilmsohlsson som satte folien för lite finjusteringar.

    Gjorde ett test med att sätta gul toningsfilm på grillstrålkastarna och tycker det ser bra ut men det tar en hel del ljus.



    Tyvärr har jag fått sätta på originalhjulen tillsvidare då det skrapar i bak när det gungar lite så nu blir det till att hoppas på att coilens kommer till veckan och att det räcker med det så jag slipper knacka skärmkanterna för att det ska funka.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  11. #91

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    I dag kom coilsen från Tyskland och eftersom sambon lyckligtvis var hemma när dom kom från budfirman så slapp jag jaga rätt på dom i morgon.




    Tyvärr så är det ont om tid hemma då vi håller på att måla om huset så jag ska lämna in bilen för montering i av coilsen morgon och förhoppningsvis strular inget utan det kommer funka med ATS-fälgarna utan att det kommer ta.

    Återkommer i morgon när jag vet hur det går!
    Senast redigerad av Saneringa den 2014-06-17 klockan 22:58. Anledning: Stavfel

  12. #92

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tyvärr så har det strulat lite med bilen efter att jag lämnade bort den för byte av coils

    Enligt va dom sa till mig så har bilen blivit jävligt låg bak trots att coilsen är i högsta läget och att få på ATS-fälgarna bak utan att ta i kan jag glömma just nu.

    Nån som vet hur faan folk gjort som kör med dom fälgarna på mk1, för jag är ju långt ifrån den förste som gör denna operation??

    Som lök på laxen så visade sig att bromsarna bak var helt slut så nu åker jag på det också. Iof bara slitdelar så jag är glad så länge det stannar där just nu.

    Men som sagt, har ska jag göra för att kunna köra med ATS-fälgarna utan att det ska ta skärmkanterna bak??[/quote]

  13. #93

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Bilen färdig.

    Det gick att skruva upp coilsen lite till bak så nu gick ta mig faan hjulen på och inte tar det i mer än extremfall när jag kör fort i större håligheter på våra vanskötta gator här i Hammarö/Karlstad.

    Bilen blev naturligtvis lite hårdare i fjädringen men faktiskt inget som stör så nu är jag jävligt nöjd. Tog med mig sambon för att få hennes godkännande på att hon kan tänka sig göra mig sällskap ibland och inte ens hon tyckte det var obekvämt. Gôtt!






    Nu blir det till fortsätta med husmålning ett par dagar men ska göra ett ryck med puts, tvätt och städning i helgen.




    Skickas från min iPad via Tapatalk

  14. #94
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Mycket vackert, härligt att de gick att få på till slut.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  15. #95

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tack J.L!

    Jo, det var skönt att dom gick på, dock så inser jag med facit i hand att jag skulle kört med smalare däck alt. lägre profil men man lär sig av sina misstag.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  16. #96

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    I går kom vi hem efter att ha bilat runt i Tyskland och Danmark en vecka med mk5-kombin.

    Bland annat besökte vi VW-fabriken i Wolfsburg.

    Det fanns inte mycket att köpa som passade till cabben men en sak hittade jag i alla fall;


  17. #97

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Tog en sväng till Maxi inne i Karlstad på eftermiddagen och fick en glad överraskning när jag kom tillbaka till parkeringen!



    En mk1-cab årsmodell 1980 hade gjort oss sällskap under tiden!


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  18. #98

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Då har man fått användning för båda kretsarna i bromssystemet.

    Förra lördagen åkte jag och sambon en härlig 20-mils tur utan problem.
    När jag på torsdagen efter skulle åka en sväng såg jag att det var blött på insidan runt höger bakhjul.

    Troligen är det hjulcylindern som gett upp men det är lika bra att byta båda på en gång.

    Har inte tid att fixa det själv så det blir till att lämna in den men att köra 1,5 mil med bara liiiite broms på vänster bakhjul och höger framhjul var lite spännande.

    Kom på att jag hade ett framhjulslager liggandes så lika bra att få det bytt samtidigt.

    För några dagar sedan (på min födelsedag dessutom!) dök det upp ett paket från VW Herritage innehållandes nya dörrhandtag kompletta med nya låskolvar. Ambitionen är att flytta över stiften från dom gamla kolvarna till dom nya och slippa få fler nycklar att hålla ordning på.

    Funderar fortfarande på om nån vet om låskistorna från mk2 passar rätt av på min bil men kanske är nån här som vet?!


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  19. #99

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Bilen hämtad, eller nästan i alla fall.

    När jag började köra hemåt så märkte jag att ratten stod lite på"fem över" och det är ju lite skumt eftersom inget är gjort i framvagnen bortsett från hjullagerbyte på vänster sida.

    Återvände till verkstan så får dom ställa rätt framvagnen.

    Passade på att få coilsen bak justerade uppåt lite då den var aningen lägre bak än fram så nu är den lika hög fram och bak.



    Det är inte ofta bilen varit ute i regn under tiden jag ägt den, detta är tredje gången, så kul att ha en bild på det i alla fall.

    Förhoppningsvis blir den klar i morgon så får det bli en ordentlig tvätt och puts i helgen då bilen ska fotas nästa vecka för att vara med i lite reklam för en av mina sponsorer.

    Måste säga att jag tycker den ser riktigt bra ut även med suffletten uppfälld, lite synd bara att den är så pass dålig som den är.

    Nu hoppas jag på vackert sensommar- och höstväder så det kan bli några fler turer innan det blir avställning i oktober.

  20. #100

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Jag och min sambo har haft det lite svårt i en del av vår relation på sistone.

    Det handlar om att hon inte kunna slappna av och njuta fullt ut på samma sätt som jag gjort när det väl blivit av.

    Jag har funderat länge på en lösning som hjälper henne och känner att hon kan slappna av men ändå ha kontroll och påverka samtidigt.

    På eBay fann jag någon som kanske var lösningen. Jag hittade och beställde nya gummin i hopp om att det skulle pigga upp henne och det har det verkligen gjort och hon har nu tagit några små steg framåt och det bådar gott och kan medföra att hon känner sig starkare som kvinna.

    Naturligtvis är alla tre gummi både monterade och provkörda och så här ser dom ut monterade.



    Som ni säkert förstod av tidigare text handlar det naturligtvis om pedalgummin och det har saknats på bilen tidigare vilket gjort att min sambo inte velat köra bilen med rädsla för att halka på pedalerna men nu har hon vågat sig på en kortare tur på egen hand.

    Fy på er som trodde något annat, detta forumet är ju rumsrent!

Liknande ämnen

  1. "Snövit" Golf Cab -91 All White
    Av hardcorevw i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 13:45
  2. Backljus Golf Cab Mk1 -91
    Av Saneringa i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 21:57
  3. Delar golf cab 91
    Av gti8v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 11:05
  4. Byte av suflett på Golf cab 91.
    Av hakan323 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 01:29
  5. servokonvertera golf 1 cab
    Av jollykent i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 19:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin