Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Bad news:(

  1. #1
    onk
    Gäst

    Bad news:(

    Polisen har hittat min golf som vart stulen för en vecka sen.. 25 mil bort i Södertälje stog den utan hjul och motor. Var dessutom vit numera. Kreativa skurkar tydligen...

    Men de är bara att bryta ihop å gå vidare.. Är det nån som ser nåra breda RS till salu i sthlm trakten kan ni ju åka dit och slå sönder knäskålarna på dom som har dom...

  2. #2
    john1
    Gäst
    Usch vad tråkigt, lider med dig..

  3. #3
    Quattro_mannen
    Gäst
    Synd på en fin bil,och ännu finare fälgar...hoppas att det löser sig iaf..

    Mvh Nicklas

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Throzell
    Ort
    Utlandet
    Inlägg
    60
    sjukt tråkigt..

    coolaste golf 2:an i stan ju..

    hur var den försäkrad?

    iofs ser ju inte ett försäkringsbolag någe värde i en golf 2:a e jag rädd .

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ronnie Mattsson
    Ort
    Sorunda
    Inlägg
    62
    Hade påhälsning på min bil för lite mer än 1v sedan här i Södertälje, Mariekäll.
    21:10 en lördagkväll, 50m från balkongen där jag sitter, fram rullar en Golf Variant med svin från Ronna i.
    En kille rekar hjulbultar, hoppar in i bilen igen, ut kommer en tredje snubbe och tittar sig omkring för att sen huka sig ner vid vänster framhjul.
    Först då fattade jag var som var på gång och skrek som en tok på dom.
    Tog 10sek ner från andra våningen, rycker upp ytterdörren men då sitter dom i bilen påväg härifrån.
    Fick regnummer å ringde Harry, lyste bilen sen vet jag inget mer.
    Är numera nojjig som en idiot, tar omvägar när jag ska parkera bilen på det nya stället jag hittat tillsvidare.

    När vi kom hem efter påskhelgen hade någon klåpare snott sidiblinkers och min korta takantenn, lite trevliga repor i skärmarna hade dom lyckats med också.

    Södertälje har haft lugna stadsdelar men nu är snart måttet rågat, inte bara från mig utan flertal andra som sitter i samma båt, vad som helst kan hända, när som helst.

    Jag lider med dig ONK, har haft en bil som blev stulen och sönderkörd för många år sedan, det är inget kul alls.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Tja.. Det är riktigt synd att man inte mer kan ha sina saker ifred. Hoppas det kommer vara lugnt båda nätterna jag kommer vara i Södertälje, innan jag far vidare till Bugrun.

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Mycket tråkigt att höra,hoppas de får tag på de som gjorde det

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Fan va tråkigt ONK!
    Lider med dig

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vigge Hellgren
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    64
    Vart f*n är världen påväg!!!
    Jag blir bara mer & mer förbannad när man läser om såna här händelser!

    Ska man behöva anlita personliga "Bodyguards" till pärlan för att hålla idioterna borta från den? FY F*N!!!!!

  10. #10
    onk
    Gäst
    Ja nu är det lite halvsegt:/

    Noterbart är att det var ett försök till värdetransportrån här samma dag som den vart stulen. Då användes en Passat turbo som var stulen i Södertälje.. Den hittades vid sjukhuset ungf 400m från vart ja bor.
    Och min bil hittades i Södertälje...

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Vilka svin!

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Ja nu är det lite halvsegt:/

    Noterbart är att det var ett försök till värdetransportrån här samma dag som den vart stulen. Då användes en Passat turbo som var stulen i Södertälje.. Den hittades vid sjukhuset ungf 400m från vart ja bor.
    Och min bil hittades i Södertälje...

    Jäkligt trist!

    Du får ett PM av mig..

  13. #13
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Polisen har hittat min golf som vart stulen för en vecka sen.. 25 mil bort i Södertälje stog den utan hjul och motor. Var dessutom vit numera. Kreativa skurkar tydligen...

    Men de är bara att bryta ihop å gå vidare.. Är det nån som ser nåra breda RS till salu i sthlm trakten kan ni ju åka dit och slå sönder knäskålarna på dom som har dom...
    Lider med dig!!

  14. #14
    spidi
    Gäst

    vilka svin

    fan blir så trött på såna som inte vet vad som är ditt o mitt.. fan måste sätta El på hela bilen så dom får sig en ordentlig el-kyss när dom går fram till den..

  15. #15
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Något surt,då man vet själv att man aldrig får igen de pengar,tid och energi man lakt på bilen,ska hålla koll ifall dina BBS fälgar dyker upp i någon annons

  16. #16
    Ligist
    Gäst
    Surt sa räven....fan va förbannad man blir skulle se rött om nån pillade på min bil..

  17. #17
    Barbapappa
    Gäst
    Usch va surt! Du får höra av dig om du vill ha några breda grejer i annat material att rulla på till bugrun om annan transport frambringas som dessa kan monteras på tills dess. ;-)

  18. #18
    onk
    Gäst
    Har ju annat transportmedel som tur är. Men suget efter att köpa grejer till det är lite sådär..


    Viss skillnad mot


    Fi f**n.. Blir bara mer less på skiten när man ser bilder på´n.. Det är ju sjukt, en biljävel å man blir så nerstämd:s

  19. #19
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av onk Visa inlägg
    Har ju annat transportmedel som tur är. Men suget efter att köpa grejer till det är lite sådär..
    Just det ja, du hade ju en sån fin som jag också har fast blå! Ett par fälgar på den och lite sänkningsforskning en helg så lär den ju bli kanon. ;-)
    Nä men usch va trist det är, speciellt om man vet vilket jobb som är nerlagt, du får väl höra av dig om suget skulle återkomma vid senare tillfälle.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja det är ju inte utan att man blir lite skeptisk.
    Inte bra att det rullar omkring mycket löst folk i sverige.
    Verkar bara vara att låsa in skiten numer.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin