Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    hardcorevw
    Gäst

    "Snövit" Golf Cab -91 All White

    Hittat mig en hyfsat fin golf cab som det ska sättas tänderna i, vit kaross, cab, cabskydd, inreding och fälgar, 4700mil.
    Inte för vulgärt utan rent å snyggt, låg å långsam till att börja med.

    Bilen har stått påställd hela tiden men har inte varit besiktigad sedan 1999.
    Det första jag gjorde var att byta olja & alla filter samt tändstift, och så klart kamrem.
    nya bromsskivor och belägg samt nya bromsbackar och hjulcylindar blev det oxå.

    Orginaldäcken från 1991 sitter på just nu men dom är nog inte helt runda känns det som.

    Redan på fälgjakt, men vet inte riktigt vad jag ska ha ännu förutom så små som möjligt och så breda som möjligt.
    möjligen ronal turbo, breddade plåtisar eller några alu-fälgar med mysig bred kant? vi får se vad som hittas.

    fortsättning följer...

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hej och välkommen hit!

    Detta ska följas!
    Vad har du för planer med den?

    Det saknas en bild på pärlan!
    ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3
    hardcorevw
    Gäst
    Mina första planer är att göra en ordentlig rekond både utvändigt och invändigt, se över det fina gamla touchgard larmet som nån har klippt lite i, montera coilisar, byta grill och belysning utvändigt. Å så fälgar så klart...
    Provar att bifoga en liten bild
    Namn:  bild.JPG
Visningar: 817
Storlek:  350.9 KB

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Kul att nån startar en tråd om en Mk1 Cab, har själv en svart 91´a, så denna kommer att följas med stort intresse.

    Hade jag vetat hur snygga dom är i vitt hade jag troligtvis aldrig köpt en svart...

    Appropå fälgarna så skulle ju ATS Cup sitta kalas på bilen!

  5. #5
    hardcorevw
    Gäst
    Så var semester å annat slut... fick mig ett ryck (mitt i hus och båt renovering) och provade lite montering av fjäderben...

    varierat resultat kan man säga. dom fälgarna jag hade på (nått skräp från någon stackars opel) har helt fel ET så dom tar i fjädern fram om man inte kör med traktorcamber. MÅSTE KÖPA NYA FÄLGAR. så sålänge får orginalen vara kvar.

    tog ett par 15" plåtfälgar som fanns på jobbet och testade med och det fungerar utmärkt, behöver doch breddas nån tum eller så utåt.

    Sen kommer vi till fjäderbenen bak, alla muttrar och bultar lossnar så fint utom den stora m10 bulten genom nedre bussningen i stötdämparen bak båda sidor som vägrar lossna, så nu står bilen med EPA stuk på jobbet tills jag fixat nya bultar, fattas bara att måla med vit däckpenna...

    tå bi continjud...

    Namn:  bild1.jpg
Visningar: 742
Storlek:  692.3 KBNamn:  bild2.jpg
Visningar: 719
Storlek:  734.6 KBNamn:  fälg.jpg
Visningar: 780
Storlek:  676.0 KB

  6. #6
    hardcorevw
    Gäst
    liten sänkning, dock ngt för mycket(om det nu kan vara för mkt.) bak. ska åtgärdas snart...
    måste jaga fälgar, då dessa breddar lite för mycket inåt samt för lite utåt, skulle vilja ha 7-7½"...Namn:  bild.jpg
Visningar: 986
Storlek:  971.9 KB

  7. #7

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Snyggt även om, som du själv nämner att, det blev en aning för mycket sänkning bak.

    Vad är det för fjäderben du använder dig av??

  8. #8
    hardcorevw
    Gäst
    det är några kinesiske gissar jag på tuningart tror jag att det var men dom var billiga(1200:-)
    å ja den ska höjas lite bak

  9. #9
    hardcorevw
    Gäst
    Dåligt med uppdateringar av mig, men det har tyvärr inte hänt så mycket sen sist eftersom en husförsäljning och ett husköp kom emellan..

    Sitter ett touchgard larm i bilen som jag ska försöka få igång men måste börja med att hitta ett nytt batteri till fjärren...

    Sen har en del av ett paket kommit idag oxå...

    -Emblemlös grill utan extraljusen i
    -vita blinkers fram å på sidorna
    - å några klibbor

    Väntar bara på strålkastare och bakljus


    Namn:  image.jpg
Visningar: 679
Storlek:  845.7 KB

Liknande ämnen

  1. Golf cab -80 "Cabrio"
    Av wu_digger i forum Projektforum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 02:45
  2. Golf G60 -91 "Finn edition" Lagd på is
    Av Finn i forum Projektforum
    Svar: 165
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 17:59
  3. Golf2 GL-91 " Testar andra fälgar"
    Av GTIEXTREME i forum Projektforum
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 21:29
  4. Golf Cab -94 "Kalven"
    Av Tiaz i forum Projektforum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 21:20
  5. "startar och dör" golf gli cab 84
    Av Alex_cabrolie i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin