Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Werk34

  1. #1
    Northland mk1
    Gäst

    Werk34

    Hej!
    Fick just min första beställning från werk34, med blandat resultat. Kaross grejerna passade fint (lister, frontspoiler, hatthylla m.m) men motor grejerna passade inte alls (k&n filter) Är det någon som har erfarenhet av detta företag? Är det värt att fortsätta beställa grejer därifrån eller är det mycket som inte passar? Kanske var det jag som beställde fel luftfilter, men jag tror inte det.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sök på Typ-17 så skall du finna.

    Tar en jäkla tid om det blir fel och supporten kan vara allt från kass till värre.
    Men har man tur så får man rätt grejor.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Mycket delar överlag är piratdelar, i många fall ser man och känner skillnad mot originaldelarna eller "märkesdelar". Ibland spelar det inte någon större roll beroende på var det ska sitta, och ibland skriker det piratdelar om grejerna.

    Vissa delar går inte alltid att hitta som original eller motsvarande, då kan man bli tvungen att välja pirat helt enkelt.

    Eftermarknads grejer passar sällan eller aldrig lika bra som original, det kommer man aldrig ifrån. Frågan är bara vad man kan leva med.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Angående pirat å original verkstan har precis beställt nya skärmar åt mej hos VAG (till Golf 3). Höll på att falla ihop när jag fick reda på priset: 2067:- å de var för EN skärm Fick då lära mej att man får för vad man betalar. Klokkerholms skärmar ska inte bara ha usel passform men tunnare plåt än original.

    Har endast beställt emblem från Typ-17 då de utgått sedan länge hos VAG. Om de var pirat eller inte vet jag inte, men har svårt å tänka mej att nån skulle finna en marknad i att göra 16v emblem :P

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sedan har VAG skärmar bättre passform OCH de är grundade.
    Bara att de är grundade är ju värt en förmögenhet i jobb.
    Och passformen GULD värt.

    Klokkerholm kan "kissa my ass" trots att jag handlat där ofta.
    Orginal ÄR orginal hur man än vrider och vänder på saken!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin