Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Larsevert
    Gäst

    Justering handbromsvire touran.

    Märkte att jag fick problem med anliggande broms höger bak och när jag kikar på oket ser jag att hävarmen till handbromsen inte går helt tillbaka. Det måste justeras och jag antar att konsollen som sitter mellan stolarna måste demonteras. Konsollen innehåller både friskluft till baksätet och armstöd bortsett från handbromshandttaget. så det är ju lite mer grunkor än på mina tidigare bilar.

    Har inte fixat med handbromsen på denna bil tidigare och vill inte förstöra något så lite tips vore bra.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Om den inte går tillbaka helt är det något som kärvar, dom gångerna jag har råkat ut för det har jag fått byta ut handbromskablarna

    kan vara en hel de jott att frigöra för att kunna komma åt, troligen måste minst en av stolarna demonteras

  3. #3
    Larsevert
    Gäst
    Det går att röra viren med handkraft i höljet och det känns som den åker mellan ändlägen utan att gå tungt. Men alldeles oavsett måste jag kolla vad som är fel, om det ska bytas ngt etc. Det ser ut som det skruvats broms på bilen innan den kom i min ägo, pirat klossar osv.
    Det verkar vara en del meckande alltså, ur med en stol för att komma åt?

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Om man häktar av viren från handbomshävarmen på oket går den då tillbaka med egen kraft ?

  5. #5
    Larsevert
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Om man häktar av viren från handbomshävarmen på oket går den då tillbaka med egen kraft ?
    Ja, men den fria rörelsen på viren räcker inte. Häktade av den nu tills vidare.

Liknande ämnen

  1. justering av växel vajrar
    Av krilleåland i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 07:41
  2. CO-justering Pierburg förgasare hur göra?
    Av raggare240 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 19:06
  3. Justering av tomgång 1,9TD
    Av Lillen i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 15:08
  4. Justering av lyktor problem
    Av blackfox i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 21:48
  5. Kontroll/justering av co-skruv
    Av Johan.N i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 09:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin