Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 66
  1. #41

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Trist att höra men skönt att du ändå orkar kötta vidare...

    Antar att du menar en R32... välkommen till VR6 klubben i så fall...



    jo det kommer bli en R32:a kommer dock sakna turbo men det kommer man väla över antar jag

  2. #42

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Goffe4:a Visa inlägg
    jo det kommer bli en R32:a kommer dock sakna turbo men det kommer man väla över antar jag
    Jag kan sakna turbo eller kompressor lite då och då faktiskt. Men över lag så låter den så härligt och går ändå rätt bra så man klarar sig. Ljudet i R32an är det fan ingen R eller GTi som klår och det gör att den har mer själ och personlighet än andra golfar tycker jag.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Nää fy fasen va surt!

    Ok att de kan ha varit dumt!
    Men tänk om man gjorde smarta saker hela livet.
    Då borde man ju vara miljonär och expert vid de här laget.

    Bara att lära av misstaget och ta nya tag.

    Skönt att det verkar vara nya tag iaf!

  4. #44

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av firefreak Visa inlägg
    Jag kan sakna turbo eller kompressor lite då och då faktiskt. Men över lag så låter den så härligt och går ändå rätt bra så man klarar sig. Ljudet i R32an är det fan ingen R eller GTi som klår och det gör att den har mer själ och personlighet än andra golfar tycker jag.


    Nej det kan jag faktiskt hålla med om ljudet i R32:an är väldigt specielt gåshud direkt sen gärna om man kör med ett miltek system eller liknade

  5. #45

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Nää fy fasen va surt!

    Ok att de kan ha varit dumt!
    Men tänk om man gjorde smarta saker hela livet.
    Då borde man ju vara miljonär och expert vid de här laget.

    Bara att lära av misstaget och ta nya tag.

    Skönt att det verkar vara nya tag iaf!


    jo det är surt som fan vart en riktigt helvetes vecka faktiskt riktigt deppigt och neråt men som sagt fy skam den som ger sig. Jag har lärt mig av detta sura misstag synd bara att det skulle behövas detta för att bli nogårlunda smart på den fronten. men det är ju den mentaliteten "det händer ju aldrig mig" men dom orden har man fått äta upp med råge nu..

    aja tack för visat stöd bara att kriga vidare =)

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Hej!

    Jag förstår inte riktigt hur dom helt kan neka ersättning?
    Menar dom att eftersom din svärmor äger bilen så får inte du krocka med den? Eller använda den?
    Finns det nått i försäkringsvillkoren som säger att man inte får äga en bil som någon annan brukar?

    Är det för att du tjafsat med dom som dom påstår att du är den egentliga ägaren?

    Fredrik

    Citat Ursprungligen postat av Goffe4:a Visa inlägg
    dåliga nyheter Det har skitit sig totallt stallde nämligen över bilen på svärmor för 6 månader sen för att få ner premien lite och det vissade sig av en ödestiget misstag.

    Får inte ut ett korvöre på försäkringen ni kan bespara er kommentarer som jaa "äru så dum fåru skylla dig själv" "eller varför gör man så nu ser du hur det går"

    Det vart verkligen ingen solskenshistoria detta men livet går vidare antar jag!

    Jag har varit i kontankt med konsumentrådgviare på kommunen pratade till och med... med en advokat men det verkar inte komma nånstans bara att acceptera och gå vidare antar jag sålt lite delar iallfall och fått ihop nått men det är bara växel pengar igentligen usch! jag har verkligen lärt mig av mitt misstag den saken är klar. Så tänk på den om det är nån/några som har bilen står på mormor/mamma/farfar/pappa osv osv det går bra fram till det h
    änder nått sånt här då kan det bli mindre kul tyvärr

    Ne så att ärendet gick under så kallad skenförsäkring tyvärr men så äre



    ca 120K back surt surt men jag har mig själv även att skylla då tyvärr ta lärdom av detta om det är fler som kör på liknade saker vilket jag är övertygad om att det är.

    Så sluta denna histiorian tragiskt nog iallfall hare gott GTI klubben i will be back har redan ett projekt på gång börjar på R och slutar på 2

    mvh


    min pärla

    http://www.youtube.com/watch?v=vXa-q2tK_mM



    edit: om det är nån som är intresserad av fälgarna som har klarat sig bra! visst det finns lite repor på dom men iomed att jag åkte av i gräsdike så tog dom inte alls så mycket skada väljer man sen att lacka dom så kommer dom att se som nya ut såg 2 små jack fram på ena ekrarna inge major deal och sen bak på fälgen nedanför fälgbanan va det en rispa men det är absolut inget som syns när som sitter på dom är 2 månader gammla fälgar och däck!

    Tomason TN1 19" 235/35R19

    nypris 15.000 kvitto finns!

    nu 9000:-

    med en liten liten möjlig prutmån är det nått som är intressant pm:a dom är inget kantstötta ifram eller liknade inge ovala utan dom klara sig riktigt bra!

    bultmönster 5/100

    bild kommer här

    Bifogad fil 2471

  7. #47

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Detta med att sätta bilen på en släkting har varit uppe i något komsumentprogram för en del år sedan (trafikmagasinet? Plus?)
    just för att det blir billigare försäkring att sätta den på svärmor i dorotea, har man bara trafik spelar det inte så stor roll

    Kontakten med bolaget bör ske så att det ger ett intryck på att just "svärmor" är verklig ägare till bilen

  8. #48
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Smitaren varit framme igen?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16971769.ab

    Riktigt tråkigt att först få bilen trasig på det makabra sätt, och sedan inte få ersättning för en sådan skitsak.
    Hade själv bilarna ståendes på föräldrarna tills man blev lite äldre, det är ju ganska vanligt.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #49
    Ghost RS
    Gäst
    Riktigt tråkigt o höra att ersättning uteblir..
    Som J.L skriver så är det ju rätt vanligt..
    Hade mina 2 första bilar skrivna på morsan.

    Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt ändå

  10. #50
    Jonas
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Hej!

    Jag förstår inte riktigt hur dom helt kan neka ersättning?
    Menar dom att eftersom din svärmor äger bilen så får inte du krocka med den? Eller använda den?
    Finns det nått i försäkringsvillkoren som säger att man inte får äga en bil som någon annan brukar?

    Är det för att du tjafsat med dom som dom påstår att du är den egentliga ägaren?

    Fredrik

    Jo pga att den som äger bilen skall betala försäkring på den. Är det så att någon annan står ägare på pappret men inte har någon ekonomiskt intresse i bilen skall den ej heller vara ägare.
    Försäkringsbolagen kan kolla det ganska enkelt genom att stämma av hur bilen köptes dvs om man köper den av en privat person och betalade kontant så kan dom villa ha styrkt utdrag. Ringa föregånde ägare, vart bor försäkringstagaren samt föraren.
    Finns många saker MEN tittar man på Goffe4as bil på hur den ser ut med fälgar extramätare m,m (Nu vet jag inte hur gammal svärmor är så skäll inte på mig men om damen isig är runt 50-60 år så börjar nog dom flesta bolag titta närmare..

    Hur som helst så är det tråkigt med historien och inte få ut ersättning.

  11. #51

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Vad vill du ha för framrutorna? Får man med dom små vita clipsen dom sitter i på köpet? ;-)

  12. #52
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Goffe4:a Visa inlägg
    jo det är surt som fan vart en riktigt helvetes vecka faktiskt riktigt deppigt och neråt men som sagt fy skam den som ger sig. Jag har lärt mig av detta sura misstag synd bara att det skulle behövas detta för att bli nogårlunda smart på den fronten. men det är ju den mentaliteten "det händer ju aldrig mig" men dom orden har man fått äta upp med råge nu..

    aja tack för visat stöd bara att kriga vidare =)
    Kolla med dessa om de kan hjälpa dig att driva ett case eller om det är kört innan du ger upp: http://www.investigera.se/

    .

  13. #53

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Kan meddela att bilen såldes idag för 12K som plockbil/reservdels bil men snubben va helt inne på att renovera den iomed att den har inte vart igång sen krocken så drog vi igång den med startbooster motorn spann hur rart som helst dock så pissade det olja från oljetråget men han tog den iallafall känns nästan skönt att den är borta nu efter beskedet från fb bara att släppa och gå vidare


    Som sagt är det nån som är intresserad av fälgarna tveka inte och höra av er dom klara sig bra inge större fel på dom det går jag i god för.


    Mvh

    P.s tack för all omtanke och stöd som ni grabbar har bidragit med i tråden VW och gti klubben i hjärtat

  14. #54

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Hej!

    Jag förstår inte riktigt hur dom helt kan neka ersättning?
    Menar dom att eftersom din svärmor äger bilen så får inte du krocka med den? Eller använda den?
    Finns det nått i försäkringsvillkoren som säger att man inte får äga en bil som någon annan brukar?

    Är det för att du tjafsat med dom som dom påstår att du är den egentliga ägaren?

    Fredrik
    Ne deras motiv va att dom trodde inte att det va min svärmor som gled runt med heltonat och 19 tummare sammt sänkt 50mm runt om fast jag tryckte på att hon va den huvusakliga ägaren dom slog bara döv öra till
    Senast redigerad av Goffe4:a den 2013-06-18 klockan 01:05.

  15. #55

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Smitaren varit framme igen?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16971769.ab

    Riktigt tråkigt att först få bilen trasig på det makabra sätt, och sedan inte få ersättning för en sådan skitsak.
    Hade själv bilarna ståendes på föräldrarna tills man blev lite äldre, det är ju ganska vanligt.
    Jo det känns ju lite J.L basic han pajja min bil kommer undan med det och jag får inte en spänn som sagt vart hyggligt tungt ett par dagar nu så här efter beskedet :'(

  16. #56

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    Vad vill du ha för framrutorna? Får man med dom små vita clipsen dom sitter i på köpet? ;-)
    Larra vare du som ringde på anonnsen idag? va allt en kille från fagersta inte du eller?

  17. #57

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Nej det va inte jag iaf, så då får man se den i fagersta då?

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Kolla med dessa om de kan hjälpa dig att driva ett case eller om det är kört innan du ger upp: http://www.investigera.se/

    .
    Nu blir det OT, men den där firman skulle jag hålla mig så långt bort ifrån som det bara går...

  19. #59

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Nu blir det OT, men den där firman skulle jag hålla mig så långt bort ifrån som det bara går...
    Skulle definitivt hålla med!

  20. #60
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av JRJ Visa inlägg
    Nu blir det OT, men den där firman skulle jag hålla mig så långt bort ifrån som det bara går...
    Citat Ursprungligen postat av Valkyr Visa inlägg
    Skulle definitivt hålla med!
    Har ni dåliga erfarenheter av dem?

    Jag känner folk som fått hjälp av dem att få ersättning när försäkringsbolaget nekat.

    .

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 23:24
  2. Då var det dags igen! (Trasig tändspole)
    Av Micke_GTi i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 11:31
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 21:49
  4. Då var det dags igen, golf nr. 9 är köpt
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 12:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin