Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 66
  1. #21
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    fyfan tråkigt , lider med dig stackare, saab gick ju i konkurs deras bilar borde fan inte få finnas på vägen!
    hoppas dom ger dig ett bra bud, efter va dom ligger i och inte deras jävla listor!
    UHM. var väl inte bilens fel att föraren var en idiot ?

    Hoppas det löser sig bobban. har själv bråkat med försäkringsbolag om krockskador på entusiast bilar så jag vet hur iriterande det kan vara.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  2. #22
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av Goffe4:a Visa inlägg
    fel post

    - - - Uppdaterad - - -



    Ja nått måste han ju ha vart påverkad av presic som du säger en normal person gör väl för fan inte ett sånt "utfall" eller vad man ska kalla det. jag bromsade så fort jag kännde att vänster hjulpar gick ut i diket men ville inte låsa däcken samtidigt som jag svänge åt höger men bakhjulen gled längre ner i diket vilket resluterade att bilen fick sladd som jag skrev tidigare väl uppe på asfalten låste jag däcket har nog aldrig stått så hårt på broms pellen nånsin men efter som vänster däcken förmodligen va leriga,blöta och grässiga så gled det bara va inte mycket att göra tyvärr. Allt går så jävla fort i en sån situation man hinner inte greppa allt och göra dom bästa besluten direkt tyvärr
    Förståeligt, kommer polisen göra något åt det? med tanke på att det är en allvarligt smitningsolycka och vårdslöshet i trafik. Tänkte mest om du kan beskriva exakt vilken bil det var, färg osv. så kan de kolla upp de närmaste bilarna i trakten!

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    UHM. var väl inte bilens fel att föraren var en idiot ?

    Hoppas det löser sig bobban. har själv bråkat med försäkringsbolag om krockskador på entusiast bilar så jag vet hur iriterande det kan vara.
    Tack Haugeman jo måste ju gå med klumpen i magen tills imorrn då får jag reda på vad som händer och sker med allt hoppas att det flyter på bra med det här ärendet.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Förståeligt, kommer polisen göra något åt det? med tanke på att det är en allvarligt smitningsolycka och vårdslöshet i trafik. Tänkte mest om du kan beskriva exakt vilken bil det var, färg osv. så kan de kolla upp de närmaste bilarna i trakten!
    Vet presic vilken typ av bil det va. en saab 9-5 och årsmodellen landar nånstans runt 02 till 05 pga bakljusen färgen va ungefär samma som min fast något ljusare. alla uppgifter fick polisen på plats sen hur mycket dom kan göra åt det är en annan femma är ju reg nummret som är nöten om man säger så. Men även att döma av bakre kofångarn så är jag säker på att det rör sig om en aero sportsedan. men men som sagt förmodligen kommer föraren av saaben att komma undan med detta jag hoppas dock att han sover riktigt dåligt om nätterna... fega människa!

  4. #24
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    allt jag kan säga om du behöver överklaga deras beslut är att dokumentera dokumentera dokumentera...

    Jag kämpade med LF motor om min mk3 gti. dom ville skrota den för den var inte värd att repa. eller 4000 kr i ersättning om jag ville behålla bilen, den har en buckla från förardörren och bak efter en parkerings skada.

    försäkringskillen hade bara sökt på blocket efter en 95 MK3 golf och tagit priset därefter, hade inte tagit i betraktning att min var en nästan rostfri MK3 GTI 2.0 16V ( inte så många av dom kvar)

    jag dokumenterade med dom jag hittade på marknaden och dom låg från 19000- 35000 på blocket ( 3 st) sen skrev jag ut hela min forumtråd med allt vad jag gjort på bilen och krävde en ny besiktning med mig på plats för att förklara.

    Slutade med att jag fick ut 10 000 för att reparera bilen och behålla den ( även om dom egentligen tagit bort kontant ersättning vid behåll av fordon)

    så bombardera dom med "bevis" och allt vad du gjort med bilen och i vilket skick den är / var så har du gjort vad du kan.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #25
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av Goffe4:a Visa inlägg

    Vet presic vilken typ av bil det va. en saab 9-5 och årsmodellen landar nånstans runt 02 till 05 pga bakljusen färgen va ungefär samma som min fast något ljusare. alla uppgifter fick polisen på plats sen hur mycket dom kan göra åt det är en annan femma är ju reg nummret som är nöten om man säger så. Men även att döma av bakre kofångarn så är jag säker på att det rör sig om en aero sportsedan. men men som sagt förmodligen kommer föraren av saaben att komma undan med detta jag hoppas dock att han sover riktigt dåligt om nätterna... fega människa!
    Hoppas att polisen gör något åt det, eller de kommer kanske jaga fildelare istället som är viktigare

  6. #26

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Okej så nu har jag pratat med chefen på bilverkstan skadorna beräknades uppgå till 53.000 kr det är altså vad det skulle kosta att reparera allt. Så nu blir det till att tugga med FB om en vettig summa för att lösa ut bilen kommer dom ju göra aldrig att dom myntar 53K det har jag redan ställt in mig på. suuuuck! jag har kvitto bilder samt all service historik på bilen hur mycket papper som helst finns det samt att jag ska trycka på dom låga milen. bilen va i absolut topskick! Ringde även till FB igår dom hade inte gjort en "kalkyl" än svara en snäsig kärring på andra sidan av luren. Så nu äre bara en väntan på att dom hör av sig och lägger ett bud på bilen vilket jag förmodar kommer hammna skabbigt lågt!
    Senast redigerad av Goffe4:a den 2013-05-28 klockan 10:16.

  7. #27
    islay_viper
    Gäst
    Om du vill behålla fälgar/däck så råder jag dig att snabbt fixa fram ett par skit fälgar/däck ( typ billigas på blocket ) åk till bilverkstan och be dom skifta. Borde inte vara några problem om du känner dom. Lycka till och hoppas det löser sig bra för din skull.

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Hej du. Micke här. Riktig sugigt att se och läsa vad som har hänt med "våran" gamla pärla.
    Viktigast är ju så klart att du klarade dig utan alvariga skador, men jag förstår helt och hållet vilken frustration du känner nu =(

    Såg bilen köra förbi för några veckor sedan när jag stod vid en rödljus med nuvarande Golfen. Det jag hann se var att du verkar ha fortsatt att vårda den ömt =)

    Jag har kollat genom gamla papper, om jag kunde hitta något som kan hjälpa dig att styrka värdet på bilen. Jag är ju så nördig så jag sparar alla papper. Både viktiga och oviktiga; 16 Maj 2004 kostade tydligen bensinen 9.75 kr/liter när jag tankade på Hydro, hittade jag kvitto på

    Det enda jag hittar som kanske kan vara något är kvittot på att den har rostskyddsbehandlats för 7400 kr. Intyget fick du men kvittot har jag här, om det är något som kan hjälpa till att övertyga försäkringsbolaget att den blivit väl omhändertagen?
    I övrigt har du ju serviceboken som visar att all service har skett hos VAG (iallafall under min ägo) och kvitton på det mesta tror jag att du också har.
    Förutom rostskyddsbehandlings-kvittot alltså. Hojta till om det är något du tror kan vara till nytta i kampen.


    Hoppas allt fixar sig, och att försäkringsbolaget inte ger dig något skambud

    Mvh
    Micke

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Rostskyddsbehandling !! detta har inte nämts tidigare i denna tråd, om en sådan behandling har gjorts så en bör det ha en vesäntlig betydelse när bilen värderas, mer vesäntlig betydelse än alla uförda servicar

  10. #30

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Pepper Visa inlägg
    Hej du. Micke här. Riktig sugigt att se och läsa vad som har hänt med "våran" gamla pärla.
    Viktigast är ju så klart att du klarade dig utan alvariga skador, men jag förstår helt och hållet vilken frustration du känner nu =(

    Såg bilen köra förbi för några veckor sedan när jag stod vid en rödljus med nuvarande Golfen. Det jag hann se var att du verkar ha fortsatt att vårda den ömt =)

    Jag har kollat genom gamla papper, om jag kunde hitta något som kan hjälpa dig att styrka värdet på bilen. Jag är ju så nördig så jag sparar alla papper. Både viktiga och oviktiga; 16 Maj 2004 kostade tydligen bensinen 9.75 kr/liter när jag tankade på Hydro, hittade jag kvitto på

    Det enda jag hittar som kanske kan vara något är kvittot på att den har rostskyddsbehandlats för 7400 kr. Intyget fick du men kvittot har jag här, om det är något som kan hjälpa till att övertyga försäkringsbolaget att den blivit väl omhändertagen?
    I övrigt har du ju serviceboken som visar att all service har skett hos VAG (iallafall under min ägo) och kvitton på det mesta tror jag att du också har.
    Förutom rostskyddsbehandlings-kvittot alltså. Hojta till om det är något du tror kan vara till nytta i kampen.


    Hoppas allt fixar sig, och att försäkringsbolaget inte ger dig något skambud

    Mvh
    Micke
    Nemen tjenare micke =) jaa du det är en riktigt förlust av en riktigt riktigt fin golf jorå jag har vårdat henne mycket ömt under dom här 2 åren =) svider nått fruktansvärt Jo jag har kvar pappret på att den är rostskyddsbehandlad det ska självklart läggas fram också. Kvittot på det skulle absolut kunna komma till nytta =) kanske skulle kunna mötas upp nånstans så kan du ta med det. Skulle va guld värt att ha. Just nu är en bibba med papper inskickade till handläggaren hos folksam ringde upp han i fredags och då hade han inte äns tittat på bilderna. Dom är ju inte allt för snabba.

    Förhoppningsvis hör handläggaren av sig imorrn eller tisdag kan man ju alltid hoppas på. Serviceboken är väl ifylld från det att jag köpte den av dig. Bara hos VAG så det finns ju också och visa upp. Men jag försökte förklara lite i fredags för handläggaren allt som va gjort på bilen samt dom låga milen osv men han verka inte fatta så mycket. Skulle va skönt att ha och göra med nån som är lite mer insatt och fattar lite om grejjerna som är nerlagt på bilen i fråga.

    Nåväl jag uppdaterar så fort jag hör nått av handläggaren.

    MVH

  11. #31

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Rostskyddsbehandling !! detta har inte nämts tidigare i denna tråd, om en sådan behandling har gjorts så en bör det ha en vesäntlig betydelse när bilen värderas, mer vesäntlig betydelse än alla uförda servicar
    Jo som sagt det va en väldans väl omhändertagen golf. Och Pepper/micke Va ägaren innan mig det va han som jag köpte bilen av och han hade tagit rugit väl om den hade vart i hans ägo i 7 år om jag inte minns fel du får rätta mig micke/pepper om jag tar fel på åren =) Men det ska läggas fram även det till FB så får vi se.

    mvh

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    kvällens planer består av att dricka Dr Pepper och kolla på Lost, men jag kan nog ta ett uppehåll från dessa viktiga sysslor om du är i närheten
    Annars kan jag ta med pappret till jobbet om du har vägarna förbi där någon gång. Eller också träffas vi någon annan stans. Jag är ju hyfsat flexibel

    Bara du hojtar till lite i förväg så fixar det sig nog

  13. #33

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Jag har fyra gamla plåtfälgar till en Golf IV(5/100) liggande om du vill ha. De ligger utanför Karlstad, och jag är hemma på söndag. Om det är intressant. De kommer inte kosta dig annat än bensinen du förbrukar för att hämta dem.

  14. #34

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    Har också 4st plåtfälgar i fagersta, dock utan däck är också helt gratis

  15. #35

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Pepper Visa inlägg
    kvällens planer består av att dricka Dr Pepper och kolla på Lost, men jag kan nog ta ett uppehåll från dessa viktiga sysslor om du är i närheten
    Annars kan jag ta med pappret till jobbet om du har vägarna förbi där någon gång. Eller också träffas vi någon annan stans. Jag är ju hyfsat flexibel

    Bara du hojtar till lite i förväg så fixar det sig nog
    låter alla tiders kanske skulle kunna dyka förbi jobbet ditt runt lunch nästa onsdag funkar det för dig eller? =)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    Har också 4st plåtfälgar i fagersta, dock utan däck är också helt gratis
    Tack riktigt bussigt! =) men jag har ett par plåtisar med däck som jag har tänkt att sätta på bilen och plocka av 19 tummarna

    Tack för omtanken dock =)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Jag har fyra gamla plåtfälgar till en Golf IV(5/100) liggande om du vill ha. De ligger utanför Karlstad, och jag är hemma på söndag. Om det är intressant. De kommer inte kosta dig annat än bensinen du förbrukar för att hämta dem.
    Som jag skrev till larra tack så hemskt mycket för omtanken men jag har ett par plåtsiar med däck som ligger och skräpar så tanken är väl att dom ska på bilen och 19 tummarna av givetvis

  16. #36

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    tonade du din bil själv?

  17. #37

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Goffe4:a Visa inlägg
    låter alla tiders kanske skulle kunna dyka förbi jobbet ditt runt lunch nästa onsdag funkar det för dig eller? =)

    - - - Uppdaterad - - -


    Javisst, du är så välkommen så =)
    Mellan ca 12:00 - 12:20 är jag kanske inte på plats. Men annars kan du dyka upp när du vill under dagen

  18. #38

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av larra Visa inlägg
    tonade du din bil själv?
    nej den va proffstonad hos närke bilglas i kumla

  19. #39

    Reg.datum
    jul 2011
    Namn
    Bobban
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    148
    dåliga nyheter Det har skitit sig totallt stallde nämligen över bilen på svärmor för 6 månader sen för att få ner premien lite och det vissade sig av en ödestiget misstag.

    Får inte ut ett korvöre på försäkringen ni kan bespara er kommentarer som jaa "äru så dum fåru skylla dig själv" "eller varför gör man så nu ser du hur det går"

    Det vart verkligen ingen solskenshistoria detta men livet går vidare antar jag!

    Jag har varit i kontankt med konsumentrådgviare på kommunen pratade till och med... med en advokat men det verkar inte komma nånstans bara att acceptera och gå vidare antar jag sålt lite delar iallfall och fått ihop nått men det är bara växel pengar igentligen usch! jag har verkligen lärt mig av mitt misstag den saken är klar. Så tänk på den om det är nån/några som har bilen står på mormor/mamma/farfar/pappa osv osv det går bra fram till det h
    änder nått sånt här då kan det bli mindre kul tyvärr

    Ne så att ärendet gick under så kallad skenförsäkring tyvärr men så äre



    ca 120K back surt surt men jag har mig själv även att skylla då tyvärr ta lärdom av detta om det är fler som kör på liknade saker vilket jag är övertygad om att det är.

    Så sluta denna histiorian tragiskt nog iallfall hare gott GTI klubben i will be back har redan ett projekt på gång börjar på R och slutar på 2

    mvh


    min pärla

    http://www.youtube.com/watch?v=vXa-q2tK_mM



    edit: om det är nån som är intresserad av fälgarna som har klarat sig bra! visst det finns lite repor på dom men iomed att jag åkte av i gräsdike så tog dom inte alls så mycket skada väljer man sen att lacka dom så kommer dom att se som nya ut såg 2 små jack fram på ena ekrarna inge major deal och sen bak på fälgen nedanför fälgbanan va det en rispa men det är absolut inget som syns när som sitter på dom är 2 månader gammla fälgar och däck!

    Tomason TN1 19" 235/35R19

    nypris 15.000 kvitto finns!

    nu 9000:-

    med en liten liten möjlig prutmån är det nått som är intressant pm:a dom är inget kantstötta ifram eller liknade inge ovala utan dom klara sig riktigt bra!

    bultmönster 5/100

    bild kommer här

    Namn:  Tomason TN1.jpg
Visningar: 454
Storlek:  1.07 MB
    Senast redigerad av Goffe4:a den 2013-06-17 klockan 15:35.

  20. #40

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    564
    Trist att höra men skönt att du ändå orkar kötta vidare...

    Antar att du menar en R32... välkommen till VR6 klubben i så fall...

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 23:24
  2. Då var det dags igen! (Trasig tändspole)
    Av Micke_GTi i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 11:31
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 21:49
  4. Då var det dags igen, golf nr. 9 är köpt
    Av Råbbert i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 12:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin