Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 75 av 75
  1. #61

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Snart bör det finnas ett pris...
    BTW Särås. Såg att ni sålde ett DriveSPM avgassystem på blocket fast till GTI. Ska ni börja ta in det?

  2. #62
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    BTW Särås. Såg att ni sålde ett DriveSPM avgassystem på blocket fast till GTI. Ska ni börja ta in det?
    Vi har testat det och tagit in några (även ett Golf R system), men valt att inte satsa på det samarbetet.
    Så nej vi kommer inte att ha SPM i Sverige.

  3. #63

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Varför köpa dyr 3" downpipe när man kan fynda på Ebay http://viewitem.eim.ebay.se/20-TFSI-...255895456/item

    Racekatalysator kan man ju köpa för en billig peng hos http://www.turbomeck.se/racekatalysator
    Jag menar kan denna racekat sitta på Sveriges snabbaste 2,0 t fsi så lär den nog funka för alla.
    Men jag har ju inga kattar alls o så vitt jag vet så är min tfsi snabbast i Sverige iaf på tidkort..

  4. #64

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    I övrigt så känns det lite snopet då jag har ett milltek och det nu mest är "spillror" kvar av det då DP är annan nu samt rensat helt från allt vad cat är och det ff är underdimensionerat. Inget PRO art har dykt upp heller så i mitt fall tror jag att jag ska bygga cutout spjäll för högtidliga tillfällen = Max flöde och min motstånd + billigt

    Fast det har inget att göra med att göra med att milltek jag köpte från stertman var dåligt , tvärtom utan mer att allt annat spårade ut efter ett tag =D

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Men jag har ju inga kattar alls o så vitt jag vet så är min tfsi snabbast i Sverige iaf på tidkort..
    Du har ju förutsättning att köra fort från 0 i och med dsg och 4-hjulsdrift, kolla upp nya a45 amg på 360 hk som gör strippen på 12, 6 samt 4, 1 0-100
    Så visst går dessa bilar med dubbelkopplinglåda å 4-drift bra från start med relativt lite hp (360-430) men från rullade starter (50-250+)
    krävs betydligt mer hp och det har bla mygels cupra plus en cupra till dvs 500 ++ ..skulle va intressant å se din golf r mot mygels cupra
    Personligen tror jag du skulle få svårt speciellt i 200+ farter.

  6. #66

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Du har ju förutsättning att köra fort från 0 i och med dsg och 4-hjulsdrift, kolla upp nya a45 amg på 360 hk som gör strippen på 12, 6 samt 4, 1 0-100
    Så visst går dessa bilar med dubbelkopplinglåda å 4-drift bra från start med relativt lite hp (360-430) men från rullade starter (50-250+)
    krävs betydligt mer hp och det har bla mygels cupra plus en cupra till dvs 500 ++ ..skulle va intressant å se din golf r mot mygels cupra
    Personligen tror jag du skulle få svårt speciellt i 200+ farter.
    Jepp, tror jag med, retas bara lite , Jag har på tok för lite effekt för att vara med i framförallt registret 150-uppåt mot de bilarna med mkt mer effekt vilket man redan märker av på strippkörning där jag tror att det blir svårt att få 200+ i slutfart t o m.

    Men jag hoppas att jag får tid att ta mig till Action meet och köra lite mot mygels cupra där mest på skoj då vi som alla vet har lite olika typ av setup o biltyp, men jag sponsrade ju hans modball äventyr och han hjälpte mig med en kamkåpa till min R så det skulle vara kul att traffa han på riktigt med, en trevlig typ tycker jag.

    Men på typ björkvik event så finns det inte en chans i världen att jag hänger med seaten tex för att nå dit krävs det massor med merjobb på min motor för att kunna plocka mer effekt , tex kammar stakar ev kolvar , insug min är ju helt standard i allt sånt och det enda som det finns lite marginal i där är väl kolvarna som tål en hel del.

    Mvh Erik

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Du har ju förutsättning att köra fort från 0 i och med dsg och 4-hjulsdrift, kolla upp nya a45 amg på 360 hk som gör strippen på 12, 6 samt 4, 1 0-100
    Så visst går dessa bilar med dubbelkopplinglåda å 4-drift bra från start med relativt lite hp (360-430) men från rullade starter (50-250+)
    krävs betydligt mer hp och det har bla mygels cupra plus en cupra till dvs 500 ++ ..skulle va intressant å se din golf r mot mygels cupra
    Personligen tror jag du skulle få svårt speciellt i 200+ farter.

    Vill man nu mäta effekt och vridmoment utan yttre faktorers påverkan, vilket i stort sett är det ni gör med rullande start, så går det ju lika bra att bromsa bilarna i tex rototest och jämföra dom på papper.. svart på vitt.. medans ett tidkort på 0-402m är vedertagen standard och respekterat världen över.

    en röd Golf G60 som syntes på bugrun i år skulle tex krossa allt vad sneatar och golf R heter på ett event med rullande start, och då är den inte ens NÄSTAN byggd för det.. skulle man sätta upp chassi, utväxling, motorstyrning mm för specifikt just DET, så blev det nästan lika tråkigt som att titta på "Bracket" klassen med amerikanskt v8-junk som åker automatlåda med rejält nedstrypta motorer å bara sitter å försöker åka samma tid 2 gånger på 402m.. å ÄNDÅ envisas med att vara 80 bilar i stegen..! =S

    nej, jag måste helt enkelt ta en tur till det här Björkvik det snackas om och uppleva detta evenemang på plats så jag förstår tjusningen med det.. =P

  8. #68

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Då ändå det blev lite OT här i tråden så fyller jag på..
    Det är ju så att i mitt fall är tidkort allt bromsning helt ointressant med effekt på papper och då min bil änvänds året runt till allt (även mygels seat åker väl på det mesta men på andra breddgrader än jag) Att G60in krossar min bil på stripp är inte alls konstigt med det vikt effekt förhållandet och hyfsat fäste och en bra chaffis är solklart och självklart, tittar man på eventen så har väl martinssons audi 80 quattro städat av det mesta på flygplats tillställningar och div äldre supror / bmws osv pissar ju på såkallade "sportbilar" då också även om den bild JAG har av event typ björkvik el GTboard är väl mer en "lekplats" för nya dyra superbilar där hemtrim som är snabba inte är direkt välkomna?
    Men aldrig varit på ngt av dem så jag kan vara helt fel ute där??

  9. #69

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Jag tycker man ska särskilja bilar gjorda enbart för strippen och "daily drivers".
    Det är i mina ögon mer respekt att köra en bil till vardags som gör bra tid på 402m än en bil som gör ännu bättre tid men som bara används till strippen och liknande event.

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Jag tycker man ska särskilja bilar gjorda enbart för strippen och "daily drivers".
    Det är i mina ögon mer respekt att köra en bil till vardags som gör bra tid på 402m än en bil som gör ännu bättre tid men som bara används till strippen och liknande event.
    självklart!
    ..men med dagens teknik och kunskapsnivå så är det inte längre omöjligt att köra ett 800hk monster till vardags på 0.65l/mil till å från jobbet, med samma körbarhet som en helt original Lupo 1.4.. så den där linjen som särskiljer dom håller på att suddas ut.

    det går ju inte att jämföra en renodlad racebil med en "gatbil" för det.. men man måste ner väldigt lågt i tider idag för att hitta renodlade racebilar, då gatbilarna börjar mosa av den ena 8:an efter den andra.. =)

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    ..även om den bild JAG har av event typ björkvik el GTboard är väl mer en "lekplats" för nya dyra superbilar där hemtrim som är snabba inte är direkt välkomna?
    samma bild som jag får upp i skallen.. då det vore enkelt att slänga ihop en kärra som är optimerad för ändamålet, med en budget på säg 25-30.000:-, där däcken är det dyraste, och sedan rulla dit och sopa gatan med alla seritillverkade supersportbilar som rullar på dessa event..

    med min gamla Golf II hittade jag aldrig på någon bil efter väg under 4 års tid och 9000mils körning, som hade nått att hämta med rullande start.. och det kördes emot otaliga värstingmodeller av det mesta man ser här i sverige på vägarna.. även ett gäng sporthojar fick känna sig besegrade och snällt blinka in bakom.. den blev dock aldrig bromsad, så effekten låter jag vara osagd men den var relativt "mild" med dagens mått mätt. (nått gammalt tidkort sa 202.3km/h i slutfart, på indy-sliks.)

    körbarheten var bättre än original.

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    På gtboard är det ibland supersportbilar som kommer dvs bugatti agera, nissan gtr alpha mfl om man nu tror sig ha en bil som kan utmana dessa bilar
    från rullande 50 till ca 400 km är det bara höra av sig till gustav han letar ständigt efter sveriges snabbaste bilar som kan utmana dessa monsterbilar.
    När det gäller dom vanliga eventen som alla är välkommna på så är det kul för oss som gillar 2, 0 fsi/tsi motorerna att det finns två tre stycken riktigt snabba sådana bilar bla eriks golf r ,för mig personligen tycker jag det är kul att se tex en golf r dänga till en lambo eller en kaxig amg ägare
    de är dessa rejs som är roliga inte porsche vs nissan gtr som alla vet är snabba.mvh

  13. #73

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Hej

    Det är så att jag köpte ett begagnad Ferrita turbocat ( race cat) till min GOLF VI R och efter 3 dagar så började gul motorlampa lysa misstänker att det är samma som på EuroJet vilka lösningar finns det för att få bort felet ?

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av SelmiR Visa inlägg
    Hej

    Det är så att jag köpte ett begagnad Ferrita turbocat ( race cat) till min GOLF VI R och efter 3 dagar så började gul motorlampa lysa misstänker att det är samma som på EuroJet vilka lösningar finns det för att få bort felet ?
    Hej!

    Köp en distans typ en sån här http://www.jrm-racing.se/jrm-produkt...as/jrm-cel-fix
    sätt den där bakre lamdasonden sitter (efter katalysator) så blir det nog bra.

  15. #75

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Hej!

    Köp en distans typ en sån här http://www.jrm-racing.se/jrm-produkt...as/jrm-cel-fix
    sätt den där bakre lamdasonden sitter (efter katalysator) så blir det nog bra.
    Tack det ska jag beställa och testa

Liknande ämnen

  1. Eurojet Golf GTi mk6 avgassystem
    Av Särås i forum Bilder och Videos
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-08-05, 18:05
  2. Chassi på ED35 jmfm standard GTI?
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 19:18
  3. Kabelanslutning på dimljusen - GTI ED35
    Av Kingen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 23:36
  4. Innerbelysningen tänds inte?
    Av roggeman i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 22:12
  5. Vad säger SBP om gul toning på lyktorna?
    Av sgt_nelson i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin