Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23
  1. #21
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Körde den inte så mkt innan jag plockade isär den men tyckte att det var lättare, störde mig inte vad jag kommer ihåg. Men en sak att tänka på är att växelföraren var utsliten, kände knappt motstånd mellan växlarna + mkt glapp. Kulan inuti växelföraren funkade inte (inget motstånd när man vred föraren).
    Jag undrar om det möjligtvis kan ha med 02J-växelföraren att göra eventuellt? Om funktionen var bra tidigare innan den? Det kan vara lite långsökt men är iallafall ett fel som vore skönt att utesluta.

    Plocka med dig en hjälpreda som får kika i motorrummet på länkaget när du försöker växla och se om det tar emot eller liknande.

  2. #22
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Jadu, jag tänkte också på det. Stoppade in den slitna växelföraren och testade o vrida, men det hjälper inte så mkt då jag måste känna inne i bilen när den är igång. Om jag ska utföra detta testet så måste jag ha 02a spakställ igen och fungerande växelförare från de senare 02A lådor (tidigare har annan design).

    Helt logiskt så borde det egentligen inte vara några problem med 02J föraren då den har samma design där nere som de nyare 02A lådor har, samma mått osv. och många har genomfört denna modden. Har också testat byta växelföraren till annan som var fräshare utan skillnad såklart.

  3. #23
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Har sökt oändligt på internet och många säger att lamellen är kass, även om kopplingen inte slirar. Känns som det sista steget är själva kopplingen. Har inga kvitton på att kopplingen blivit bytt, bara kamremmet. Misstänker att det sitter en från fabrik.

Liknande ämnen

  1. växellåda 02A/02C/02J
    Av widget i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-12-20, 18:38
  2. Segt att få i växlarna
    Av DanneJ i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-03, 20:01
  3. Få bort medbringare 02a växellåda
    Av mustek i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 18:17
  4. Växellåds funderingar 02A - 02J
    Av freddan84 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 16:47
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin