Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    H.R
    Gäst

    behöver hjälp med eraser fel-kod VW

    jag har redan köpt vag305 (vag-scanner) o kopplade till bilen, jag fick felkod 00533 (idle air control regulation) .... iom att jag redan har bytt spjällehuset så måste jag erase kodet ifrån bildatan. problemet är jag får nedanstående varning, undrar om det är säkert att göra dett eller inte!

    caution: erasing the diagnostic trouble codes allows the code reader to delete not only the codes from the vehicle's on-board computer, but also ''freeze frame'' data and manufacture specific enhanced date. further, the I/M readiness monitor status for all vehicle monitors is reset to not RUN or not COMPLETE status, do not erase the codes before the system has been checked completely by technicians or yourself.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    jag har redan köpt vag305 (vag-scanner) o kopplade till bilen, jag fick felkod 00533 (idle air control regulation) .... iom att jag redan har bytt spjällehuset så måste jag erase kodet ifrån bildatan. problemet är jag får nedanstående varning, undrar om det är säkert att göra dett eller inte!
    Tips.
    Börja här , annars kanske du bara stampar runt på samma ställe.
    Läste i en gammal tråd att du redan bytt spjällhus 3ggr utan att det löste problemet.
    Gå igenom dom andra punkterna också.

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00533

    Själva huvudfrågan har jag inget säkert svar att ge , eftersom jag aldrig provat den typen av instrument du har.
    Så jag hoppar över att svara på det.

  3. #3
    H.R
    Gäst
    tack för hjälpen Henrik

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med fälg dimension!
    Av Masen i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 22:38
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 21:36
  3. behöver hjälp med förgasaren!
    Av Dj_mizmo i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 17:25
  4. Problem/behöver hjälp med VAG-COM
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 15:45
  5. Behöver hjälp med reservdelsnummer !!!
    Av T.Gustavsson i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin