Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41
  1. #21
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Håller jag inte med om.
    Drive läget blir mycket bättre med ny mjukvara också.
    Killen undrar om det är värt det ?

    Men jag tackar för informationen, det känns mycket bättre nu !

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Apr som är ett riktigt bra tuningföretag sysslar inte med DSG flash till sina trimsteg!

  3. #23
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Apr som är ett riktigt bra tuningföretag sysslar inte med DSG flash till sina trimsteg!
    Det konstiga är att det stämmer, undra varför APR har valt att inte ta med i sitt program, är ju inget direkt litet företag !

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Det konstiga är att det stämmer, undra varför APR har valt att inte ta med i sitt program, är ju inget direkt litet företag !
    Apr kan sin sak, om det nu är såna fördelar med Dsg flash då hade nog Apr agerat och varit först ut på marknaden.
    Min personliga åsikt är att eftermarknads insug och Dsg flash inte behövs om bilen endast har 200- 330 hk!

  5. #25
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 130
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Det konstiga är att det stämmer, undra varför APR har valt att inte ta med i sitt program, är ju inget direkt litet företag !
    Nja det kanske har med omfattningen att göra. Blev lite nyfiken på storleken, se nedan.

    APR LLC i Alabama är inte så stort som man kan tro. Uppgifter från t.ex. Dun & Bradstreet säger att de har en årsomsättning på 3,7 milj USD.

    http://www.dandb.com/businessdirecto...l-4700160.html

    På en annan företagssite ”Find the Company” står det 4,2 milj USD i revenue år 2011. 4,2 milj USD gör 26-27 milj SEK.

    http://companies.findthecompany.com/...-in-Opelika-AL

    Som jämförelse kan vi ta BSR AB Sverige som vid senaste bokslutet omsatte 26 milj SEK , d.v.s. ungefär lika stort.

    http://www.allabolag.se/5565017372/BSR_Svenska_AB

    Intressant med företagsekonomi…….. Uppgifterna ovan är ju offentliga, kan dock inte verifiera APR:s storlek.

    Det förändrar i sig inget. De fortfarande är nischade på Audi, VW och Porsche. Man har ju läst mycket om deras produkter. Vad har storleken för betydelse? Kompetensen är ju viktigast. Får se vad man stoppar i nästa bil.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Apr kan sin sak, om det nu är såna fördelar med Dsg flash då hade nog Apr agerat och varit först ut på marknaden.
    Min personliga åsikt är att eftermarknads insug och Dsg flash inte behövs om bilen endast har 200- 330 hk!
    Jag som har DSG Flash (Giac stertman) anser att det nog är den absolut trevligaste uppdatering Du kan göra med din bil OM du har har ambitionen att köra aktivt med din bil. I driveläget tycker jag att det är mindre märkbart.

    I övrigt så är jag av den uppfattningen att det är väl värda pengar att få sin bil genomgången med resultatavläsning och analys av ev felkoder jämfört med att "postordertrimma".
    Du får säkert vara med på plats och se vad som händer och varför det är så viktigt att följa upp ev fel hos en seriös tuner.

    Det handlar inte om hur mkt effekt man har just om DSG utan att det blir en så sjukt mkt trevligare bil vid aktiv körning.

    Om jag skulle bygga något roligt och mer "normalt" än vad jag åker så är det mitt alternativ

    Bromsar/ däck
    DSG flash
    Chassi
    Trimma med bra tuner.

    Lycka till, om du har möjlighet försök åka med i ngn uppdaterad dsgbil så förstår du..
    Med vänlig hälsning, erik

  7. #27
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg
    Killen undrar om det är värt det ?

    Men jag tackar för informationen, det känns mycket bättre nu !
    Varför så mycket spydigheter. han svarade fair and square på TS fråga vad han anser, driveläget blir bättre och jämnare och han anser det är värt det.

    Lite trevligare ton tack.

    Har hört att många klagat över ryckighet och jobbig att krypköra med dsg, det märker jag inte alls med min. om det har med DSG flash eller inte att göra låter jag vara osagt.

    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg

    Lycka till, om du har möjlighet försök åka med i ngn uppdaterad dsgbil så förstår du..
    Med vänlig hälsning, erik
    Bara att hojta Tobbe till så kanske vi kan hitta en dag och träffas o språkas lite. e ju bara en timmes körning strömstad - stenungsund. lite skillnad på bilarna men vore kul att jämföra lite.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Först ut med Dsg flash var nog Martins Gti 30 edi, den bilen körde jag några gånger
    och i ärlighetens namn så märktes ingen större skillnad förutom att varvstoppet flyttades fram,
    men å andra sidan va det första upplagan det kanske blivit bättre med åren?

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag får prova din en dag Hauge och jämföra mot original.

  10. #30

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag som har DSG Flash (Giac stertman) anser att det nog är den absolut trevligaste uppdatering Du kan göra med din bil OM du har har ambitionen att köra aktivt med din bil. I driveläget tycker jag att det är mindre märkbart.

    I övrigt så är jag av den uppfattningen att det är väl värda pengar att få sin bil genomgången med resultatavläsning och analys av ev felkoder jämfört med att "postordertrimma".
    Du får säkert vara med på plats och se vad som händer och varför det är så viktigt att följa upp ev fel hos en seriös tuner.

    Det handlar inte om hur mkt effekt man har just om DSG utan att det blir en så sjukt mkt trevligare bil vid aktiv körning.

    Om jag skulle bygga något roligt och mer "normalt" än vad jag åker så är det mitt alternativ

    Bromsar/ däck
    DSG flash
    Chassi
    Trimma med bra tuner.

    Lycka till, om du har möjlighet försök åka med i ngn uppdaterad dsgbil så förstår du..
    Med vänlig hälsning, erik
    Tack är det första. Lutar faktiskt mer och mer åt stertman, just för möjligheten till en helhetslösning. Jag är absolut inte främmande för att skruva själv. Men mjukvaran är ju betydligt mer avancerad än så, och kan man få någon som har mer erfarenhet av att höja effekt i just den här motorn så hjälper det något enormt.



    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Varför så mycket spydigheter. han svarade fair and square på TS fråga vad han anser, driveläget blir bättre och jämnare och han anser det är värt det.

    Lite trevligare ton tack.

    Har hört att många klagat över ryckighet och jobbig att krypköra med dsg, det märker jag inte alls med min. om det har med DSG flash eller inte att göra låter jag vara osagt.



    Bara att hojta Tobbe till så kanske vi kan hitta en dag och träffas o språkas lite. e ju bara en timmes körning strömstad - stenungsund. lite skillnad på bilarna men vore kul att jämföra lite.
    Ja, det är väl framförallt det som är lockande att bli av med, den lilla fördröjningen man känner när man skall iväg. Kanske är det för att jag fortfarande är van vid manuell låda. Eller så är det så att det försvinner vid oljebytet som är inplanerat i nästa vecka eller så. Eller så är det en flash som kommer hjälpa mig.

    Absolut, hade varit roligt att träffa någon med lite intresse och koll på allt man undrar. :P Är inte långa vägen nej.

  11. #31
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Jag får prova din en dag Hauge och jämföra mot original.
    shure. Kan vi säkert ordna. såg att det kom upp en träff i stenungsund den 18/5. tänkte mig dit om jag har tid för att kika.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  12. #32

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    shure. Kan vi säkert ordna. såg att det kom upp en träff i stenungsund den 18/5. tänkte mig dit om jag har tid för att kika.
    Det var det värsta, hade du inte skrivit det finns risk att jag missat det! :P

  13. #33
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Apr kan sin sak, om det nu är såna fördelar med Dsg flash då hade nog Apr agerat och varit först ut på marknaden.
    Min personliga åsikt är att eftermarknads insug och Dsg flash inte behövs om bilen endast har 200- 330 hk!
    Jo APR kan sin sak ingen snack om det,hade vart nice att veta varför dom avstår DSG, när Revo, Giac mf har, det är ju faktsikt en förbättring även om det inte är en enorm skillnad

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Nja det kanske har med omfattningen att göra. Blev lite nyfiken på storleken, se nedan.

    APR LLC i Alabama är inte så stort som man kan tro. Uppgifter från t.ex. Dun & Bradstreet säger att de har en årsomsättning på 3,7 milj USD.

    http://www.dandb.com/businessdirecto...l-4700160.html

    På en annan företagssite ”Find the Company” står det 4,2 milj USD i revenue år 2011. 4,2 milj USD gör 26-27 milj SEK.

    http://companies.findthecompany.com/...-in-Opelika-AL

    Som jämförelse kan vi ta BSR AB Sverige som vid senaste bokslutet omsatte 26 milj SEK , d.v.s. ungefär lika stort.

    http://www.allabolag.se/5565017372/BSR_Svenska_AB

    Intressant med företagsekonomi…….. Uppgifterna ovan är ju offentliga, kan dock inte verifiera APR:s storlek.

    Det förändrar i sig inget. De fortfarande är nischade på Audi, VW och Porsche. Man har ju läst mycket om deras produkter. Vad har storleken för betydelse? Kompetensen är ju viktigast. Får se vad man stoppar i nästa bil.

    /Peter
    Shysst information Peter , Tackar , man blir ju endå lite imponerad av APR
    men som du säger så fint Vad har storleken för betydelse? Kompetensen är ju viktigast +1

    Namn:  8388896829_21286837cc_b.jpg
Visningar: 252
Storlek:  238.7 KB




    Varför så mycket spydigheter. han svarade fair and square på TS fråga vad han anser, driveläget blir bättre och jämnare och han anser det är värt det.

    Lite trevligare ton tack.

    Har hört att många klagat över ryckighet och jobbig att krypköra med dsg, det märker jag inte alls med min. om det har med DSG flash eller inte att göra låter jag vara osagt.
    Tonen är det inget fel på:, utan tolkningen i sig, fler smileys bland textraderna gör folk glada istället för ledsna
    vill du dela en redbull med mig den 18?

  14. #34
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Chesmal Visa inlägg

    Tonen är det inget fel på:, utan tolkningen i sig, fler smileys bland textraderna gör folk glada istället för ledsna
    vill du dela en redbull med mig den 18?
    hehe tolka jag det fel så ber jag om ursäkt. man delar inte en redbull, men vi kan ta varsin =P
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  15. #35

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Magnus Olausson
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg

    Har hört att många klagat över ryckighet och jobbig att krypköra med dsg, det märker jag inte alls med min. om det har med DSG flash eller inte att göra låter jag vara osagt.

    Jag åker Steg2 med DSG flash från Giac men har ändå problemet med just "ryckandet" när man ska iväg..

  16. #36

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Clintan_86 Visa inlägg
    Jag åker Steg2 med DSG flash från Giac men har ändå problemet med just "ryckandet" när man ska iväg..
    Var så innan jag tvinga säljaren att byta mekatronic på min förra (Haugeman's) medans jag hade garanti på den.
    Löste problemet direkt.

  17. #37
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    hehe tolka jag det fel så ber jag om ursäkt. man delar inte en redbull, men vi kan ta varsin =P
    Rock on ! Suger free så att vi håller oss snygga inför sommaren

    Var så innan jag tvinga säljaren att byta mekatronic på min förra (Haugeman's) medans jag hade garanti på den.
    Löste problemet direkt.
    Inte illa att vinga till sig ett byte på den

    Jag åker Steg2 med DSG flash från Giac men har ändå problemet med just "ryckandet" när man ska iväg..
    Hittade en gammal tråd på vwortex,länk upplever du nått likande som trådskaperen skriver ?

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Det är mekatronic man ska byta om man vill slippa ryckningar!? Giac flash fixar inte det problemet med andra ord! Riktigt synd
    för de drabbade.
    Senast redigerad av anri52 den 2013-04-19 klockan 13:34.

  19. #39

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    Jag hade en GTI med mechatronic fel.
    Smygkör i D, hackar bilen vid lätt gaspådrag så är det mechatronicenheten som behövs bytas.
    Man kan jämföra med folk som lär sig köra manuellt, vissa hackar vid start. Så känns det.
    Går på garantin alt om den gått ut så tar försäkringsbolaget notan om du är rätt försäkrad.

    Hade jag varit dig hade jag försökt flasha om lådan till original innan du åberopar garantin/försäkringsärende för dom loggar och testar allt och detta skickas till Tyskland för analys. Som ett steg för att förbättra dsglådan i framtiden.
    Vore ju trist om dom nekade dig reparation. Nu tror jag inte det händer men konstigare saker har hänt.

    Edit: Såg nu att det gällde ED30, då är det ingen garanti
    Senast redigerad av Mr_Big den 2013-04-19 klockan 13:48.

  20. #40

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Jag hade en GTI med mechatronic fel.
    Smygkör i D, hackar bilen vid lätt gaspådrag så är det mechatronicenheten som behövs bytas.
    Man kan jämföra med folk som lär sig köra manuellt, vissa hackar vid start. Så känns det.
    Går på garantin alt om den gått ut så tar försäkringsbolaget notan om du är rätt försäkrad.

    Hade jag varit dig hade jag försökt flasha om lådan till original innan du åberopar garantin/försäkringsärende för dom loggar och testar allt och detta skickas till Tyskland för analys. Som ett steg för att förbättra dsglådan i framtiden.
    Vore ju trist om dom nekade dig reparation. Nu tror jag inte det händer men konstigare saker har hänt.

    Edit: Såg nu att det gällde ED30, då är det ingen garanti
    Rätt försäkring så kan man ta det på drivline dele av försäkringen.
    Gäller i 8år eller 15 000 mil hos folksam.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 17:28
  2. GTi Excessive, nytt från Wörthersee
    Av Fredrix i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 22:22
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 02:00
  4. Köpa nytt växellänkage GTI 16v
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 14:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin