Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    GTI-nissen
    Gäst

    Ta bort varningsljud för urkopplad airbag

    Jag har kopplat ur högerairbagen på min Passat -00 och varenda gång jag startar kommer varningsljudet samt en text i displayen att den är deaktiverad. Texten är ju inga problem att köpa, men ljudet, det stör mig något enormt!
    Med en gammal bil så tjuter det ju ändå emellanåt för alla möjliga fel och när jag fixar dessa fel så har man kvar ljudet ändå!!!!

    Jag gissar att man inte kan ta bort ljudet för enbart detta utan att man tar bort varningsljud för allt annat också?

  2. #2
    Blinkersglas
    Gäst
    Det finns ett motstånd du kan köpa , så du ska slippa ljud/feltexter. Kan ju vara värt att spinna vidare på iaf du tycker motstånd alternativet låter bra.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ljudet och texten får du i samband med att man vid urkoppling av airbagen förutom att dra isär kablaget och montera motstånd (På din bil gör man båda) kodar in i airbagstyrdonet att airbagen är urkopplad.
    Man ändrar helt enkelt ett värde i airbagstyrdonet och talar om att airbagen är urkopplad.
    Det är kodningen i styrdonet som ger varningsmeddelandet.

    Ska även sitta en orange plastplugg i diagnosuttaget som meddelar att man kopplat ur airbagen.

    Hängslen , livrem och dubbla knäppningar.

    Svaret på din fråga blir tyvärr det tråkiga att du måste leva med det så länge airbagen är urkopplad.
    Och mitt förslag är att inte börja med egna lösningar.

  4. #4
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag misstänkte att jag får leva med det och Henrik, du behöver inte vara orolig, jag tänker inte börja hemmapula med det. :-)

Liknande ämnen

  1. koppla bort airbag, vad för motstånd?
    Av Rs mannen i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-04-21, 14:53
  2. Koppla in en urkopplad airbag Golf IV -02
    Av Henke i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-05-15, 15:18
  3. Ta bort takluckan - för alltid. Golf Mk1.
    Av jurkko i forum VW-forum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:26
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 16:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin