Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
  1. #21
    Synapze
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av debren Visa inlägg
    Jag köpte en sån här från Nascom när jag hade en Golf GTI 2006 och även till min Golf R32 2006 som jag hade efter.
    Den kopplas in på Cd växlar ingången.

    http://www.nascom.se/produkter2.php?...Cat2=&Prod=622
    Har köpt den också och den har funkat perfekt fram tills nyligen då jag inte längre får nåt ljud ut i högtalarna, när jag trycker på CD-knappen och spelar nåt på mobilen så kommer ljudet från telefonen i stället.

    Nån som har en ide om vad problemet kan vara?

  2. #22
    Gojz
    Gäst
    Jag köpte ett vw kit, premium, fick hjälp att koppla in den, sen på min rns 510 som enligt vw inte gick att uppdatera, lånade en vw skiva och det gick utmärkt att uppdatera den till 5269, nu lirar allt kanon 👌

  3. #23
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av Synapze Visa inlägg
    Har köpt den också och den har funkat perfekt fram tills nyligen då jag inte längre får nåt ljud ut i högtalarna, när jag trycker på CD-knappen och spelar nåt på mobilen så kommer ljudet från telefonen i stället.

    Nån som har en ide om vad problemet kan vara?
    Samma här.....

    I höstas köpte jag en IAI 8 pin /AUX till vår Audi A4 -05. Fungerade ända tills för 2 månader sedan.

    Har en ”Radio Concert II”. Nascom enheten går via CD växlar uttaget. Har givetvis demonterat / monterat allt en gång till + kollat jordningar. Ingen förbättring. Kanske skulle satsa på något annat (såvida det inte är fel på radion). Radion säger ”No CDC” när man trycker in knappen vid uppstart, får ingen kontakt med IAI enheten.

    Har tyvärr ingen ide om vad som är fel.

    /Peter

    PS Kör den via AUX mot SAMSUNG telefon.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #24
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Se mitt inlägg #23 ovan. Har inte gjort något åt detta fel än. Hämtade Audin ifråga i veckan, den har varit på vinterförvaring. Finns det något annat fungerande alternativ att köpa? Funktion går före pris .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #25
    Synapze
    Gäst
    Min har faktiskt börjat fungera igen konstigt nog, hade nästan gett upp hoppet efter att ha mailat Nascom och frågat vad som kunde vara problemet men fick aldrig nåt svar från dom..
    Testade sen en gång till och då funkade det igen och har fungerat sen dess. Märklig pryl det där.

  6. #26
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Jag mailade dem också i höstas utan att få svar. Förra våren så funkade den i början av säsongen, sedan lade den av för att efter några dagar funka igen. Gjorde ett försök igår att aktivera den utan resultat. Köper nog något annat.

    Förmodligen är det väl interfacet som lagt av.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Iphone + RCD500
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 20:32
  2. Golf R -2011 iphone integration
    Av loc63 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 20:53
  3. Dålig ljudkvalitet spotify/iphone Golf 6
    Av Terencegbg i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 19:10
  4. iPhone adapter
    Av BlancoJr i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 19:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin