Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 75
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Hmm den här tråden har en del tankar och tyckanden att ta vara på kanske??

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    de gamla forumet var nog bland de bästa i bilväg när man behövde hjälp, var nästan som folk hade sidan uppe på Wapen på mobilen så de pingade till när man behövde hjälp. Tack jo bilen är fin förutom någon buckla, jag längtar tills bugrun, de var de roligaste jag gjort på fruktansvärt länge, var helt lyriskt efteråt.

    Kanske blir att man köper en billig vw buss och åker med ner tillsammans med den nuvarande. Vore kul, måla den grön/vit kanske =)

    Finns de ingen i sthlm som vill ut och åka lite på vardagarna/kvällarna för och skilldra tankarna lite ?

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Men herregud gubbar...om det nya forumet känns segt och tråkigt så liva upp det då... Minns när jag började på det andra forumt...var där och läste typ varje dag och bara var tyst ...i typ 1år...sen öppna jag käften och började leva loppan. Ni saknar dom roliga och fyndiga trådarna mm?? Kanske e dax för tronskifte...Rolle Tex är inte här för att han inte gillar forumet..= nån annan får väl kliva upp en nivå och axla rollen. Jag försöker och jobbar så mkt jag kan på att svara och komma med givande svar som både är informativa och fyndiga.

    Men det roliga är att detta handlar om D_Stenlunds ovilja att rycka upp sig eller rättare sagt softa ner och invänta vågen av inspration...inte om forumet är bra eller Anus..

    Angående ditt kunnande...Vad kan du då? Kan du dra in extra cash på det? Att köpa nya prylar till bilen är det roligaste man typ kan göra...sitta och gneta ihop till dom där fälgarna man har drömt om mm...DET är oxå kul. Alla kan inte bygga och så men man kommer långt med lite bra vilja och ett stadigt banklån ;-D

    Som nån tidigare talar sa...man har det inte hårt förens man har rasat ett par motorer mm =)

    Ta isär bilen...och så lär du dig på vägen hur den är uppbyggd...annars frågar du här så lovar jag att svara..eller komma och peka=)

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    jag e på...krävs liiiite planering bara. =)

  5. #45

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Men herregud gubbar...om det nya forumet känns segt och tråkigt så liva upp det då... Minns när jag började på det andra forumt...var där och läste typ varje dag och bara var tyst ...i typ 1år...sen öppna jag käften och började leva loppan. Ni saknar dom roliga och fyndiga trådarna mm?? Kanske e dax för tronskifte...Rolle Tex är inte här för att han inte gillar forumet..= nån annan får väl kliva upp en nivå och axla rollen.
    Äntligen!!!!!!!!!!!!!
    En kille som medlar ett vettigt budskap.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Men herregud gubbar...om det nya forumet känns segt och tråkigt så liva upp det då...
    Precis!
    Du själv är ju en frisk fläkt!

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    haha rolle hit o dit, e han inte här för att han inte tycker om forumet =) får väl banka på hans verkstad o fråga va de är frågan om. Larv. Han smyg tittar och får säkert en tår i ögonen här ändå :P

    Faltach får väl göra mera frågestunder. 1 gång iveckan kanske

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    haha rolle hit o dit, e han inte här för att han inte tycker om forumet =)
    Han smyg tittar och får säkert en tår i ögonen här ändå :P
    Precis!

    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    Faltach får väl göra mera frågestunder. 1 gång iveckan kanske
    Precis där igen =)

  9. #49
    Scootie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    handlar väl inte om vänner och kamrater här på forumet scootern, du har en alfa så kom inte hit o snacka skit.

    Den går som en klocka, men saknar de där sista sen är de tråkigt att de finns någon buckla men som sagt de går ju att ordna. Snooken exakt så tycker jag me, bra skrivet, var här inne säkerligen 10gånger om dagen och skrev på annonser osv nu har ja knappt gått in och kikat där.
    Du verkar ju inte ha så socialt handgemäng om du verkar så deppig att du vill sälja din bil bara för att ett forum har blivit lite annorlunda. Eller måste du ropa ut efter att få känna dig omtyckt hela tiden kanske.

    Jag menar, det anordnas träffar hit o dit men du rör dig aldrig på dom, du bara beklagar dig över att något annat dyker upp istället som du måste göra och då ska vi sitta och säga, neeeeeeeeeeeej gud va synd klart du måste komma??????!?!?!!?!?

    Anyways, forumet är ju för tekniskt vetande och handhavande som man kan bedöma på vilka trådar som hamnar i papperskorgen, inte för att skaffa kompisar.

    Offtopic: Jag kör inte Alfa, fattar inte vad du fått det ifrån.

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av pstrand Visa inlägg
    Håller med här, forum och marknad var mycket roligare tidigare.
    Skulle vara samma som förut med enda skillnaden att man kunde lägga in bilder, då hade det varit perfekt.

    Gillar dom svartvita bilderna du har på Garaget.

    Mvh Per
    //

    Håller med..jag saknar verkligen den gamla marknaden(annars är nya forumet fin fint).....

    ..visa mig ett exempel på en marknad där man föra debatter med flera personer som inte ens har med försäljningen att göra...finns nog inte...Klass!

    Super OT, jag vet vad Scootie kör ;O)

  11. #51
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    höppar in lite jag med då när alla andra ändå gör det =)
    håller med om att du inte ska sälja bilen så fin som den är, vi har en kille
    här nere som fixar bucklor utan omlackering, billig det är han oxå, samt duktig, det ända som kan synas nångång är typ mindre än en sket litet stenskott...så där har du en lösning på det =)
    synd att det är såpass långt till huvudstaden från mej, eller ja inte så farligt kanske men..ja, då hade jag brummat förbi med cloettan,
    ställ mej på gasen, varvstoppet, så skulle du jaga ifatt mej om du kan, hehehe
    på en smal kurvig väg förstås, och tro mej, då skulle du få gnistan tillbaka!

    ska inte behövas "kompanistryk" som nån lustigkurre där skrev =) hehe
    men låt bilen stå under veckan, sen när lördagskvällen kommer så vrider
    du om nyckeln och glider på stan, fatta hur mkt du kan göra det i stockholm om man jämför där jag glider järnet varje fredag och lördag.....vimmerby, hallå eller....=) hehe

    nej ryck opp dej så ska du se att det löser sej till det bästa tillslut =)
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  12. #52
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av Gullideckel Visa inlägg
    //

    Håller med..jag saknar verkligen den gamla marknaden(annars är nya forumet fin fint).....

    ..visa mig ett exempel på en marknad där man föra debatter med flera personer som inte ens har med försäljningen att göra...finns nog inte...Klass!

    Super OT, jag vet vad Scootie kör ;O)
    OT: jag saknar osså det gamla annonstorget, jag tog mig iallafall till medlemsmötet och berättade för styrelsen och övriga på mötet om min åsikt, men eftersom jag var den enda där som tyckte så så fick jag ju såklart inte igenom min vilja.

    annaqrs är nya forumet toppen
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #53
    Scootie
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gullideckel Visa inlägg
    //

    Håller med..jag saknar verkligen den gamla marknaden(annars är nya forumet fin fint).....

    ..visa mig ett exempel på en marknad där man föra debatter med flera personer som inte ens har med försäljningen att göra...finns nog inte...Klass!

    Super OT, jag vet vad Scootie kör ;O)
    Till och från kändes det som folk förstörde annonserna lite.. men den största fördelen var att man kunde "bumpa" sin annons.

    OT: Finns ingen på detta forum som vet vad jag kör om dagarna

  14. #54
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    vw-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jimmie Trywall
    Medlemsnr
    4358
    Ort
    Tenhult
    Inlägg
    982
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg

    OT: Finns ingen på detta forum som vet vad jag kör om dagarna
    kan kanske bero på att du inte uppgivit det =) hehe
    Gubb-Golf, plötsligt känns allt annat puckat

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Till och från kändes det som folk förstörde annonserna lite.. men den största fördelen var att man kunde "bumpa" sin annons.

    OT: Finns ingen på detta forum som vet vad jag kör om dagarna
    NISSAN PRIMERA Kanske?

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Daniel, ska vi ses och snacka lite på onsdag kväll? Kanske mini_me vill vara med också?

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Till och från kändes det som folk förstörde annonserna lite.. men den största fördelen var att man kunde "bumpa" sin annons.

    OT: Finns ingen på detta forum som vet vad jag kör om dagarna
    Förstöra och förstöra...hm jag tyckte att det var jäkligt bra..för om någon satt ett galetpris kunde de bli tillrättat dessutom kunde man ju i köp/sälj trådarna även få svar på om den aktuella grejen passade just min bil också..(de är sånt som skapar gemenskap)...

    OT: Har du bytt bil sen i vintras...den du hade då såg ju riktigt fin ut ;o)
    Senast redigerad av Gullideckel den 2007-08-13 klockan 09:34.

  18. #58
    Emil
    Gäst
    Vilket j-a gnäll!

    Livet verkar vara extremt jobbigt för vissa...

  19. #59
    jocke.w
    Gäst
    Varför inte länka upp gammla marknaden å köra nya forumet som det är!!!

  20. #60
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Ja vissa saker är bättre på det nya forumet och andra saker är sämre o man saknar vissa funktioner men man kan tyvär inte få allt,

    Själv så kör jag nästan inget med busbilen o då tröttnar man inte för det finns alltid något man vill göra med bilen och när en bil e klar så brukar det bli ett nytt projekt som ska byggas o så har det varit i ca 20år och en hel del bilar har det blivit alla har inte varit VW men det har alltid funnits en i garaget så för tillfället så har jag 5st vw bilar och det ska väl ökas med ett projekt när jag hittar en bra kaross.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin