Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345

    Byta "Fuel Pressure Regulator Valve" på 2.0 TFSI motorn, vars sitter den exakt ?

    Jag tänker som sagt byta ut min: Fuel Pressure Regulator Valve till en som klarar lite mer soppa tryck. Det blir denna: RS4 Fuel Pump Regulator valve Artikelnummer: 079130757


    Jag har hittat denna guide: Fuel Rail Pressure Regulator Valve Install/Replacement hur man kan byta den, men motorn verkar sitta åt andra hållet. Så jag vet inte om det är samma motor?, att den bara sitter åt andra hållet ?.

    Sitter min ventil på samma ställe på motorn ?. Hade gärna vilja byta denna själv då jag misstänker att det kommer att kosta mer än vad det är värt att lämna in det osv...

    Några som bytt den själv som kan komma med bra tips ?

    /mvh soyd

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Ta bort PCV ventilen ( svarta plast tefatet) så hittar du Regulatorn längre ner, riktigt trångt att komma åt.
    När du ändå tar bort PCV ventilen kolla så backventilen är ok eller köp den senaste revisionen som är bättre.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Har du tillgång till "kråkfötter" så använd dem, har för mig att det är 14 och 17mm

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Ta bort PCV ventilen ( svarta plast tefatet) så hittar du Regulatorn längre ner, riktigt trångt att komma åt.
    När du ändå tar bort PCV ventilen kolla så backventilen är ok eller köp den senaste revisionen som är bättre.
    Aha det är där den sitter då verkar guiden stämma in på position ändå... För backventilen sitter väll i PCV:n. Jag bytte den till en ny för bara ett tag sedan, till en: "06F129101N" + packningen: "06F103483E" så jag tror jag är safe där ?..

    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    Har du tillgång till "kråkfötter" så använd dem, har för mig att det är 14 och 17mm
    Aha det är så dem heter.. Aldrig använt dem tidigare Hittade en sats på Jula. Blir att köpa en sådan satts idag efter jobbet här

    Tack för hjälpen grabbar

    /mvh soyd

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2011
    Namn
    Micke Elfstedt
    Ort
    Björneborg
    Inlägg
    313
    Gick bytet bra? Plocka bort insuget och gör rent ventilerna samtidigt annars (dom koksar igen väldigt mycket och fort) så har du returventilen väldigt lätt att byta samtidigt... Antar att du bytt hpfp (bränslepump) bytte du camfollower samtidigt då? Dom brukar fort kunna bli slitna...

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2011
    Namn
    Micke Elfstedt
    Ort
    Björneborg
    Inlägg
    313
    Är det edition30?

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Mickeelfstedt Visa inlägg
    Gick bytet bra? Plocka bort insuget och gör rent ventilerna samtidigt annars (dom koksar igen väldigt mycket och fort) så har du returventilen väldigt lätt att byta samtidigt... Antar att du bytt hpfp (bränslepump) bytte du camfollower samtidigt då? Dom brukar fort kunna bli slitna... Är det edition30?
    Jora det gick hyfsat bra att byta ventilen ändå.. Jo jag har bytt till en APR pump, bytte camfollowern i samma veva också där. Japp det är en Edition 30. Här kan du se hur det gick för mig att byta ventilen

    /mvh soyd

  8. #8

    Reg.datum
    nov 2011
    Namn
    Micke Elfstedt
    Ort
    Björneborg
    Inlägg
    313
    Har oxå apr pump. :-) dock borde du plocka bort insuget och göra rent ventilerna för det blir illa lager sot där då spridarna sitter nedanför...

  9. #9

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Mickeelfstedt Visa inlägg
    Har oxå apr pump. :-) dock borde du plocka bort insuget och göra rent ventilerna för det blir illa lager sot där då spridarna sitter nedanför...
    Aha a kanske var dumt att jag inte gjorde det ändå i samma veva... Är det mycket jobb att plocka loss det ?

    Aha du kör med APR pumpen också nöjd och glad ?

    är din också en Edition 30 ?, vilken programvara/steg kör du på din ?

    /mvh soyd

  10. #10

    Reg.datum
    nov 2011
    Namn
    Micke Elfstedt
    Ort
    Björneborg
    Inlägg
    313
    Jag har en "vanlig" gti mk5 med lite gottis i, specialmapp som ger ca 300 hk med k03 turbo... Blir väl k04 uppgradering snart... Sitter en hel del kontakter och slangar kopplat till den, du får ju bort hela spridarbryggan och allt men rengöring av ventilerna och insuget är nödvändigt... Bytte du camfollower?

Liknande ämnen

  1. "Blow of valve"
    Av Mk1 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 13:00
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 11:23
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 19:48
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:43
  5. Hur får man ur "spridarna" på gx-motorn
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 00:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin