Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 49
  1. #1
    Hamburger SV
    Gäst

    Golf GTI Edition 35 - Oryxweiss

    Tänkte nu starta en projekttråd för min lilla pärla - livet efter importen:-) Borde snart få de svenska skyltarna, så allt är ju klart nu. Var förresten förbi min VW handlare förra helgen som sa att det i Sverige inte gick att beställa oryxwhite som färg (osäker på om han menade Golf årsmodell 12 eller 35 edition). Har han rätt blir ju min onekligen unik, men har inte kollat upp hans påstående än.

    Som jag skrev i min importtråd så tänkte jag väl inledningsvis styla försiktigt, men man blir ju mer och mer biten, särskilt när man läser alla roliga trådar. Så det finns ju risk att det så småningom barkar iväg rejält... Måste bara säga en sak, jag är full av beundran (och inte så lite avundsjuk) på alla duktiga medlemmar som är värsta mekarna, tyvärr så är jag totalt värdelös, så det får bli att köpa in både material och de som kan detta, men, man behöver ju inte vara bra på allt

    Det enda som jag hittills gjort är att ha köpt GTI tygmattor, GTI gummimattor ED 35 nyckelhängare samt specialbeställt tygmattor med "35" märke.

    Planer framöver:

    • Sänka bilen (ingen värstingsänkning, men vill få ner den en del). Har läst mig till att det funkar att även sänka bilar med DCC, so far so good. Fiins det VW original, eller är det H&R som gäller? proffsen får gärna tycka till här!
    • Trimma - inte bestämt hur mycket än dock
    • Lackbehandling - inte bestämt vad än
    • Lacka om vinterfälgarna


    Angående vinterfälgarna så var jag ju tvungen att välja ganska snabbt när jag skulle hämta bilen inom ett par dagar, men ångrar mitt val Jag valde nedanstående i silver, men tycker det skulle vara väldigt läckert med samma fälgar med delvis svart lack, svarta detaljer funkar väldigt bra mot den vita lacken. Istället för att sälja befintliga och köpa nya funderar jag på att lämna in mina befintliga för lackning så att de ser "rätt" ut. Tror jag... Får fundera under våren.

    Befintliga fälgar:

    Namn:  1K5071497__666.jpg
Visningar: 1213
Storlek:  60.8 KB

    De hade jag gärna valt:

    Namn:  1K5071497__041.jpg
Visningar: 1208
Storlek:  30.9 KB

  2. #2
    Ama303
    Gäst
    kul att importen gick så smärtfritt och att det administriva ändå har gått så pass fort.

    för att göra dig besviken, så vet jag att det finns svensksålda ed35 i oryx white. spanade själv in en när jag letade efter min, men den föll bort pga annan utrustning än vad jag ville ha.

    ska du trimma så kan jag rekommendera superchips bluefin lösning med trim genom obd-porten. har fått förstklassig service varje gång jag varit i kontakt med de och bilen går riktigt bra. Samtidigt är de också väldigt förmånligt prissatta.

    Skulle du vilja trimma vidare så har du rätt till ny mjukvara (tex till steg 2) kostnadsfritt inom ett år från inköpsdatumet. Samma gäller om du skulle byta bil inom ett år från inköpsdatumet, då får du mjukvara till nya bilen kostnadsfritt.

  3. #3
    Hamburger SV
    Gäst
    Lugnt Amar, jag tror jag överlever med att inte vara unik. det är ju inte heller första gången en säljare är tvärsäker... Men jag är väldigt nöjd med färgen! Och tack för tipset på trim!

  4. #4
    Hamburger SV
    Gäst
    Nästa vecka blir det att ringa Stertman och prata sänkning. Sen ska diffusorn ner och lackas i svart istället för den grå trista plastfärgen den har nu. Ser fram emot första våren och sommaren i en GTI! Och fortsätta planera bilen...

  5. #5
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hamburger SV Visa inlägg
    Nästa vecka blir det att ringa Stertman och prata sänkning. Sen ska diffusorn ner och lackas i svart istället för den grå trista plastfärgen den har nu. Ser fram emot första våren och sommaren i en GTI! Och fortsätta planera bilen...
    Tid bokad den 9 April för sänkning med hjälp av H&R fjädrar, + lite omkodningar:-) Nu har det börjat...

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Hamburger SV Visa inlägg
    Nästa vecka blir det att ringa Stertman och prata sänkning. Sen ska diffusorn ner och lackas i svart istället för den grå trista plastfärgen den har nu. Ser fram emot första våren och sommaren i en GTI! Och fortsätta planera bilen...
    Väntar med spänning på att se bilder med den lackade diffusorn då jag funderat på samma sak själv. Har du fått någon offert på arbetet? Har du tänkt göra underarbetet själv med att spackla, slipa etc.

  7. #7
    Hamburger SV
    Gäst
    @ samuel2, nej har bara bestämt mig att låt lacka den i svart (gärna samma svart som läppen fram/grillen/backspeglarna) måste kolla vad det är för färg (undrar förresten om det är samma svarta färg på dessa detaljer)?. Jag återkommer när jag tagit in några offerter:-) Eftersom jag tyvärr inte är superhändig så tänkte jag dock inte göra nånting själv...

    och lita på att det kommer bilder så fort jobbet är gjort!

  8. #8
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Tack för bokningen idag, ska bli kul att träffas och se pärlan Din! :-)

  9. #9
    Hamburger SV
    Gäst
    Tack för kul bilsnack! Ska bli kul att få bilen fixad:-)

  10. #10
    Hamburger SV
    Gäst
    Tisdag så blir det besök hos Jimmy och sänkning av bilen + lite omkodning. Senare i vår blir det uppgradering av ljud + förhoppningsvis omlackad diffusor. Och lite styling med nya prylar, har beställt nummerskyltshållare som visar klubben i mitt hjärta "Hamburger SV" samt klubbmedlemmar vem de har framför sig eller möter. Bilder kommer att postas löpande för de eventuellt intresserade

  11. #11
    Hamburger SV
    Gäst
    Äntligen en liten uppdatering. Varit sjukt mycket på jobbet. Så här ser min Edition 35 ut när den varit på Stertman och fått sportfjädrarna från H&R. Sen har jag också monterat nya nummerskylthållarna. Jag är sjukt nöjd med sänkningen, och komforten har inte påverkats nämnvärt alls.

    Namn:  DSC03633.jpg
Visningar: 1109
Storlek:  892.8 KBNamn:  DSC03634.jpg
Visningar: 1025
Storlek:  983.1 KBNamn:  DSC03630.jpg
Visningar: 1020
Storlek:  698.5 KB

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Är du nöjd efter trimningen? Känns det som 50hk till?

  13. #13
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Är du nöjd efter trimningen? Känns det som 50hk till?
    Jag trimmade inte, körde bara nya fjädrar som sänkte bilen, är just nu nöjd med 235 hk:-)

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2012
    Namn
    Patrik E
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Har du lust att ge en hint om kostnaden för att sänka bilen, blev jävligt sugen jag med när jag sett bilderna du lagt upp?

  15. #15
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Ser bra ut, sugen på en sänkning jag med
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  16. #16
    Hamburger SV
    Gäst
    Med 10% rabatt så gick fjädersatsen + 4,5 timmars arbete inkl hjulsinställning, provkörning mm på ca 8700 kr hos Stertman

  17. #17
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Ser bra ut, sugen på en sänkning jag med
    Visst blev det bra?

    Namn:  DSC03628.jpg
Visningar: 981
Storlek:  949.3 KB

  18. #18
    Hamburger SV
    Gäst
    Namn:  DSC03628.jpg
Visningar: 946
Storlek:  949.3 KBNamn:  DSC03621.jpg
Visningar: 1178
Storlek:  976.9 KBJa, visst blev det bra...

    Bifogad fil 1856
    Senast redigerad av Hamburger SV den 2013-04-22 klockan 22:26.

  19. #19
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Hamburger SV Visa inlägg
    Namn:  DSC03628.jpg
Visningar: 946
Storlek:  949.3 KBNamn:  DSC03621.jpg
Visningar: 1178
Storlek:  976.9 KBJa, visst blev det bra...

    Bifogad fil 1856
    Får låg-sjuka om jag kollar mer
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  20. #20
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Får låg-sjuka om jag kollar mer
    Kan starkt rekommendera en sänkning

Liknande ämnen

  1. Golf GTI Edition 35
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 373
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 09:18
  2. Import VW Golf GTI 35 edition
    Av Hamburger SV i forum Projektforum
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2014-12-22, 22:13
  3. Försäkring Golf GTI 35 edition
    Av Hamburger SV i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 16:55
  4. VW Golf GTI Edition 35 (MK6)
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 11:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin