Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    edisd93
    Gäst

    Golf Gti Edition 30. Trim/styling

    Tjenare ! Jag har precis köpt mig en Golf gti ed 30.
    Är inte så duktig när det gäller dessa bilar, jag har massa frågor som man brukar ha när man köper ny bil.
    Har läst mycket här och alla verkar ha vettiga saker att komma med.

    Några frågor:

    1. Jag har orginalstereon monterad, men är ute efter en dubbel din stereo med skärm. förslag ? pris ?
    2. Bsr erbjuder ett steg 1 chip till bilen som ger bilen ca 308 hk. Jag undrar då om bilen kommer klara av detta.
    Jag har en DSG automatlåda och bilen har gått 4700 mil, det är en 08:a.
    3. Toning av rutor baktill, bor i göteborg men har ingen aning vart man kan få detta gjort till rätt pris
    samt att det ska hålla några år.

    Det var mina tre viktigaste frågor, väldigt tacksam för svar !!

    Mvh Edis
    Bifogade bilder Bifogade bilder   

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Hej och välkommen hit !

    Angående stereon så tror jag den du söker heter RNS510, sök på det och se vad du hittar.

    BSR, och övriga trimfirmor har väll garantier, och trimmet är nog beprövat, så det avgör du själv,
    du blir ju av med vw's garantier.

    Googla/sök/ring några olika dekal/reklamfirmor och liknande eller bara sök efter solfilm göteborg
    så finns det säkert flera i göteborg som kan hjälpa dig.

    Snygg bil !
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3
    edisd93
    Gäst
    Tack och tack! Jag antog att det med trimmet skulle funka men jag har hört mycket om att dsg lådan inte tål det och allt det där, undrade mer om det fanns någon som hade gjort det tidigare som också hade dsg låda tack för svaret!

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Har dsg och lite mer än chip och det fungerar utan problem, har även ny mjukvara i DSG lådan.

    Men jag hade inte gått på BSR, hade valt Stertman eller APR eller någon som har mer än "Steg 1" om man vill gå vidare, samt mjukvara för DSG lådan.

    Du kan även kolla med Gasakke här på forumet som också har DSG i sin R och har säkert 400hk++ i sin.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Hej edisd93!

    Som sagt kul att du köpt dig en Edition 30!. Ser riktigt fin ut!

    Vad gäller stereon där så är det ju precis som J.L säger det du letar är nog RNS510:an (Som är en original enhet). Finns ju även billigare look alike alternativ som i bland har mer funktioner osv. Finns de som säljer dem på blocket mm. Kvalitén är väll generellt aningen sämre..

    Vad gäller just BSR så har jag inga personliga erfarenheter alls där tyvärr..

    Sedan så kör jag ju själv manuell låda så kan inte tillföra mycket där heller..

    Men en fråga till dig:

    När köpte du din bil?. Vi håller på och styra upp numreringen här på alla Edition 30 bilar här Så ville bara kolla med dig att din bil står på rätt person i varåt dokument. Vore kanon om du ville skicka ditt regnnummer och namn och adress till mig i ett PM så verifierar vi att vi har rätt uppgifter för din bil.

    Stämmer det att du har köpt: BHH30x ?. Då vill vi gärna ha dina kontakt uppgifter så du får ditt nummer också

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-19 klockan 09:36.

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Dom där bilderna är iallafall från "BHH30x" som var på blocket innan

  7. #7
    edisd93
    Gäst
    Tack för svaren, köpte min bil för någon vecka sen bara, tack för svaren!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Har dsg och lite mer än chip och det fungerar utan problem, har även ny mjukvara i DSG lådan.

    Men jag hade inte gått på BSR, hade valt Stertman eller APR eller någon som har mer än "Steg 1" om man vill gå vidare, samt mjukvara för DSG lådan.

    Du kan även kolla med Gasakke här på forumet som också har DSG i sin R och har säkert 400hk++ i sin.
    Tack! Har pratat med tmchiptuning också dom verkar vara grymma!

  8. #8
    edisd93
    Gäst
    Någon som vet var man kan köpa rns510 billigt, eller "look a like" versioner av den ?

  9. #9

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Är det pris du jagar så kolla på ebay, där hittar du dom för ca 5500-6000kr + frakt för en nyare modell.
    Samt så skulle jag även tipsa om att installera ett VW BT kit, så fint att kunna köra Spotify m.m. vi BT och styra det via ratten och få info om låtar m.m. i MDF och stereon, men har du iphone så är det strul efter ios 6.x ljudet fungerar men tappar styrning och info.

    Typ detta kit : http://www.carsystems.pl/vw-bluetoot...fit,id219.html

  10. #10
    edisd93
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Är det pris du jagar så kolla på ebay, där hittar du dom för ca 5500-6000kr + frakt för en nyare modell.
    Samt så skulle jag även tipsa om att installera ett VW BT kit, så fint att kunna köra Spotify m.m. vi BT och styra det via ratten och få info om låtar m.m. i MDF och stereon, men har du iphone så är det strul efter ios 6.x ljudet fungerar men tappar styrning och info.

    Typ detta kit : http://www.carsystems.pl/vw-bluetoot...fit,id219.html

    Tack, har inte dom här rns510 mm bt redan installerat ? har kollat på ans810 också, "kopior". dom verkar ha allt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 194
    Senaste inlägg: 2019-01-03, 10:51
  2. Golf GTI Edition 30 No.14. Såld!
    Av sgt_nelson i forum Projektforum
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2014-06-12, 15:55
  3. Golf GTI Edition 30
    Av checkster i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 20:55
  4. Golf GTI Edition 30
    Av Lajndblow i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 18:08
  5. Optimering Golf GTI 30 Edition?
    Av GTI30EDITION i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 06:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin