Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187

    "fjärr" för centrallås, från typ-17.de

    Hej!
    Ville "uppgradera" mitt centrallås på min mk2, då det är vakuum, men det jag främst ville göra var att skaffa fjärrstyrning på låset. Då det är vakuumstyrt vet jag inte om det är kompatibelt med den typen som typ-17.de säljer. Gå in på Zubehör, Elektrik, så finns det 2 system, det ena är bara fjärr tror jag(Funkfernbedienung für ZV mit Klappschlüsseln 7105), och den andra verkar komplett(Zentralverriegelung 903.000.000).

    Nu är min tyska kass, så förstår inte riktigt vad som ingår i dessa kit, någon vänlig själ som kan hjälpa till?

    Vilket/vilka behöver jag?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Skall beställa ganska snart, så behöver lite hjälp..

  3. #3
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JettaGTS Visa inlägg
    Hej!
    Ville "uppgradera" mitt centrallås på min mk2, då det är vakuum, men det jag främst ville göra var att skaffa fjärrstyrning på låset. Då det är vakuumstyrt vet jag inte om det är kompatibelt med den typen som typ-17.de säljer. Gå in på Zubehör, Elektrik, så finns det 2 system, det ena är bara fjärr tror jag(Funkfernbedienung für ZV mit Klappschlüsseln 7105), och den andra verkar komplett(Zentralverriegelung 903.000.000).

    Nu är min tyska kass, så förstår inte riktigt vad som ingår i dessa kit, någon vänlig själ som kan hjälpa till?

    Vilket/vilka behöver jag?
    okej, vad jag förstår av dig så vill du byta ut dina centrallåsmotorer ifrån vakum till elmotorer.. varfördet kan jag då fråga mig.. för vacumstyrt är betydligt bättre än elmotorer... sen ska du passa in samtliga motorer till nya fästen i dörrarna mer jobb än nödvändigt..

    det du ska införskaffa om du frågar mig är ett fjärrstyrt larm.. (fjärr, dosa kabelstamm) och till det ingår det en instruktion till hur man installerar larmet.. det finns oftast byglingar för att centralåsimpulsen ska vara i 4sekunder (vacumstyrt) så de är bara att bygla om så funkar det till din bil..

  4. #4
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ronny Visa inlägg
    okej, vad jag förstår av dig så vill du byta ut dina centrallåsmotorer ifrån vakum till elmotorer.. varfördet kan jag då fråga mig.. för vacumstyrt är betydligt bättre än elmotorer... sen ska du passa in samtliga motorer till nya fästen i dörrarna mer jobb än nödvändigt..

    det du ska införskaffa om du frågar mig är ett fjärrstyrt larm.. (fjärr, dosa kabelstamm) och till det ingår det en instruktion till hur man installerar larmet.. det finns oftast byglingar för att centralåsimpulsen ska vara i 4sekunder (vacumstyrt) så de är bara att bygla om så funkar det till din bil..
    hade jag varit du så hade jag beställt det larmet för 35€ där ingår switchblade nyckelämnen till din bil, det larmet har också den byglien jag prata om innan .. det är inte svårt att installera ett larm... lycka till grabben

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    AHA!
    Så det ena är ett larm, och det andra är ett centrallås?

    1. Men det står att det "blinkar" vid aktivering, på den för centrallås, borde inte det vara för larmet? :S

    2. Sedan så undrar jag vad switchblade nyckelämnen är för något..

    3. Anledningen till att jag vill ha elektriskt är att det känns modernare, alltså det låter och känns bättre, samt att det går slött och låter om vakuumet, vad är det som är bättre?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av JettaGTS Visa inlägg
    Sedan så undrar jag vad switchblade nyckelämnen är för något..
    Det är en sån nyckel som är i en liten dosa.
    Man trycker på en knapp och nyckeln flippar ut från den.
    Då lämnar man nyckelämnet till närmsta nycklelfixare så kopierar han din orginalnyckel så du kan ha den där du får med.
    Finns att köpa dessa lösa med!

    Det är orginal på nyare VW!

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Tack för svaret!
    Ngn som kan svara på de andra frågorna också?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Ställde frågan om centrallåsen och alarmsystemet fungerade bra, då han tidigare skrev att det var problem med dessa, och fick följande svar:

    "Hello,

    it works seperatly good. But not with the sreial central look. It is the
    same with the arlam system."

    Betyder det att jag inte kan kombinera alarmsystemet(med fjärr) tillsammans med mitt original vakuum-centrallås??

  9. #9
    Ronny
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JettaGTS Visa inlägg
    Ställde frågan om centrallåsen och alarmsystemet fungerade bra, då han tidigare skrev att det var problem med dessa, och fick följande svar:

    "Hello,

    it works seperatly good. But not with the sreial central look. It is the
    same with the arlam system."

    Betyder det att jag inte kan kombinera alarmsystemet(med fjärr) tillsammans med mitt original vakuum-centrallås??

    till dina tidigare frågor, jag tycker inte du ska rota i ditt väl fungerande och mkt bättre centrallås.. sätt ín ett schysst larm..somn det typ17 säljer,.

    killen på typ17 menar att det funkar bra till vanligt ´centallås men svårt till originalmonterat alarm.. (som jag har) surt som fan

    slut diskuterat--

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael A
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av Ronny Visa inlägg
    till dina tidigare frågor, jag tycker inte du ska rota i ditt väl fungerande och mkt bättre centrallås.. sätt ín ett schysst larm..somn det typ17 säljer,.

    killen på typ17 menar att det funkar bra till vanligt ´centallås men svårt till originalmonterat alarm.. (som jag har) surt som fan

    slut diskuterat--
    Men fick ett mail då han sa att de var strul med centrallåsen(fjärr?) och att det funkade bra separat? Sen skrev han att det var samma med alarmen.
    Alltså, så funkar alarmen bra, men separat? Alltså måste jag manövrera centrallåset fysiskt ändå?
    För att undvika missförstånd(min tyska är dålig), så är det denna som är alarm? "Funkfernbedienung für ZV mit Klappschlüsseln7105"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin