Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    psychozz
    Gäst

    Oroande punkter på en Golf IV 1.6

    Köpte precis en billig Golf IV Variant 1.6 (AZD) som gått 20080 mil och det första jag fick göra var att byta skivor och belägg fram, men det visste jag om vid köpet. Några punkter dock som jag funderar på och hoppas ni kan ha svar på:

    1. Kamremmen är bytt 2006 när bilen gått knappt 12000 mil. I serviceboken tycker jag mig tyda att den ska bytas var 9000e mil, vilket skulle innebära att jag måste byta vid 21000? Men jag har ju också läst och hört att åldern spelar roll, och varför byttes den först vid nästan 12000? Borde ju innebära att jag behöva byta först vid 24000 mil? Vad är det som gäller här egentligen?

    2. Kopplingen tar väldigt långt upp, behöver jag oroa mig om att den snart behöver bytas?

    3. När bilen är kall tar det ett par sekunder innan motorn tänder till och går igång. När den är varm startar den direkt. Vad kan detta bero på?

    Jag hoppas jag kan få lite svar på dessa frågor så jag vet om bilen är något att behålla!

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Lars johansson
    Ort
    Insjön
    Inlägg
    473
    det där med kopplingen är nog en vanesak, du är van med den gamla bilen, det går lite segare å starta en kall bil min golf iv startar nog på det tredje eller fjärde varvet, om du är orolig över kallstarten så testa bytt tändstift,

    golf iv är ju en fin bil klart du ska behålla ;-)

  3. #3
    psychozz
    Gäst
    Jag hade en Caddy -03 innan och den kopplingen tog nästan i botten, så det kan bara vara att det är ovant Tändstiften är inte så gamla enligt serviceboken. Låter det vara så länge.

    Då är det bara frågan om hur man ska göra med kamremen...

  4. #4
    MiWi
    Gäst
    Du har korrekt intervall i din servicebok, precis som du läste.

    9000 mil oavsett årsintervall är det som gäller.

Liknande ämnen

  1. 19x9.5" Funkar detta på en Golf IV ?
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 15:16
  2. passar golf IV fälgar på en Golf III ?
    Av Moser i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 13:40
  3. Orginall laddtryck på en Golf IV GTI
    Av badboy1 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 19:08
  4. 20" A8 fälgar på en Golf IV GTI???
    Av pretty__mike i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 08:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin