Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 65
  1. #1
    Tezzantezz
    Gäst

    Volkswagen Golf GTi mk6 -09 Stertman Motorsport

    Hej!
    Är en tjej på 31 år som bor i Enköping.
    Skulle säga att jag är fortfarande hyfsat ny på sidan och även inom bilhobbyn, men känner att det är dags att lägga upp min bil, den börjar iof bli mer eller mindre klar!
    Bara sidokjolarna från OSIR så är allt med utseendet satt, eller inte riktigt allt!
    Jag har inte bestämmt mig med fälgarna ännu!

    Hade planerat att välja en fälg för länge sedan men det är svårt, går mellan olka alternativ hela tiden och kan verkligen inte bestämma mig!
    Just nu är det: BBS CH 19" i svart eller mörkgrått, Porsche 997 Turbo replikor 19" i svart, Lamborghini Gallardo 19" replikor i mörkgrått & BBS LM 19" replikor med svart nav som jag väljer mellan...

    Ena dagen har jag bestämt mig för en och andra dagen har jag bestämt mig för en annan, alla är på något sätt illtalande!
    Men lär ju bestämma mig snart, så Elmia bara är någon vecka bort nu...
    (Min tråd om val av fälgar: http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...W-Golf-GTi-mk6!

    Så nog om fälgarna!
    Köpte bilen hösten 2012 efter att ha sålt min Renault Clio, ville ha nå roligare och gärna nå mer mer kvalitet!
    Sedan var min sambo en stor drivkraft till att det blev en Golf GTi, men det ångrar jag inte för en sekund!
    Efter någon veckas letande och efter att jag och min sambo tittat på flera olika objekt så hiuttade vi min bil!

    Från början skulle det bara bli en lättare service och en typ steg 1 mjukvara, valet på leverantör av trim och delar var enkelt!
    Det fick bli Stertman Motorpsort AB, har sedan dag 1 använt dom till service, styling, chassi och tuning!
    Är extremt nöjd med mit val, vad det än har gällt har det hela tiden vart en bra dialog och jag skulle säga att jag inte tror att man kan få det så mycket bättre!

    Så efter bilens första besök i verkstaden blev det en service, lite bättre bromsar (Carbotech XP8 runt om, Stoptech Bromsslangar runt om och Motul RBF600 bromsvätska) och en steg 1 mjukvara från GIAC!

    Men bilen var snabbt tillbaka och fick då ett BMC luftfilter och ett Eurojet avgassystem från turbon och bakåt samt en Eurojet Intercooler!

    Bilen kördes efter det till ENA Bilvård i Enköping och fick en välbehövlig behandling och lackkonservation!
    Sedan användes bilen till och med gå på Gelleråsen, klart underhållande!

    ENär vintern var som mörkast insåg jag att det behövdes göra nått för att bilen skulle bli mer personlig!
    Fick bli motorvärmare + kupé uttag från DEFA med en fläkt! Underbart när det var kallt ute även här hjälpte Stertman Motorpsort mig med installation och allt!
    Men bilen behövde som sagt bli lite mer unik, fick bli att gå in på www.stertman.com och titta vad som fanns att köpa ännu en gång! Nu hittade jag svarta VW emblem och ett märke som heter OSIR!
    Beställde frontläpp och bakspegel kåpor utöver VW emblemen, så fort delarna kom hem stod bilen hos Stertman Motorpsort som genast monterade delarna!

    Nu började idén om mer OSIR delar, ville så gärna ha kolfiber diffusorn.... Så blev jobba hårt hårt hårt och helt plötsligt så dök det upp ett bra erbjudnade på Audi TTRS bromsar... Svårt att motstå... Så fick bli att ta upp stora plånboken och tömma kontot... Nu blev det både Audi TTRS/RS3 bromsar, H&R fjädrar och OSIR diffusorn!

    Och bara för någon dag sedan bestäddes så oxå sidokjolarna...

    Kvar på drömlistan är nu bara:
    K04 Turbo kit (CTS Turbo, AWE Tuning eller kanske bygga om en LOBA LO380?) [0]
    AWE Tuning insug eller CTS Turbo Insug [0]
    Fälgar (se tidigare diskussion i inlägget) [0]
    Motorfästen och växellåds fästen (troligen Eurojet eller VF Engineering) [0]
    PSI eller H&R Coilovers [0]
    H&R krängningshämmare [0]
    Ta bort GTi emblem fram och bak [0]
    Få hem och Montera OSIR sidokjolarna [0]

    För övrigt har GTi klubben bestämmt att min bil ska stå på Elmia 2013!
    Känns extremt spännande och någonting jätte stort för mig, man har ju vart på Elmia men att man en dag skulle få ha sin bil på Elmia hade man nog aldrig trott!
    Så får tacka GTi klubben för det förtroendet och även Stertman Motorpsort som hjälpt mig Ditt!

    Här kommer lite bilder:
    Första tvätten hos ENA Bilvård:


    Utanför Stertman Motorsport:


    Bilen hos Stertman Motorsport där dom just monterat dom första kolfiber detaljerna:


    Eurojet systemet monteras hos Stertman Motorsport:


    Bilen på Gelleråsen:


    Stertman Motorsport dekoren monterad på bilen:


    Första bilden på kolfiberduffusorn:


    Det var lite om bilen, hoppas att Ni tycker det ska bli intressant att följa mitt projket!?
    / Tessan

    P.S ett litet video klipp på min bil oxå:
    http://www.garaget.org/video/132345

    Samt min bil på Garaget:
    http://www.garaget.org/?car=317845

    Dom som hjälpt mig på ett eller annat sätt än så länge är:
    Stertman Motorpsort
    ENA Bilvård
    Euromaster i Enköping
    Mekonomen Vårby
    VR Motor Älvsjö

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2012
    Namn
    Andreas Ekhagen
    Ort
    Täby
    Inlägg
    215
    Mycket fin bil, snyggt jobbat!
    Hur mycket kostade kolfiberdiffusorn?

  3. #3
    Tezzantezz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AndreasE Visa inlägg
    Mycket fin bil, snyggt jobbat!
    Hur mycket kostade kolfiberdiffusorn?
    En massa pengar kostade den, men väldigt bra passform och sjukt bra finnisch på den! Jag är extremt nöjd!

    Här är den hos Stertman:
    http://www.stertman.com/ui/templates...ir_mk6_dtmgt6r
    /Tessan

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    KUL!
    Har undrat över bilvalet till Elmia , detta förklarar en hel del.
    Kul att en tjej lägger upp en tråd och kul med bilen.

    Bara att släppa loss Stertman , lämna över plånboken och blunda =)

    Kör hårt!

  5. #5
    Tezzantezz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    KUL!
    Har undrat över bilvalet till Elmia , detta förklarar en hel del.
    Kul att en tjej lägger upp en tråd och kul med bilen.

    Bara att släppa loss Stertman , lämna över plånboken och blunda =)

    Kör hårt!
    Jag har förstått att en del kanske undrar vad som hände med bilvalet till Elmia, jag är glad att klubben valde min Golf!
    Även om det kanske var på grund av att deras första val Erik med den vita GolfR;en inte kunde...

    Och vi tjejer kan ju ibland vara minst lika intresserade av bilar som Ni killar, men jag kanske är första tjejen med en tråd här på klubben? :-/

    Och ja släppa loss Stertman känns det som jag redan gjort, finns väl ingen direkt återvändå just nu!?
    Tack tack för Din kommentar!
    /Tessan

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Erik(Gasekke) lider inte =)
    Jag tycker det vore skoj om hans bil fick plats.
    Men han får ju chans att visa upp den på Bug Run istället!

    Eller lider och lider , nått fel har han iofs.
    Han är ju åxå Stertmankund , det brukar ju spåra ganska fort har man sett =)

    Tror din bil representerar GTi-klubben nog så bra.
    Se det inte som ett andraval , se det som en chans att visa din bil.
    Sedan att DU/det ÄR en tjej är ju bara bonus.

  7. #7
    Tezzantezz
    Gäst
    Nej Erik lider nog kanske inte!?
    Gissar att han har fullt upp med sitt jobb och sina planer inför sommaren 2013...
    Men det passar helt klart mig att vara andrahandsvalet, så ser inte ner på mig eller min bil!
    Men det är ju fakta onekeligen... :-)

    Och ja jag mins hur han låssades ha bh/bekini på BugRun 2012 i en solstol brevid mig! :-D
    Så nog har han nå fel, men på ett bra sätt skulle jag säga...

    Ja vi Stertman kunder tar ju över Gti klubben mer och mer verkar det som!?
    /Tessan

  8. #8
    CarbonLoader
    Gäst
    Snygg!
    Nästa steg är väl att lära sig tillverka delarna själv

  9. #9
    Tezzantezz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av CarbonLoader Visa inlägg
    Snygg!
    Nästa steg är väl att lära sig tillverka delarna själv
    Nej det står inte på min att göra lista... ;-)
    /Tessan

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hmm , bugrun 2013 ska jag fokusera på att köra Golf istället för att försöka tömma stertmans kylskåp på rusdrycker då blir det säkert mkt bättre... Men så kan det gå om det inte blir som man tänkt, den ser fin ut golfen ska bli kul att se den på banan.

    Det var synd att jag inte kan stå på Elmia men timingen var helt off för min del i år, och som sagt iår blir det fokus på rejs i alla former som bjuds och där det finns möjlighet (lite hoppas jag på div nattliga sådana då jag tror den lätt överviktiga tyskan blir svår på hal gatasfalt....) Ses nog på BR Tess
    Erik

  11. #11
    Tezzantezz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hmm , bugrun 2013 ska jag fokusera på att köra Golf istället för att försöka tömma stertmans kylskåp på rusdrycker då blir det säkert mkt bättre... Men så kan det gå om det inte blir som man tänkt, den ser fin ut golfen ska bli kul att se den på banan.

    Det var synd att jag inte kan stå på Elmia men timingen var helt off för min del i år, och som sagt iår blir det fokus på rejs i alla former som bjuds och där det finns möjlighet (lite hoppas jag på div nattliga sådana då jag tror den lätt överviktiga tyskan blir svår på hal gatasfalt....) Ses nog på BR Tess
    Erik
    Erik,
    Du är rolig Du! Klart Du ska tömma spritförådet även i år! ;-)
    Jag är iaf glad att Du inte kunde komma till Elmia så min bil får chansen!

    Ses till BR om inte tidigare!
    Kram Tessan

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Hmm , bugrun 2013 ska jag fokusera på att köra Golf istället för att försöka tömma stertmans kylskåp på rusdrycker då blir det säkert mkt bättre... Men så kan det gå om det inte blir som man tänkt, den ser fin ut golfen ska bli kul att se den på banan.

    Det var synd att jag inte kan stå på Elmia men timingen var helt off för min del i år, och som sagt iår blir det fokus på rejs i alla former som bjuds och där det finns möjlighet (lite hoppas jag på div nattliga sådana då jag tror den lätt överviktiga tyskan blir svår på hal gatasfalt....) Ses nog på BR Tess
    Erik
    Vi andra tankade bilarna men du tankade något annat =)

  13. #13
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Erik: Klart Du ska dricka lite grogg oxå, bevisa att Du tål mer i år än föra året... ;-)

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Vi får väl se... Får väl försöka spränga motorn eller ngt annat i delar över hela Östergötland så det blir depå och tröstgrogg. annars blir det mindre sprit i mig och mer bilåka. Har ju hela 2012 att ta igen.
    Annars får jag väl åka den lilla svarta fultyskan om det blir problem med något.

  15. #15
    Tezzantezz
    Gäst
    Hej igen!
    insett att jag missade att nämna att redan första besöktet hos Stertman monterade jag en AWE Tuning laddtrycksmätare:


    Sedan så har jag fått tag på spolarvätske lock och kylarlock i svart som jag monterat idag, så sjukt nöjd!
    Fått bort dom där blå smurf detaljerna som lyste upp motorrumet! Nu är det mer öststat och snyggt! ;-)

    Här kommer det hur det ser ut nu:

    Och ja jag vet jag måste tvätta under huvuen, ska be ENA Bilvård i Enköping göra rent under huvuen nästa gång jag är där!

    Sedan blir jag mer och mer sugen på att köpa:

    Så lär bli ett samtal till Stertman Motorpsort och handla ett AWE CCB insug fortast möjligt!

    Det får bli min nästa modifikation, helt klart! :-)
    /Tessan

  16. #16

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Tezzantezz Visa inlägg
    Sedan så har jag fått tag på spolarvätske lock och kylarlock i svart som jag monterat idag, så sjukt nöjd!
    Fått bort dom där blå smurf detaljerna som lyste upp motorrumet! Nu är det mer öststat och snyggt! ;-)

    /Tessan
    Hej!

    Ser bra ut!. Jag blev lite nyfiken vart köpte ni ert svarta spolarlock ?. Jag letade som f*n efter det innan jag fick tag på ett..

    /mvh soyd

  17. #17
    Tezzantezz
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Hej!

    Ser bra ut!. Jag blev lite nyfiken vart köpte ni ert svarta spolarlock ?. Jag letade som f*n efter det innan jag fick tag på ett..

    /mvh soyd
    Hej!
    Köpte det via Stertman Motorsport, vet inte vart dom hittat det åt mig! Men jag hatade dom blåa locken!
    Så Jimmy la fram dessa och sa att det var inga problem!
    /Tessan

  18. #18
    CarbonLoader
    Gäst
    Ses på Elmia om två veckor

  19. #19

    Reg.datum
    feb 2013
    Namn
    Tobbe Hansson
    Medlemsnr
    5063
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    120
    Ska bli roligt att kika på bilen till påsk!

  20. #20
    Tezzantezz
    Gäst
    Lämnade iaf iväg bromsoken (Audi TTRS / RS3) på lackering igår, dom är svarta original och vill ha dom röda!
    Alla Golf Gti har röda bromsok, det vet väl alla!?!? :-D

    Sedan så har jag köpt fälgar, men tänker inte dela med mig med bilder ännu!
    Men känner mig extremt nöjd med valet av fälgar...
    Känns som det kan bli bra på Elmia!
    /Tessan

Liknande ämnen

  1. Revo Technik hos Stertman motorsport
    Av Kingen i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 13:56
  2. Svar: 107
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 21:01
  3. Svar: 76
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 23:38
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 09:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin