Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 195
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Fick, den nu. Ser fint ut =) Skall försöka få ordning på detta så snart som möjligt! Vad tror ni om stilen, skall vi köra på Airal Black?
    Skall vi skriva "Nr. 19" eller "No. 19"

  2. #42

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Fick, den nu. Ser fint ut =) Skall försöka få ordning på detta så snart som möjligt! Vad tror ni om stilen, skall vi köra på Airal Black?
    Skall vi skriva "Nr. 19" eller "No. 19"
    Låter bra! Gällande Nr eller No så spelar det ingen roll för mig i alla fall Får se vad dom andra tycker

    Svart eller röd på texten va ?

    /mvh soyd

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Svart text tycker jag!

  4. #44

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Om nu VW haft märkning på UK Ed.30 så borde man kanske få det så lika som möjligt.

  5. #45
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Om nu VW haft märkning på UK Ed.30 så borde man kanske få det så lika som möjligt.
    +1 på den!

  6. #46

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag får väll hålla med er att det kommer kanske känns mer "official" om det liknar Englands numreringen NR är väll typiskt Svenskt...

    Sedan har jag lagt märke till att vi får hålla lite koll på dessa bilar:

    BHH30x
    TOB06x


    De ligger för tillfället ute till försäljning. Och kan ju vara roligt om den eventuellt nya ägaren får numret. Risken är väll att den som nu skall sälja den skiter i att sätta dit numret om man har otur.. Men huvudsaken är att det skickas till nuvarande ägaren.

    Sedan tänkte jag på att men skulle ju ha ordnat med ett A4:a med information om varför de får detta brev och vart de skall sätta numreringen osv. Och så kan man ju skriva att om de precis sålt bilen eller dylikt vänligen medla oss via ett telefon nummer (sms) eller ett mail till Cullberg. Om de inte har möjlighet att bifoga brevet till nya ägaren osv. Det kanske du redan hade tänkt ut en plan för Cullberg ?. Förslagsvis så skulle ju Cullberg ha monterat sin dekal först på det sätt han anser är bäst och sedan gör han en kort och enkel instruktion Med bild..
    __________________

    Detta är bara ett exempel: (Inte den slutgiltiga instruktionen)


    Mät ut 4cm till vänster om Edition 30 loggan på lämpligt sätt med ex en tejp bit. Sedan sätter du dekalen så rakt du kan med numret jäms med dina 4 utmätta cm. Eller nått åt det hållet.
    __________________

    Jag kan börja skissa på en pdf för detta och när jag känner mig hyfsat klar med den så kan Cullberg få lägga sista GTI Klubben touchen på den (Då jag som ni kanske märkt inte har någon som helst känsla för (,)kommatecken (.)punkt eller särskrivningar )

    Vi måste ju länka till forumet på ett bra sätt i PDF:en


    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-13 klockan 10:59.

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Jag får väll hålla med er att det kommer kanske känns mer "official" om det liknar Englands numreringen NR är väll typiskt Svenskt...

    Sedan har jag lagt märke till att vi får hålla lite koll på dessa bilar:

    BHH30x
    TOB06x


    De ligger för tillfället ute till försäljning. Och kan ju vara roligt om den eventuellt nya ägaren får numret. Risken är väll att den som nu skall sälja den skiter i att sätta dit numret om man har otur.. Men huvudsaken är att det skickas till nuvarande ägaren.

    Sedan tänkte jag på att men skulle ju ha ordnat med ett A4:a med information om varför de får detta brev och vart de skall sätta numreringen osv. Och så kan man ju skriva att om de precis sålt bilen eller dylikt vänligen medla oss via ett telefon nummer (sms) eller ett mail till Cullberg. Om de inte har möjlighet att bifoga brevet till nya ägaren osv. Det kanske du redan hade tänkt ut en plan för Cullberg ?. Förslagsvis så skulle ju Cullberg ha monterat sin dekal först på det sätt han anser är bäst och sedan gör han en kort och enkel instruktion Med bild..
    __________________

    Detta är bara ett exempel: (Inte den slutgiltiga instruktionen)


    Mät ut 4cm till vänster om Edition 30 loggan på lämpligt sätt med ex en tejp bit. Sedan sätter du dekalen så rakt du kan med numret jäms med dina 4 utmätta cm. Eller nått åt det hållet.
    __________________

    Jag kan börja skissa på en pdf för detta och när jag känner mig hyfsat klar med den så kan Cullberg få lägga sista GTI Klubben touchen på den (Då jag som ni kanske märkt inte har någon som helst känsla för (,)kommatecken (.)punkt eller särskrivningar )

    Vi måste ju länka till forumet på ett bra sätt i PDF:en


    /mvh soyd

    MYCKET bra idé med taggen på för att komma till forumet.

    Du är inne på samma bana som mig, att jag monterar dit och sen fotar detta för lite instruktion.
    Och även bifogar ett brev med lite bakgrund.
    Håller med om att dom kontaktar mig om dom har sålt bilen.
    Jag kan säga till innan utskicket går iväg, så kollar vi de som ligger ute till försäljning =)

    Du får gärna skisska på ett utskick så kan jag komplttera med lite info sen!

  8. #48

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Jag får väll hålla med er att det kommer kanske känns mer "official" om det liknar Englands numreringen NR är väll typiskt Svenskt...

    Sedan har jag lagt märke till att vi får hålla lite koll på dessa bilar:

    BHH30x
    TOB06x


    De ligger för tillfället ute till försäljning. Och kan ju vara roligt om den eventuellt nya ägaren får numret. Risken är väll att den som nu skall sälja den skiter i att sätta dit numret om man har otur.. Men huvudsaken är att det skickas till nuvarande ägaren.
    Även min ligger ute på annons --> http://www.gtiklubben.nu/index.php?s...howad&id=12630
    Men jag fixar det om den hinner få ny ägare.

    BHH som ligger hos en bilfirma kan man ju vänta på tills den fått en ny ägare.

  9. #49
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Som det diskuterats så fixar Erik dekaler och tar med dessa och namn+adresslista till mig för att skriva om utskicket, packa och skicka ut.
    Lite jobb med det, men inga större kostnader och är ju en väldigt rolig detalj att stödja och hjälpa till med.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Skall vi skriva "No. 1" eller "No. 01" ??

  11. #51

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Lägger min röst på "No.01"

    ps!
    Oj var kom han QboT ifrån?. Ny ägare av en Ed30. Följt alla ed30trådar nu i 2 dagar o verkar vara skönt folk här. Ville bara säga "hej"

  12. #52

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av QboT Visa inlägg
    Lägger min röst på "No.01"

    ps!
    Oj var kom han QboT ifrån?. Ny ägare av en Ed30. Följt alla ed30trådar nu i 2 dagar o verkar vara skönt folk här. Ville bara säga "hej"
    Tjenare No. 09 Välkommen välkommen, kul att du hittade hit också

    Vilka förslag har vi nu:

    Svart text verkar de flesta vara eniga om eller? (Säg till annars)

    Nr. 01
    No. 01


    Det vore väll kanske bra om vi enade oss nu så Cullberg vet hur dekalen skall vara

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-14 klockan 22:49.

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Välkommen John!

    Svart dekal, arial, No, 01 tycker jag. Samt mellanrum efter punkten.

    tex

    No. 01
    No. 19
    No. 28

  14. #54

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg

    Svart dekal, arial, No, 01 tycker jag. Samt mellanrum efter punkten.

    tex

    No. 01
    No. 19
    No. 28
    Samma här!

    /mvh soyd

  15. #55

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Magnus Olausson
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    52
    Jag röstar också på No. 01! Kommer bli kanoners detta och stort tack till Gtiklubben som tar på sig kostnaden för frakt samt tillverkningen och ett stort tack till Cullberg och Soyd för att ni tar tag i detta

    Läste att en av våra Ed.30 bröder hade hamnat i himmelen och kände igen de regnr lite grann så jag gick in i en mapp på datorn med lite gamla bilder från förra mobilen och vips så hittade jag lite bilder... Namn:  2011-07-07 21.36.53.jpg
Visningar: 481
Storlek:  908.4 KBNamn:  2011-07-07 22.26.29.jpg
Visningar: 485
Storlek:  779.7 KB

    Bilderna är från sommarn 2011 då jag va iväg och jobbade i Örebro under en längre tid och fick problem med min RNS510 några månader efter installationen så tog bilen upp till Örebro (åker vanligtvis firmabil) för att dra iväg till Karlstad en eftermiddag där jag köpte den och fick den utbytt på garanti.
    När jag kom tillbaka till Örebro trillade jag in på en matvaruaffär för att handla lite och såg då denna bilen, parkerade bredvid .. gick in och handlade, kom ut... väntade tills ägaren också kom ut och sen spenderade några timmar på kvällen med att åka och ströga, testa lite acc, tjöta Ed.30 snack osv. Riktigt trevlig kille!
    Sorry för OT

    Mvh

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Då har jag fått hem ett prov, skall jämföra storlek och se så att det fastnar. Skall se om jag hinner med detta imorgon.

    Namn:  Photo 2013-03-15 18 37 44.jpg
Visningar: 480
Storlek:  984.3 KB

  17. #57

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Clintan_86 Visa inlägg
    Jag röstar också på No. 01! Kommer bli kanoners detta och stort tack till Gtiklubben som tar på sig kostnaden för frakt samt tillverkningen och ett stort tack till Cullberg och Soyd för att ni tar tag i detta

    Läste att en av våra Ed.30 bröder hade hamnat i himmelen och kände igen de regnr lite grann så jag gick in i en mapp på datorn med lite gamla bilder från förra mobilen och vips så hittade jag lite bilder...

    Mvh
    Som sagt tråkigt att en har lämnat vägarna.. Men lite fränt att du hade den på bild i livet satt säga


    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Då har jag fått hem ett prov, skall jämföra storlek och se så att det fastnar. Skall se om jag hinner med detta imorgon.
    Snabbt jobbat Cullberg! ser ju kanon bra ut!

    /mvh soyd

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Då har jag gjort en testmontering av ett märke, jag satte en tejp under för att få en rak linje.
    Med 40 blev det lite nära tycker jag, men när jag tog bort nollan blev det bättre avstånd.
    Vad tycker ni om storleken?


    Namn:  Photo 2013-03-16 14 55 56.jpg
Visningar: 457
Storlek:  1 001.8 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 14 57 04.jpg
Visningar: 439
Storlek:  981.9 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 14 58 01.jpg
Visningar: 459
Storlek:  574.4 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 14 58 35.jpg
Visningar: 434
Storlek:  981.6 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 15 00 05.jpg
Visningar: 463
Storlek:  1 020.4 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 15 00 10.jpg
Visningar: 447
Storlek:  1 010.4 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 15 00 25.jpg
Visningar: 389
Storlek:  1.00 MB
    Namn:  Photo 2013-03-16 15 22 54.jpg
Visningar: 429
Storlek:  758.5 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 17 49 29.jpg
Visningar: 461
Storlek:  1 009.8 KB
    Namn:  Photo 2013-03-16 17 49 34.jpg
Visningar: 484
Storlek:  979.1 KB

  19. #59

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Då har jag gjort en testmontering av ett märke, jag satte en tejp under för att få en rak linje.
    Med 40 blev det lite nära tycker jag, men när jag tog bort nollan blev det bättre avstånd.
    Vad tycker ni om storleken?
    Jag tycker att det vart jäkligt bra! . Men precis som du säger vart lite för nära då du hade 0 där också. Tycker avståndet utan 0:an blev kanon bra!.

    Jag tycker storleken funkar också.. Men det går ju kanske att ha fetare (Bold) stil... Men kommer ju ändå vara svårt att matcha den röda fonten 100%. Så frågan är om det inte ser bäst ut att den är lite tunnare ?. Men vad tycket ni andra ?

    /mvh soyd

  20. #60

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Jag tycker den blev skitsnygg. 10p lätt. Håller med Cullberg o Soyd att den kommer lite nära med 0-an där.
    Senast redigerad av QboT den 2013-03-18 klockan 02:26.

Liknande ämnen

  1. VW Golf GTI Edition 30
    Av soyd i forum Projektforum
    Svar: 237
    Senaste inlägg: 2021-02-19, 10:50
  2. Golf GTI Edition 30
    Av checkster i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 21:55
  3. 16" för litet på GTI Edition 30?
    Av Joon i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 08:56
  4. Golf GTI Edition 30
    Av Lajndblow i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 19:08
  5. Optimering Golf GTI 30 Edition?
    Av GTI30EDITION i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 07:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin