Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 195
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Fixar du något liknande för oss som har edition one mk2 haha

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag mätte lite snabbt, dock ser man inte så bra med måttband. Får prova med skjutmått istället.

    Men ser ut att vara 8mm?!

    Namn:  Photo 2013-03-02 09 06 13.jpg
Visningar: 767
Storlek:  1 021.6 KB

  3. #23
    Spalin
    Gäst
    En Ed.30 träff hade varit kul =)

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    Fixar du något liknande för oss som har edition one mk2 haha
    Det borde ni kunna styra upp om det inte är allt för många sådan bilar i rullning

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Jag mätte lite snabbt, dock ser man inte så bra med måttband. Får prova med skjutmått istället.

    Men ser ut att vara 8mm?!

    Namn:  Photo 2013-03-02 09 06 13.jpg
Visningar: 767
Storlek:  1 021.6 KB
    Jajamen ser bra ut!

    Men som ni säger Damer och herrar en Edition 30 träff hade varit trevligt

    /mvh soyd

  5. #25

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Eller varför inte bara ha en "Edition" träff så får man se lite äldre och nyare 20/35 m.m. också samt så kanske det blir lite mera folk

  6. #26
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Eller varför inte bara ha en "Edition" träff så får man se lite äldre och nyare 20/35 m.m. också samt så kanske det blir lite mera folk
    Låter vettigare! Rullar ju trots allt bara runt 30-40st ed30. roligare att se lite olika edition modeller

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    daniel hamberg
    Ort
    västerås
    Inlägg
    7
    Riktigt nice jag är på min bil har regnr cbo 93* och en edition 30 träff skulla va trevligt.
    Mvh danil

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag har kollat lite olika leverantörer på detta, men problemet är att 8mm är väldigt smått för en skuren dekal. jag kollar vidare på detta =)

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Soyd, finns det möjlighet att få fram Namn och adress på den listan som du har med bilarna?

    Tanken var isåfall att VW GTI Klubben står för klisterdekaler och skickar ut detta till alla som har en Edition 30.

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Magnus Olausson
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Soyd, finns det möjlighet att få fram Namn och adress på den listan som du har med bilarna?

    Tanken var isåfall att VW GTI Klubben står för klisterdekaler och skickar ut detta till alla som har en Edition 30.
    Det ska finnas, dock vet jag ej hur uppdaterad lista Soyd har... min är ganska gammal tyvärr.

    Mvh

  11. #31

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Soyd, finns det möjlighet att få fram Namn och adress på den listan som du har med bilarna?

    Tanken var isåfall att VW GTI Klubben står för klisterdekaler och skickar ut detta till alla som har en Edition 30.
    Det är som Clintan säger vi hade i grunden exakt samma lista.. Jag försökte dock att hålla min uppdaterad, med rätt ägare osv ett bra tag (Tyckte det var kul.. . Men nu är den nog ganska inaktuell på fordons ägare sidan är jag rädd

    Först tänkte jag att detta fixar vi ju lätt med Transportstyrelsens SMS tjänst om vi splittrar listan i 3 delar så hade vi bara behövt lägga ut några kronor var på att ta reda på ägarna och sammanställa listan sedan.

    Men problemet är att man får inte post nummer eller adressen på personen ifråga med SMS:et heller.

    Se även: Vem Äger Fordonet
    Men så problemet är ju att hur många Kalle Karlsson bor det i ex Örebro

    Sedan så har dom ju slutat med sin SMS tjänst också, och börjat med det här nya: WyWallet skiten? eller är det bra?. Någon som har det och orkar testa att slå på ett regnnummer och se om man kan få fram adressen på personen ifråga ?

    Annars är det att kontakta: Transportstyrelsen för att få adresserna. Problemet där är att tjänsten de erbjuder är tänkt för företag så det kostar typ 700kr i start avgift+ moms och sedan en mindre summa per regnnummer det vill vi ju som inte betala. För detta är ju inget som vi gör för att tjäna pengar direkt...

    Om det går att få fram med: WyWallet så är jag på om vi splittar listan i ett par delar och sammanställer den sedan.

    Men jag ska testa att ringa Transportstyrelsen här idag och försöka förklara läget att detta inte är för att tjäna pengar på något vis osv. Utan av vi är Volkswagen fantaster som vill ge bort en dekal till alla med denna bil. Och försöka hänvisa till denna tråd till och med... "Crossed fingers"

    Ingen som har bra kontakter vad gäller detta ?

    Sedan får man ju säga tack och bock till GTI klubben som erbjuder sig att ta kostnaden för dekalen och eventuellt utskick..

    /mvh soyd

  12. #32

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Man kan ju även at ut det via FAX

    Kan nog orda det via jobbet.

  13. #33

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Man kan ju även at ut det via FAX

    Kan nog orda det via jobbet.
    Jag pratade men en jätte trevlig tjej/dam på transport styrelsen som kommer hjälpa oss med listan

    Vi kommer få ut adresser till typ alla så vida dem inte har skyddad identitet osv.. vi får helt enkelt skippa dem om det skulle vara med en sådan på listan...

    F*n vad kul! STORT tack i förskott till: Transportstyrelsen

    Ska käka lite lunch nu, åter kommer med listan till dig Cullberg!

    /mvh soyd

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Bra jobbat!

  15. #35
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Kanon!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  16. #36

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag sitter och går igenom listan nu den matchade först inte numreringen... Det berodde på att en bil: CBR827 var/är skrotad... Så hur vill ni göra med den:

    Ska vi ha kvar den i numreringen som en stupad kamrat ?
    Eller vill ni att jag tar bort den då ändras numreringen ?

    Cullberg kan du PM:a mig din e-post adress Så skickar jag dig listan.

    Jag måste bara berätta lite kort då jag ringde Transportstyrelsen... Det var ju kö så jag satt och tänkte hur f*n ska jag lägga upp det här nu så det blir bra . Så fort jag kommit förbi voice identifierings grejen på andra försöket Kommer till växeln som kopplar mig till fordons urvals avdelningen. Så jag kommer fram och presenterar mig med mitt fulla namn och ställer direkt frågan är du en bil entusiast den trevliga tjejen säger typ njae vadåra. Jag säger typ ok det hade varit lättare för mig om du var det . Men vi kör ändå säger jag och förklarar vad det är vi vill. Jag lyckade övertyga hon att vi är seriösa osv och även fast hon var övertygad redan så guidade jag henne in på forumet och in i denna tråd

    R.I.P CBR827

    /mvh soyd

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ibland skall man ha tur =) Bra jobbat! Då får avgöra hur vi skall göra med den som är skrotad!

  18. #38
    sgt_nelson
    Gäst
    Tycker den skrotade ska räknas med. känns mest rätt lixom

  19. #39
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    ta med den i nummreringen. den var ju en gång en bil i ordningen. annars känns det inte ens nödvändigt att kontakta alla som eventuellt inte är med i klubben.

    om jag hade haft en ed30 skulle jag velat ha den i rätt nummerföljd. även om en bil inte längre finns.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  20. #40

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag håller med er grabbar att den skrotade får vara med som ett dött nummer (Vi kan ju fortfarande skicka en dekal till Örebro skroten... om vi vill . Ville bara kolla om ni var inne på samma spår.. Det är ju lite det fina med numreringen att om x antal år så finns det bara si och så många nummer kvar osv. Det som kommer göra dem lite mer speciella kan man ju hoppas

    Listan är klar och skickad till Cullberg

    /mvh soyd

Liknande ämnen

  1. VW Golf GTI Edition 30
    Av soyd i forum Projektforum
    Svar: 237
    Senaste inlägg: 2021-02-19, 10:50
  2. Golf GTI Edition 30
    Av checkster i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 21:55
  3. 16" för litet på GTI Edition 30?
    Av Joon i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 08:56
  4. Golf GTI Edition 30
    Av Lajndblow i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 19:08
  5. Optimering Golf GTI 30 Edition?
    Av GTI30EDITION i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 07:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin