Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22

    Plötslig volymsänkning MkVI GTi

    Hej!

    Har en kompis med en GTi MkVI som kom till mig med en fråga. Det har tydligen hänt flera gånger att volymen på stereon sänkts plötsligt så hon måste höja igen eftersom det inte går tillbaka. Hon är säker på att hon inte kommit åt nån knapp på ratten. Nu senast hände det när hon var inne och handlade och hennes sambo satt kvar med tändningen igång. Finns det nån funktion som gör sånt eller har det blivit nåt fel på stereon?
    Försökte kolla instruktionsboken till stereon men hittade inget. Det är en RCD510.

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Dom 2 sakerna/inställningar jag kan tänka är ju "Start/Default volym" samt auto ändring på volymen när man kör, kommer inte på exakt vad dom kallade den inställningen för.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Precis, finns det inte en funktion som anpassar volymen efter hastigheten ?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Niklas Carlsson
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    22
    Det finns ju nåt som heter GALA har jag för mig. Det är den som anpassar volymen efter hastigheten. Men det innebär väl bara att den höjer volymen ju fortare man kör för att kompensera för det ökade vägljudet?

  5. #5
    Medlem Jugos avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andrej Jugovic
    Medlemsnr
    5290
    Ort
    Hässleholm/TAS
    Inlägg
    211
    Hade samma typ av stereo i min scirocco och den betedde sig likadant. Minns speciellt ett tillfälle när man var ute och körde på autobahn och hade ganska hög volym så sänktes den helt plötsligt till knappt hörbar, sen vred man upp den igen och en kort stund senare hände det igen. för att efter ytterligare en stund hända igen. allt detta inom loppet av 10 minuter. Sen funkade den felfritt ett par dagar innan den flippade ut igen. På verkstaden hittade man inga fel. Inte mycket till hjälp för dig med mitt inlägg men du ska få veta att du inte är ensam om det i alla fall.
    Golf MK1 GTI-83, Golf MK1 LS-76,Golf MK2 GTI G60-91, Polo TDI 80-08, Škoda Octavia TDI Greenline-15,Golf Mk4 GTI-02, Seat Ibiza Cupra -02

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Precis, finns det inte en funktion som anpassar volymen efter hastigheten ?
    Citat Ursprungligen postat av -Niklas- Visa inlägg
    Det finns ju nåt som heter GALA har jag för mig. Det är den som anpassar volymen efter hastigheten. Men det innebär väl bara att den höjer volymen ju fortare man kör för att kompensera för det ökade vägljudet?
    Exakt det jag tänkte på, när jag testat den så tycker jag att den beter sig skumt, sänkte utan att höja tillbaka volymen.

Liknande ämnen

  1. Ljudnivå Golf GTI MKVI 2010
    Av olumat01 i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 10:31
  2. Plötslig DÖD - Ingen gnista
    Av vwgoolf i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-25, 15:43
  3. Fjäderbyte Golf GTI MKVI
    Av badkrukan i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 10:11
  4. Golf GTI MKVI Högtalarskrammel
    Av Menude i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 16:06
  5. Golf GTi MKVI hjulfråga
    Av alterswede i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 22:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin