Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    E
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54

    Montera dragkrok Passat Variant 2010

    Hej,

    Håller på att leta efter en begagnad Passat och dragkrok är ett krav, är det någon som kan tala om ifall det är krånligt att montera dragkrok på en Passat, eller t.o.m. vet om det finns monteringsanvisning någonstans på webben så jag kan kolla?

    Jag har monterat på en Golf GTI IV tidigare, och det var väl inga större problem(tog bara dubbla tiden mot vad beskrivningen sa,4 timmar istf. 2 timmar).

    Krävs det någon omprogramering av elektronikbox om det är så att elanslutningarna görs till canbus?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av Recaro Visa inlägg
    Krävs det någon omprogramering av elektronikbox om det är så att elanslutningarna görs till canbus?
    Dragkroken är nog inte värre än det du är van vid men elen krävs att den kopplas in framme vid ratten och programeras så kabeldragningen kräver ju lite jobb och sen rätt dator för canbusen.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag har gjort exakt den operationen på en variant -10. Köper du en eftermarknadskrok så är det bara att koppla in, medföljer en liten styrbox till canbusen som monteras i bagaget, kabeldragningen till centralen fram är krångligast. Mycket inredning som måste av, och trångt att klicka i kablarna i centralen. Ingen programmering kräves för denna.

    Jag la väl nästan en dag på jobbet, första gången på den modellen och så var jag lite försiktig.

    Köpte en fast krok (billigast) inkl vanlig 7polig kabelsats och frakt från ebay i tyskland för under 2000:-, löstagbara och 13 polig är dyrare. Om 13polig kräver programmering vågar jag inte svara på men tvivlar på det. Så länge det inte handlar om originalkrokar.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    Wolverine
    Gäst
    Inkodningen är väldigt viktig, då denna bl.a. anpassar esp-styrdonet till släpvagnsdrift.

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av Wolverine Visa inlägg
    Inkodningen är väldigt viktig, då denna bl.a. anpassar esp-styrdonet till släpvagnsdrift.
    Efter dragkroksmontering på Canbus bilar, kan man programmera med VAG-COM?

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Japp, du kan koda in den med VCDS. Inte ett måste, men har du backsensorer, så slipper du tjutet när du lägger i backen. Men lysen och så fungerar utan inkodning. Samt att (som skrivits ovan) ESP-systemet ställer in sig i "släpvags-mode" om du kodar in den.

Liknande ämnen

  1. Montera dragkrok Golf V bluemotion 2009a?
    Av lundqvistarn i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 22:41
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 01:14
  3. Passat Variant 3B vs. Passat Variant 3C
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 18:57
  4. Montera armstöd i Vw golf variant.
    Av Jonathang i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 22:48
  5. Montering Dragkrok Golf Iv variant
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin