Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    510:an e 2012 års modell. Det e säkert som Cullberg säger att den e felkodad. Men VAG:s eminenta VAS-PC klarar inte av detta om maninte har HEX:koderna som behövs. Så vad jag skulle behöva för att få det att funka via VAS-PC e en likadan bil som har VWsound o en 510. Skulle man få hexkoden från en sådan så skulle det inte vara några problem, men det e ju inte så lätt. Goooooglat runt men alla verkar använda VAG-com till detta. Även kollat med teknisk support på VW o ovanstående var vad han föreslog. Det finns inga färdiga hex att mata in....
    Det jag googlat så verkar det vara som Cullberg säger,att en VAG-COM skulle kunna vara lösningen. Har en på jobbet som har en,men hans kabel verkar inte fungera längre så han skall beställa en ny om 2 veckor (palla vänta), så får vi se om jag kan få liv i grejjerna.

    Vågar knappt spela på den nu då jag misstänker att den skickar högnivåsignal till slutsteget o det kan ju inte steget må bra av direkt. får ha upp volumen på 50% för att det skall bli "normal" lyssningsvolym.

    firefreak, jag har googlat runt på gatewayen men kan inte hitta att jag måste byta om jag inte drabbats av "battery drain issue", o det har jag inte. Säger du att jag måste byta den ändå pga att jag har för ny stereo?

    Merlinen hade samma system i sin tror jag, men haugeman(nya ägaren) kanske har tillgång till VAS_PC o kan läsa ut hexen
    Senast redigerad av QboT den 2013-04-16 klockan 17:31.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag har Vag-com, i "närheten" av Göteborg. Men har inte hundra koll på hur den skall installeras dock!

  3. #23

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Den installeras i din laptop, drivrutin för kabeln krävs men drivrutinen e med på cd-n. Sen skall det bara vara o plugga den i bilen o köra.HAr hittat en VAG-com i frölunda som jag skall åka till vid tillfälle o se om det hjälper. Annars åker 510:an ut o 500:an in igen.....(:

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jo så långt är jag med, jag menade själva installationen an 510:an

  5. #25

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Ah då e jag med. Det enda man behöver när man byter stereon e en antennadapter bak på radion då genII o III har olika anslutningar, annars e själva handsken samma. Köpte min adapter på VAG för en trehundring. Man kan även använda endast den ena av antennanslutningarna bak på radion o behöver då ingen adapter, men jag tror det e något lurigt för när jag gjorde det så fick jag betydligt sämre mottagning på radion så på något sätt har fm/am något gemensamt i antennsystemet.
    I bakluckan sitter en antennförstärkare på v-sida o den nedersta tråden i baktutan är antenn+att det finns antenn på taket.

    Vad har du för radio i din Cullberg?

Liknande ämnen

  1. Ljudsystem Dynaudio Excite Bra?
    Av oskee i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 11:21
  2. Söker tips på 19" till Mk5 R32
    Av Thorssa i forum VW-forum
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 15:25
  3. Ny bil - Golf Variant - 2011 Dynaudio?
    Av frassefras i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 13:45
  4. Skillnad på VW Sound 300w och Dynaudio 300w?
    Av frassefras i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 15:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin