Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 54 av 54
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Grattis!

    Förutom sänkningen har du funderat på någon effektökning?

  2. #42
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Grattis!

    Förutom sänkningen har du funderat på någon effektökning?
    tack! Först tänkte jag inte höja effekten, det är ju hyggligt drag i den redan och det gäller att få ner alla hästar i backen utan 4 hjulsdrift, men om jag känner mig rätt så lär jag väl ändå inte kunna låta bli att höja effekten lite grann så småningom...

  3. #43
    Hamburger SV
    Gäst
    En sista brasklapp, när jag nu försäkrat min imorterade trettifemma, så inser jag att alla försäkringsbolag diskriminerar med högre premier på importerade bilar. Enligt killen på Trygg-Hansa jag pratade med så beror det tydligen på att "de bilarna har vi ju inte så bra koll på som de svenska vad gäller förhistoriken" och "så vet man ju inte med delar och så". Dvs massor med jidder... Iallafall vad gäller delar, svensksålda golfar är typ byggda i samma fabrik som "tysksålda", och vad har de förresten för koll på förhistoriken på en svensk bil? nåja det är ju som det är. Ska dock inte förstöra helhetsintrycket, jag är sjukt nöjd med bilen!

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Jag funderade på att importera en MK6 GTI innan jag bestämde mig för att köpa en ny ED35. När jag då ringde och kollade försäkringspremier (våren 2011) så är jag nästan helt säker på att Volkswagen Originalförsäkringar (IF) hade samma premier för importerade som svensksålda. Men de har kanske ändrat sig?

  5. #45
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Jag funderade på att importera en MK6 GTI innan jag bestämde mig för att köpa en ny ED35. När jag då ringde och kollade försäkringspremier (våren 2011) så är jag nästan helt säker på att Volkswagen Originalförsäkringar (IF) hade samma premier för importerade som svensksålda. Men de har kanske ändrat sig?
    Hmm, ja jag får göra en ordentlig rundringning om ett år och jämföra, tack för tipset!

  6. #46
    Hamburger SV
    Gäst
    Nu blev jag lite imponerad, fick en välkommen till Volkswagen trots att jag har importerat min Golf

    Namn:  image.jpg
Visningar: 610
Storlek:  952.8 KB

  7. #47
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Trevligt gest/initiativförmåga från SVW!

  8. #48

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Fick också fast jag köpte en en 95'a
    Lite förvånad vart man.

  9. #49
    Hamburger SV
    Gäst
    Verkligen trevlig gest. När jag nu sist tjötade till mig service så bemödade sig faktiskt killen också att tanka ner all info om min bil in i den svenska databasen de har så all fakta som fanns om den i Tyskland är tillgänglig i Sverige också. Positivt överraskad, so far...

  10. #50
    Hamburger SV
    Gäst
    Tja nu så har jag sålt pärlan, ändrade familjeförhållanden... Kommer att sakna den snabba lilla rackaren. Nu längtar jag till leveransen av tjänstebilen, Ny a Passat sportskombi med 240 hk bi-turbo diesel. Provkörde i helgen, längtan blev inte mindre...

  11. #51

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Hamburger SV Visa inlägg
    Tja nu så har jag sålt pärlan, ändrade familjeförhållanden... Kommer att sakna den snabba lilla rackaren. Nu längtar jag till leveransen av tjänstebilen, Ny a Passat sportskombi med 240 hk bi-turbo diesel. Provkörde i helgen, längtan blev inte mindre...
    Ska du bli pappa?

  12. #52
    Hamburger SV
    Gäst
    hahaha, ja bonusbarn "ställer till det" :-)

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Hamburger SV Visa inlägg
    hahaha, ja bonusbarn "ställer till det" :-)
    Ah När vi vänta våran var de tänkt att min 3 dörrars gula GTI skulle få agera familjedroska. Har till och med jagat fatt på ett annat recaro säte så ja inte skulle nöta på skinnet. Vi skulle få låna en vagn av syster men de dröjde innan vi fick den så jag fick kalla fötter (om de inte skulle gå i bagaget) så jag köpte en Variant.

    GTI'n står. Kör den 2,5 mil 2 gånger i veckan bara för att hålla i gång den. Skulle ångra nåt djävulusiskt om jag släppte den. De finns inte ens på kartan :P

    Men de är klart får vi fler, måste de upp till diskussion i mitt huvud. Men med ett barn stannar GTI'n för evigt.

  14. #54

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Ah När vi vänta våran var de tänkt att min 3 dörrars gula GTI skulle få agera familjedroska. Har till och med jagat fatt på ett annat recaro säte så ja inte skulle nöta på skinnet. Vi skulle få låna en vagn av syster men de dröjde innan vi fick den så jag fick kalla fötter (om de inte skulle gå i bagaget) så jag köpte en Variant.

    GTI'n står. Kör den 2,5 mil 2 gånger i veckan bara för att hålla i gång den. Skulle ångra nåt djävulusiskt om jag släppte den. De finns inte ens på kartan :P

    Men de är klart får vi fler, måste de upp till diskussion i mitt huvud. Men med ett barn stannar GTI'n för evigt.
    Håll hårt i bilen och intresset, ju mer med barn det blir ju skönare är det att ibland kunna komma ifrån och rensa ur skallen

Liknande ämnen

  1. Golf GTI Edition 35
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 373
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 08:18
  2. Golf GTI 35 Edition / R - pris om 2 år??
    Av Racertobbe i forum VW-forum
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 18:07
  3. VW Golf GTI Edition 35 Driving Experience Vollversion
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 14:38
  4. Are you GTI enough? (Golf GTI 35 Edition)
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:44
  5. VW Golf GTI Edition 35 (MK6)
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 10:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin