Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Larsevert
    Gäst

    Touran med felkoder.

    Hej.
    Har fått lite nya problem med min bil (tdi pd 170 hk) och skulle vilja ha lite råd.

    001137 difftryckgivare, Läge att byta denna antar jag. Hur bökigt är det?

    Abs lampan tändes och felkod 00287, absgivare höger bak. Hoppas det bara är givaren och gärna lite mektips. Har inte bytt vare sig det ena eller andra förut.
    Senast redigerad av Larsevert den 2013-01-25 klockan 19:06. Anledning: Tillägg.

  2. #2
    Larsevert
    Gäst
    Har varit förbi den lokala vw-handlaren och läst felkoder. Enligt dem är det ett mekaniskt fel höger bak, dvs hjullagret. Antar att det är det som givaren ska läsa emot som släppt. Min fråga är, brukar givaren klara sig eller är det läge att beställa både lager och givare?
    Kan man räkna med att samma fenomen även på vänster sida (att absringen släpper från lagret)?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Larsevert Visa inlägg
    Har varit förbi den lokala vw-handlaren och läst felkoder. Enligt dem är det ett mekaniskt fel höger bak, dvs hjullagret. Antar att det är det som givaren ska läsa emot som släppt. Min fråga är, brukar givaren klara sig eller är det läge att beställa både lager och givare?
    Kan man räkna med att samma fenomen även på vänster sida (att absringen släpper från lagret)?
    Brukar klara sig med ett lager byte...

  4. #4
    Larsevert
    Gäst
    Tack för svar.. Då ska jag skaffa det som behövs, som vanligt får man chansa lite. XZN i dimensioner som man inte har i verktygslådan har lagts till på inköpslistan.

  5. #5
    Larsevert
    Gäst
    Det var lagret som var paj, eller abs ringen. Nu fungerar allt för tilfället och bilen har nya skivor och klossar bak.
    Så här i efterhand kan jag konstatera att lagret borde ha bytts även på vänster sida, det börjar se "svullet" ute även på den abs-ringen. När jag höll på letade jag efter rätt åtdragningsmoment för för tex hjulbulten. Hittade följande : navbult 200nm+90°, bromssadel 90nm+90° och ok 30nm.

    Är ngt fel rätta mig gärna.

    Förövrigt ska jag in och felsöka växellådan nästa vecka, den vill inte växla när den är kall längre. Får tagga upp manuellt.
    Senast redigerad av Larsevert den 2013-02-08 klockan 17:46. Anledning: Tillägg.

Liknande ämnen

  1. Problem med touran 1,6 fsi -03
    Av Jhead1980 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 08:45
  2. Touran med 4-Motion... ?
    Av 2stroke i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 09:53
  3. Hjälp med felkoder Golf V TDI
    Av msand83 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 13:35
  4. Hjälp med att tyda felkoder
    Av Questswe i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 14:32
  5. hjälp med felkoder...
    Av mrzigzag i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 09:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin