Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 82
  1. #41
    Wolverine
    Gäst
    Ja, nu har man mer tid att hänga runt här inne och i vissa andra forum, där man träffar din förra arbetskompis Gurfus

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE 23/8]
    Bara för att jag inte uppdaterat något här så har jag inte legat på latsidan
    Det har hänt en hel del sen sista uppdateringen... ska inte tråka ut er med massa text!
    Här kommer bilderna...


    Köpte mig en "lagomt" stor kylarfläkt, 16"... 14"arna var slut!
    Återstår att se om den får plats hehe!


    Byggt downpipe (3")!


    3" v-bands kit till downpipen..


    Ordnat plats för oljekylaren samt svetsat fästen till den, varit iväg och fixat nipplar + slang till oljekylaren. Svetsat fästen ill IC:n! Trångt blir de i nosen..


    Avgassidan klar! Bara en adapter till luftfiltret samt en avskärmning till filtret sen så..


    Mallar ut var kylaren ska sitta!

    Slangarna klara till oljekylaren!


    Nu så kan man snart börja sätta ihop allt ordentligt! Mkt måttande och inpassande innan allt får plats!


    Kylaren på plats, fästen till den gjorda och även fläkten fick plats!
    Skohorn och vaselin så gick det



    Sådär, de var allt för idag!
    Lite små pill med lite vattenslangar, tryckröret mellan spjäll->IC samt lite EL dragning sen så är vi redo för start

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205

    Nu så, inte mkt kvar!
    Var ut och skruvade ihop fronten, satt dit huv wiren och drog fram elen till lyktorna/blinkersen.


    Återstår att dra den sista elen på motorn, spola rent Ic:n och tryckrören med avfettning och varmt vatten så man får ut ev. skit/skräp som göms där inne! Sen kan man dra dit fronten osv... alt. man lämnar fronten loss till bilen mappats klart helt! Snart dags att vrida på nyckeln iaf.. lyfte i ett batteri idag och testade lite lysen och elhissar Verka funka de mesta som var inkopplat iaf!

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Bygget fortsätter i full fart (eller nja halvfart, förkyld som fan blev man i veckan så lite mindre timmar denna vecka i garaget)!


    Konstruerat nedre vattenröret!
    Byggde även ett fäste till det så de inte vibrerar in mot kylaren hela tiden (det är 1cm emellan kylare/rör även om de inte syns på bilden)!


    Konstruerat tryckrör/slang dragning och även slangar/rör till tomgångsmotorn!


    tryckrör klart mellan ic till spjäll


    Skaffade en bit vattenrör från en 1.8t..


    Så blev vattenröret efter en HEL DEL ombyggnad
    Fick svetsa om hela nedre delen och kapa bort massa små rör stumpar först. Men blev kanon till slut


    Rengjort div. slangar, målat tryckrör och skaffat fram lite nya rostfria slangklämmor...


    Rörigt men nu är de mesta klart Gjorde rent ic:n + alla tryckrör idag på jobbet med hetvatten och avfettning... så nu är de monterade inför uppstart!


    Adapter från 3" till 4" för luftfiltret
    Tackar E.Milberg för hjälpen med svarvning av denna adapter!!

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205

    Var över till Borlänge och hälsade på Viktor och Tobbe på Dahlbäck idag, fick med mig lite prylar därifrån
    Vilka ser ni nog på bilden Handlade även några nya kapskivor på feltema!!


    Ramla även över en blocket annons, 4st 20mm spacers 5x112 med navstyrning för 500:-! Visade sig vara riktiga H&R spacers så de var bara handla
    Blir bra till S8 fälgarna till nästa sommar tror jag

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    jobbet fortsätter.....
    Var ut idag och tog tag i allt som finns kvar!
    Tog bort gamla gasvajern och satt dit den nya (ifrån en audi 80 med 5cyl 10v maskin).
    Vajern är längre än s2ans original och ja hoppas den ska räcka och bli bra!
    Tog även tag i elen, eller ja en del utav den och redde ut div. frågetecken!
    Men de finns forfarande några
    Testade att vrida på nyckeln för att höra att de var snurr i maskineriet.
    Det var dött!
    Fann 1 strömbrytare under ratten som gick till tändningslåset (extra stöldskydd typ)!
    Och sen hade jag satt kabeln fel på startmotorn. När de var fixat snurrade maskinen
    Men ingen soppapump gick, fann att det fattades 1 säkring.
    Nåja, lite bilder nedan! Hade ej all el på maskinen och ingen fungerande dator att kolla boxen med.
    Så de blev ingen start idag, men nu är de NÄRA


    Nya dumpen monterad, byggde även ett fäste till luftfiltret. Monterade luftfilter adaptern och nu är avgassidan helt klar sånär som på en värmeavskiljare!


    Spridar byte..


    Siemens Deka 875cc, ska väl duga för lite E85 åka


    Försöker reda ut härvan till motorn, gamla höljet var vidrigt/äckligt så sprättade det och gjort rent alla kablar!

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    UPDATE 6/9-2013
    Jaha, dåligt med updates under veckan som gått!
    Kan ju avslöja att bilen är startad och en lättare/mindre provkörning gjort


    Taskig kontakt med en kabel som är av, tur man har resurser på jobbet. Bara leta reda på rätt kontakt och skarva det Nu är kablaget förlängt till spjällhuset med tanke på s4a insuge har spjället mkt längre bort än original s2 insug!


    Dags att bygga kablage till 115R spolarna... Min kollega/kompis Norpan stod för kunnandet och jobbet då jag inte är ngn hejjare på el


    Sådär, börjar ta sig.. mkt kablar blir det!




    Lindning av kablaget..


    Nu så till slut efter mkt fix o trix så hade vi lyckats knåpa ihop ett kablage till nya spolarna Funkade fint!


    Fick ur den ur garaget och luftade servon samt kylaren... de mesta funkade iaf Läckte lite kylarvatten ur fläktgivaren nere på kylaren samt en klamma låg lite väl nära kylarelementet så fick vrida runt den lite. Lite barn sjukdomar får man räkna med


    Laddade ner nya autronic programvaran till min bärbara och köpte mig en ny usb -> com ports adapter på kjell&company och de funka på första försöket. GÖTT!


    Första lilla provvändan upp på gården hos föräldrarna där jag har garaget


    Lite reklam får man väl skylta med




    En liten film på uppstarten hans med oxå:

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Fortsättning följer...
    Bokat bes. till den 20e September!
    Återstår att se om man hinner
    Lufta kylsystemet ordentligt, fortfarande lite luft i.
    Koppla in tuta + kylfläkt + ena sidoblinkersen inkl. kablage till det!
    Ska svetsa dit en kat + lite nya avgasupphängningar!
    Och byta 2 drivaxeldammasker på höger fram axel.. sen såklart mappas och justeras in
    så den går bra och fungerar bra!



    Kablage till blinkers höger fram + sidoblinkers före + efter! Inte första taskiga tattar skarvarna man hittar! Nu fungerar då åtminstone blinkersen utan glapp..


    Monterade stötfångare, blinkers/dimljus samt ny reg. hållare + skylt fram!


    Städning!! Före och efter..


    Övriga bilen var oxå rejält skitig, nästan "moss" varning på taket/huven. Och spindelnät härOvar... tvättning nästa!


    Avfettning på hela bilen inkl. i dörrgångar!


    Blev en stol ifrån golfen på förarplatsen tillsvidare... en original stol är på G! Lånade vintergolv mattorna ifrån a6an!


    Bra skillnad efter tvätten, nu ser den ju riktigt fin ut Efter städning/torkning invändigt + ordentlig tvätt utv. Nu ska allt fixas inför besiktning sen ska bilen tvättas ordentligt igen och sedan poleras!



    Rensade förardörren och plockade ur gamla låset...



    Ett föredetta dörrlås på förarsidan, fungerar inte så bra efter ett stöldförsök!

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE]
    Tog första riktiga provturen idag, ca 1 mil.
    Funkade bra Kopplade in kylarfläkten häromdagen (dock endast på knapp via kupen, får duga sålänge)!
    Har små pysslat lite med allt möjligt, alla låscylindrar fungerar numera (tack Norpan för kodning och fix utav dom)!
    Fått fart på all belysning runt om utv, bytt huvlåsvajjer med handtag osv. m.m.!
    Bromsar funkar bra, kylfläkten gör sitt.
    Något missljud höger fram i hjulupphängning. Får undersöka det närmare på lyft på jobbet i veckan!
    Ska troligen beställa ny racekat med, den jag hade var lite klumpig.
    Nåja, återkommer!

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE]
    Sista veckan har varit hektisk, flytt+städning av lgh, en duktig förkylning har jag dragit på mig och sen så stress med s2an inför besiktning idag... PUH!
    Men nu så är de helg och jag kan andas ut ordentligt
    Sänkte en öl direkt när jag kom hem och sjönk ner i soffan runt 16-tiden..
    INTE DUMT :P
    Men nu är tjejens barn nattade och jag får lite datatid


    Massor av låsvillor, inget utav låsen på bilen fungerade mer än tändningslåset. Så jag och Norpan plockade ur dom och tog med dom till jobbet. Där norpan gjorde rent alla låscylindrar och villade om alla 3 så de fungerar att låsa bilen ordentligt Tack för det Norpan!


    Tog någon premiär tur med bilen och såg att allting funkade, kopplade in kylarfläkten (bara via knapp i kupen tillsvidare dock). Och i måndags kväll körde jag in bilen till jobbet... på tisdagen efter jobbet tog jag ner drivaxeln höger fram och bytte båda dammaskerna då de gamla var helt av.


    Bra med lyft, speciellt att kunna vara inne på jobbet och mecka med all tillgång till verktyg osv (jobbar på bilmetro/Vag i falun)


    Beställde även i måndags en racekat 100cells..
    Onsdag: Fick racekatten och slet ner avgassystemet och svetsade dit den. Får duga tills vidare.. men hela systemet skulle behöva göras om då det hänger ner lite väl långt, har dåliga infästningar och är fulbyggt rakt igenom... nåja, de håller tätt och fungerar och låter skönt iaf


    Torsdag: Fixade det sista inför mappning idag på jobbet, byggde en fläns till en riktig autronic lufttemp givare, fick hjälp att justera in huven på jobbet och sen bar det av till blge för mappning!


    Hos Viktor och Tobbe på Dahlbäck såklart
    Tobbe är den som hjälpt mig med golfen tidigare, mappning, svetsning och konstruering av grenrör/insug m.m. Så de föll sig ganska naturligt vart jag vände mig med mappningen. Hade ju bara en grundmapp som tidigare ägare kört 450whp och rasat motorn med så körde dit på det och efter ett par timmar och ett gäng "pulls" i bänken så gick den kanon fint. Inga monster effekter då den är std i maskinen. Laddar 0.6bar (utan laddtrycksstyrning då den saknas just nu), resulterade i ca180whp och nästan 300wnm. Vilket i sig motsvarar ca230hk i maskinen som det är i en ren std maskin (men då vid ett högre laddtryck)! Laddtrycksreglering ska i framöver såklart så vi kan ladda de dubbla åtminstone
    Stort tack till Tobbe och Viktor för snabb och bra hjälp, som alltid!


    Tog ledigt efter lunch på jobbet då besiktning stundade! Var ändå ca 2 år sedan bilen var besiktad senast och nyss börjat kört med den så visste ju om lite små fel..


    Gick ju lysande detta Bes UA i princip med endast en 1a på tutan som jag visste inte fungerade och inte hann koppla in ordentligt innan Finns lite små fix i övrigt såklart på en gammal bil men nu behöver man inte stressa med dom Nu kan vintern komma.. haha! Ska ta o fixa i en original stol på förarplatsen, sätta i stereo, städa garaget, koppla om lite mätare, fixa tuta, fläktstyrning via relä m.m.

  11. #51
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Kul att läsa om det här projektet, ser bra ut
    bra jobbat & grattis till besiktning-resultatet!!

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Mulder-_- Visa inlägg
    Kul att läsa om det här projektet, ser bra ut
    bra jobbat & grattis till besiktning-resultatet!!
    Kul att höra tackar!

    [UPDATE 28/9 - 2013]


    Har lite värme problem, ligger vid lugn körning runt 90 grader men när man spöar lite och låter motorn jobba lite som
    den ska göra så sticker tempen iväg, fläkten går, vattenpumpen är sågott som ny och inga läckage på kylsystemet.
    Temp mätaren sticker upp 2-4 streck ovanför 90 grader = ca110 grader typ enligt autronic givaren och via datorn.
    Inte bra, så bilen har stått på jobbet under veckan och jag har bruksat runt i a6an istället..

    Tog tag i problemet med en troligtvis igengeggad kylare då jag fann spår utav kylartätning i expansionskärlet i veckan.
    Spolade rent systemet och bytte termostat (87 graders), hade även i ett special (VAG medel, kylarrensning som är bra när man har rost/olja m.m. i systemet) och körde bilen varm, tappade ur allt och spolade rent med vatten tills de enbart kom ut vatten.
    Hade i rengöringsmedlet blandat med vatten 50/50 och körde bilen varm igen, tappade ur och spolade ur.
    När vi spolade ur och igenom kylaren kändes de som att de var lite klen flöde igenom kylaren..

    I med ny kylarvätska iaf (glykol/vatten 50/50) och ut och provkörde, körde bilen varm och spöade lite rondell körning och hårda
    accelerationer. Såg till en början ut att hålla sig på 90 grader rätt stadigt men steg sakta upp ca 2 streck ovanför 90 graders markeringen (hade dock inte datorn med mig så kunde inte kolla exakt temp via autronic programmet).
    Så tror nog det blir en ny kylare framöver, funderar på att skaffa mig en kylare helt i alu. direkt..

    Återstår att se

    Har även shoppat loss lite delar, nya bromsslangar runt om, ny spolarvätskebehållare (den gamla är igenspacklad och har man i mer än 2dl spolarvätska rinner det rakt igenom ), beg. dörrlister (de längst ner på dörren), samt lite nya clips m.m.
    Återkommer till veckan...

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE 5/10 -2013]
    Sen förra veckan har bilen stått på jobbet bara.. inte kört 1m med den ens!
    Besiktat A6an UA såklart
    Men har köpt på mig lite saker till s2an..
    Fått alla saker jag handlat på mig på siståne!
    Så i torsdags 3/10 så tog jag tag i och göra iordning ny kopplingsslang
    Den gamla såg ut så här:


    Så här pigg var gamla slangen mellan huvudkopplingscylindern ner till slavcylindern. På väg att gå av!
    Så tog tag i de på hobbykvällen och slet ner gamla slangen och började fixa med en ny.
    En ny kostade dock typ 12-1300:- och de hade jag ingen lust med.
    Så var iväg o köpte mig en universal slang med hon-ända i vardera ända.
    Sen till jobbet igen och konade lite rör, borrade nipplar och tillslut fick jag till en fungerande slang.
    Lite special med borrade nipplar då hydralikröret var 6mm och hade större nipplar än ett vanligt bromsrör som är på 4.75mm, lite annan stigning på nipplar osv. Så de blev special
    Men det funkade ypperligt efter lite luftande!
    Tog tag i bromsslangarna i bakvagnen efter det som var lika torrspruckna och äckliga dom med.
    Hade ju fått tag i beg. fräscha stålomspunna slangar via NA-forumet för en strunt peng!
    Samma kille som jag köpte beg. dörrlister och spolarvätskeburken.
    Bara klippa av gamla rören bak, clipsen och skruva loss slangarna ute på oken.
    Gick ganska smärtfritt! De lossnade efter lite bråkande på gamla bromsrören...
    Fick göra ett nytt rör på ca 50cm i bakvagn bara, men smidigt med alla grejer för att göra de inkl. rör/nipplar man har på jobbet så


    Stålomspunnet var de här Sen ser de inte så kul ut ÄN!
    Monterade i nya luftnipplar runt om i alla ok, och peppar peppar alla släppte.
    Men de nipplarna fram var helt igengleggade då någon tidigare ägare inte monterat gummihattarna på nipplarna
    Men hade ju ny nipplar att montera så de kvittade, självklart med gummihattar på
    Idag körde jag ut bilen till garaget igen för lite små fix i veckan.
    De ska dit ny spolarvätskebehållare, xenonljus, bytas en slang till mellan servobehållaren/pumpen, original stolen ska jag försöka få klart med! Less på att sitta i en racestol... Sen hittade jag även på laddtrycksventilen så nu ska vi snart ladda på lite mera... Även om den går helt okey även original

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE 13/10-2013]
    Utfört lite jobb på jobbet i torsdags på hobbykvällen.
    Ny spolarvätskebehållare, kapade bort några gamla fästen på avgassystemet som tog i härovar.
    Bytte olja + filter, letade missljud (klonk i fram+bakvagn och fann subframe bussningarna i framvagn inte mådde så bra och heller inte ena krängningshämmarstaget bak) så ska beställa nytt här framöver..
    Fixade även oljetemp givaren, den blev ej inkopplad när jag lyfte i maskinen så gjorde det nu.
    Sen monterade jag även en bättre beg. sido list på förardörren längst ner.
    Monterade även extraljushållaren då jag ändå hade av stötfångaren o fixade lite annat.
    Sen igår Lördags monterade jag på extraljus se bilden nedan:

    Monterat på extraljus, 3*xenon... lyser fint! Dock bara 35w kit i nu men har ett 55w liggande som jag tänkte montera på de yttersta..

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE]
    Små fixat lite på siståne, beställt hem nya bussningar till hela subframen fram (då de gamla var TOK slut).
    Original gummi bussningar blev det, vill ju bibehålla den komfort som finns!
    Beställde även ett nytt växellådsfäste på förarsidan då de gamla separerat och ett nytt k-stag vänster bak.
    + lite clips, ny spolarvätksepump m.m.
    Idag märkte jag även av en kärvande handbroms vänster bak.
    Frusit eller kärv vid beläggen. Återstår att se! Får plocka isär och kolla över...

    Bytte ett utav krängningshämmarstagen i bakvagn. Gammalt VS nytt


    Har fixat förarstolens stoppning och mamma har sytt och fixat överdraget. Nu montering!


    ÄNTLIGEN monterad, rallystolen jag suttit i o kört bilen sista månaden har inte varit någon jättehöjdare att sitta i. Nu sitter man som folk igen


    Trött på de enkla röret till avslut på avgassystemet jag haft så fick tag i dessa från ett Passat Alltrack system som vi skrotade på jobbet. Blir nya slutrör på s2an


    Byggde en 2 till 1 adapter som jag svetsade ihop och med en 3" rör anslutning i andra änden. Så nu återstår att kapa av nuvarande avgassystemet i rätt längd och montera slutrören... Tror de kommer bli bra. Bättre än nu iaf

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE]
    Hobbykväll idag på jobbet, 24/10.
    Innebär = MECK!
    Hade massor att göra på s2an som fortfarande har massa barnsjukdomar!
    KLONK, KLONK i framvagn = tvärkassa bussningar till subframen.


    Bussningarna, de bakre ramlade ur såfort jag släppt ner hela balken. Bra, nja skulle inte tro det


    Tomt var de här, lådan upp pallad.. gick fort att plocka ner subframen faktiskt. Speciellt när man har lyft på jobbet


    Nya bult, nya bussningar och ett nytt växellådsfäste. Välbehövligt!


    Passade på att tvätta av balken ordentligt samt slipa bort all rost ifrån balken när den ändå var nere.


    Grundlackad efter renslipningen!


    Balken monterad igen. La även ett par lager underredsmassa på som skyddande lager.


    Slutrören monterade, dock hänger avgassystemet inte 100% rakt. Vilket ska åtgärdas i framtiden! Vet heller inte om jag blev riktigt nöjd med slutrören så kanske bygger om de
    Summasumarum efter dagens arbete = klonk ljud existerar inte längre, SKÖNT!
    MEN nu sitter växellådan som den ska, rakt och då taskade växellänkaget till sig så jag har just nu ingen back.
    Men det kvittar för imorrn drar jag till Turkiet, Kemer och Viking Star Hotell på en All Inclusive resa med tjejen.
    Ska bli så jäkla skönt Ha de så skönt här hemma i kylan...


    På återseende..

  17. #57
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 174
    Fan vad fint!
    Både meck & resa alltså :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Fan vad fint!
    Både meck & resa alltså :-)
    Jajjamen Var inte dumt att vara borta i turkiet 1 vecka.
    Inte en dag under 30 grader varmt :P
    Kvällarna blev ju lite kallare, runt 18-20 grader men underbart att vila en vecka från allt hemma..

    Nu är de tillbaka till vardagen igen och skulle ut i garaget lite idag o fixa med skotern och a6an.
    Blev att starta s2an med startkablar, var tvärdöd!
    Dags för ett nytt batteri tror jag minsann...

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE]
    Hade det galet bra i Turkiet
    Inte under 30 grader en ända dag :P
    Men nu är man tillbaka i vardagen, förra torsdagen skulle jag in med den på jobbet och justera växellänkaget.
    Bilen gick på startmotorn men vägrade surra igång, det som inte surrade var bränslepumpen.
    Bak och hittade på en brunnen säkringshållare = dålig kontakt!


    Ja här ser ni, det var kasst klämda kablar utav tidigare ägare samt lite väl tunna kablar!


    Sådär, grövre kablar monterade, bytte alla kabelskor på relät och monterade ny säkringshållare samt säkring. Sen blev de liv på pumpen och bilen startade som vanligt


    Köpte mig en uppsättning nya bromsskivor, eller jag bättre beg. Brembo slitzade skivor att ha bak. Mina är rätt slitna och rostiga pga. Så beställde nya ferrodo belägg idag så nästa vecka blir de uppledning bromsar bak samt montering begagnade skivorna och nya beläggen! Får se om jag ev. måste ha ett nytt ok med då handbromsen kärvar lite, kan ju även vara handbromsvajrarna.. återstår att se! Handbromsen bråkar lite när de är minus grader ute nämligen!

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    [UPDATE 2014]


    Inga fel på handbromsvajrarna, var oket som kärvade! Bara införskaffa nytt, har kört med vajern ur på vänster sida nu sedan jag märkte att de kärvade så man inte lägger i handbromsen av misstag.


    Extraljus ramlade ju dit här för ett tag sedan, men bara 3x35w. Hade ju ett 55w passande med rätt socklar till extraljusen. Lika bra att installera


    Blev lite uppstagning med! Blev skapligt stabilt iaf, bästa hade varit stag in i grillen men hade inga snabb fästen...


    Blev LJUST! 55w på de yttre och 35w i mitten..


    Halvljus, väldigt klent..


    Sådär, helljus på!


    Bilen förtjänade en tvätt med tanke på de här skit vädret, usch!




    Dagen efter tvätt så kom de faktiskt lite snö ute, tack o lov
    Så lite har man hunnit sladda minsann och oj oj oj va kul de är :P

    S2an fick bekänna färg hos Dahlbäck/Viktor Ihlis häromdagen! Fin justering av mapp och lite mer laddtryck. 25k mil original motor med 3tums system, större ic och 875cc spridare (mest för att ja hade dom liggande och de blir garanterat finare sprutbild med dessa än de gamla std aan spridarna från -93). 95oktan och de blev ca210whp@350wnm med en laddtrycks peak på 1.5bar. Vi justerade iofs inte så mkt tändning heller men det får duga tills 2.5l maskinen är färdigbyggd tror jag
    Så de är väl ungefär här vi är i dagsläget!
    Sitter och spanar på xenon kit till vanliga strålkastarna med!
    Sen har jag även fixat lite belysning i klimatorpanelen, fick byta ut ena displayen då en del utav siffran saknades.


    Städat ur den ett par ggr och bytt olja ett par ggr.
    Börjar bli dags för ett nytt oljebyte då den gått alldeles för
    surt och mkt av soppan "runnit" rakt igenom och tunnat ut oljan så har lite rassel ifrån en tryckare emellan åt.

    En kylare börjar de bli dags att köpa med!
    Halvdrygt att de kostar typ 2k bara, så letar lite efter en alu kylare faktiskt!
    Skadar inte med en vettig direkt istället för ngn eftermarknads plastkylare..

Liknande ämnen

  1. Audi A4 1.8T/163 Quattro Avant-03
    Av P.Hagel i forum Old - VAG Projektforum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-03-20, 15:54
  2. s2 kolvar?
    Av Trimmo i forum VW-forum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 18:10
  3. 2,0 förgasarinsprut? Audi 80 -93.
    Av D.E i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 12:38
  4. Audi S2, 80 v6...., bromsar på mk2?
    Av VWR18 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin