Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 4567
Resultat 121 till 135 av 135
  1. #121

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Om inte ditt kort funkar utomlands..
    Har du hört talas om kontanter?

  2. #122
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    649DKK kostade båten precis, så nu vet ni det också
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #123
    FiNCH
    Gäst
    VIKTIG INFORMATION
    Mötesplats för konvojen är (som ni kanske redan vet)

    Shell
    Bronsgjutaregatan 1
    238 41 Malmö
    040-94 03 68

    Vi utgår klockan 07:00
    man kan inte vara nog tydlig!
    Senast redigerad av FiNCH den 2013-07-30 klockan 20:50.

  4. #124
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Jag och min tjej kommer ha fullt i bilen med packning och 6 stycken 22 liters dunkar med bensin (för att mitt soppakort bara fungerar i Sverige).

    Hennes syster vill åka med ner till Hamburg då hon har lite ärenden i Tyskland efter att ha sålt sagt upp en lägenhet där och flyttat till Sverige för en tid sedan, hon får inte plats i bilen och har någon av er lust att låta henne åka med?

    Hon är trevlig och bra sällskap!
    Hej, har du koll på reglementet kring transport av miljöfarligt gods? Minns att jag kollat på denna snåriga djungel av regler kring transport av bensin och det var lite lurigt. Det finns undantag (för privatpersoner) från ADR-reglemente som reglerar transport/försäljning av miljöfarligt gods (bensin i detta fallet) så ta en titt på detta. Sedan är tullen rätt kinkig verkar det som då det kan räknas som smuggling vid vissa mängder (detta är vad jag hört vid införsel i Sverige, hur andra länder ser på det är värt att kolla upp med).

    Bara en tanke så ni inte finner er handbojade någonstans efter autobahn med pannan i huven, eller bilen rykandes av bensinångor .

    Är säker på att någon annan på forumet har koll på om jag pratar goja eller ej.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #125

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Är bensin t.ex förpackad i 1L flaskor (godkända) i godkända lådor om 6st får man köra så många liter man bara får plats med utan ADR intyg

    Lite onödigt och durt att få tagni dom rätta flaskorna och kartongerna bara

  6. #126
    Klarby
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av FiNCH Visa inlägg
    Jag och min tjej kommer ha fullt i bilen med packning och 6 stycken 22 liters dunkar med bensin (för att mitt soppakort bara fungerar i Sverige).

    Hennes syster vill åka med ner till Hamburg då hon har lite ärenden i Tyskland efter att ha sålt sagt upp en lägenhet där och flyttat till Sverige för en tid sedan, hon får inte plats i bilen och har någon av er lust att låta henne åka med?

    Hon är trevlig och bra sällskap!

    Bara en tanke eller två....

    Du vet att ett vanligt bankkort går att betala bensin med också :-)
    Vad händer om du krockar med 128 liter bensin i bilen??

    Om du nu saknar kontanter eller bankkort så tanka upp 2 av de andra bilarna (med ditt soppakort som bara fungerar i Sverige) som ska med på resan så kanske de kan tanka åt dig i tyskland o Holland ;-)

    Ha en trevlig resa!

  7. #127
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jag får nog hålla med i oroligheterna,
    det känns sådär att man har så mycket bensin i bilen,
    vid en ev. krock eller panikbromsning väger detta väldigt mycket, för att inte tala om brandrisken.
    Det finns bestämmelser för detta av en anledning.

    Hoppas du löser det på annat sätt.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  8. #128
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Hej, har du koll på reglementet kring transport av miljöfarligt gods? Minns att jag kollat på denna snåriga djungel av regler kring transport av bensin och det var lite lurigt. Det finns undantag (för privatpersoner) från ADR-reglemente som reglerar transport/försäljning av miljöfarligt gods (bensin i detta fallet) så ta en titt på detta. Sedan är tullen rätt kinkig verkar det som då det kan räknas som smuggling vid vissa mängder (detta är vad jag hört vid införsel i Sverige, hur andra länder ser på det är värt att kolla upp med).

    Bara en tanke så ni inte finner er handbojade någonstans efter autobahn med pannan i huven, eller bilen rykandes av bensinångor .

    Är säker på att någon annan på forumet har koll på om jag pratar goja eller ej.
    Det är ingen fara, jag har ADR utbildning desutom då jag kör Lastbil å släp.
    Som privatperson får man ha max 240 liter med sig i max 60 liters volymer, sen finns det ju fler undantag om det är kartonger å massa sånt trams. Den volymen jag har är alltså godkänd, desutom kommer alla dunkar spännas fast med 1st 4 tons spännband för Lastbilsbruk!

    När det gäller säkerheten så förstår jag er, men tänk då på att vissa Lastbilar har upp till 2000 liters Diesel i sina tankar utan att behöva ha något speciellt tillstånd, då brukar varje tanka vara på 1050 liter och man har 2 sådana. Bensin brinner klart bättre än Diesel det är jag medveten om.

    Självklart skulle jag hellre tanka upp 2 andra bilar, det var en superbra idé Klarby!
    Ska ta det med grabbarna på plats.
    Senast redigerad av FiNCH den 2013-07-31 klockan 21:38.

  9. #129

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Har man ett kreditkort så går det ofta även att ta ut pengar på detta hemma i Sverige och få faktura. Men det kanske är ett vanligt bensinkort du har?

  10. #130
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Har man ett kreditkort så går det ofta även att ta ut pengar på detta hemma i Sverige och få faktura. Men det kanske är ett vanligt bensinkort du har?
    Jag har inga kreditkort bara ett ST1 tankkort där dom skickar faktura, och jag har nyligen flyttat från sthlm till Halland, därför är min kassa rätt begränsad.
    Desutom hade jag räknat med att tankkortet skulle funka på Shell utomlands, men så va inte fallet.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Har man ett kreditkort så går det ofta även att ta ut pengar på detta hemma i Sverige och få faktura. Men det kanske är ett vanligt bensinkort du har?
    Jag har inga kreditkort bara ett ST1 tankkort där dom skickar faktura, och jag har nyligen flyttat från sthlm till Halland, därför är min kassa rätt begränsad.
    Desutom hade jag räknat med att tankkortet skulle funka på Shell utomlands, men så va inte fallet.

  11. #131

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Jag startar från Stockholm imorgon ca kl 14 och övernattar någonstans, kanske Malmö eller på andra sidan sundet.

    Min första natt på hotellet blir alltså lördag.

    Jag fick 1 extra rum där idag, så rum fanns tydligen även idag.

    0733279786
    Nicholas


    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

  12. #132
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sspc Visa inlägg
    Jag startar från Stockholm imorgon ca kl 14 och övernattar någonstans, kanske Malmö eller på andra sidan sundet.

    Min första natt på hotellet blir alltså lördag.

    Jag fick 1 extra rum där idag, så rum fanns tydligen även idag.

    0733279786
    Nicholas


    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
    Synd att du inte joinar Konvojen

  13. #133

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Dags att sova på ett hotell strax efter puttgarden.

    Tydligen inte ensam om att vara på väg.
    Men jag vet inte vem detta är fast å andra sidan så känner jag ju ingen.

    Namn:  uploadfromtaptalk1375471165119.jpg
Visningar: 222
Storlek:  75.9 KB

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

  14. #134

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Syns lite dåligt, men det är en GTIklubben ram runt skylten.

  15. #135

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Nicholas Sävenlid
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    229
    Framme

Liknande ämnen

  1. M.I.V.W. 4 Augusti 2013 *Planeringstråd *
    Av Faltdach i forum Träffar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 18:37
  2. action meet 6--7 augusti
    Av volvo240tic i forum Träffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin