Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 61
  1. #41

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Ja ursäkta tänkte inte pp det.

  2. #42
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Om jag minns rätt så finns ej TSI 200 med DSG. Automatisk växellåda och TSI 200 innebär Tiptronic, dvs momentomvandlare och ganska omfattande bränsleförbrukning i praktiken. Men kör man bara 1000-1500 mil per år så spelar väl det ingen större roll...
    Det verkar vara så att DSG bara finns i nyare beninversionen av 2.0. Tiptronic är ju bra det med men det är ju en traditionell automatlåda med det typiska ”slirandet” i momentomvandlaren, dvs ej jämförbar med DSG. Dock så har väl Tiptronic ”lock up” över en viss hastighet på de högre växlarna vilket tar bort slirandet/effektförlusten. Säkert törstigare än DSG som Marcus påtalar.

    Jag tycker det är väldigt attraktivt att gå på en 2.0 TSI /TFSI/FSI (man kallar ju dem lite olika i annonserna). Skulle känna mig mer trygg med 2 liters alternativen, med eller utan kamrem, än med 1,4 liters versionerna. Det är ju en tung bil som ska förflyttas.....:-)

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ja, TSI 211 finns endast med DSG. Dvs 3C facelift.

  4. #44

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Typist att inte Golf varianten inte är lite större så man får in en barnvagn+lite till

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag tycker att det är mycket stor skillnad på Golf Variant och Passat Variant, inte bara vad gäller utrymme utan även komfort, interiör med mera. Passat är mer prisvärd om man ska ha större motor, mer utrustning.

  6. #46

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Jo är väll så. Blir nog en 2012 multifule har en golf 160hk och skillde inte allt mycket prestandamässigt. Och jag tycker om motorn i min golf så borde bli bra. Tycker det är mer prisvärt med en 2012 med drag än att köpa en 2010.

  7. #47

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    http://www.blocket.se/ostergotland/V...8.htm?ca=8&w=2

    Vad tror ni om denna? Kom gärna med +-.

    Hur är förbrukningen?

  8. #48
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    http://www.blocket.se/ostergotland/V...8.htm?ca=8&w=2

    Vad tror ni om denna? Kom gärna med +-.

    Hur är förbrukningen?

    Bra utrustning, Troligen vettigt pris.

    211 Hk motorn i Golf+DSG har måttlig förbrukning. Passat vet jag inte, kan inte skilja så mycket vid jämn fart. Jag har bara kört 170TDI som är väldigt snål.

    Kan vi gissa på 0,75 – 0,8 på landsväg. (211TSI:n i Golf är betydligt snålare än tex ED35 2.0 FSI…….)

    Candy vit är en bra färg, lätt att bättra typ stenskott och annat (vit bas + klarlack).
    Utrustningen är ju kanon (bara 18 tum som saknas):-)

    Enda negativa i mina ögon är mörktonade rutor bak. Jag tycker att man ser för dåligt ut i mörker, men många andra tycker bra om det. Det finns vissa fördelar med det.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2013-01-12 klockan 11:48.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #49

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Ok mm väntar på bilder nu bara. Hoppas den är fin.

    Vad tror ni man kan få den för? Hur mycket kan man pruta...

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Eftersom TSI 211 endast säljs i GT-utförande så väljer troligen de flesta till sportpaketet (kostnadsfritt tillsammans med tygklädsel) och då ingår mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt. Angiven officiell förbrukning är 7,9 l/100km men jag skulle inte fästa mig allt för mycket vid den siffran...

  11. #51

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Jep men här är det skinklädsel.

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Jep men här är det skinklädsel.
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt ingår även med Sportpaket läder Nappa för 17 tums fälgar, men paketet kostar då 13700 kr.

  13. #53

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Ringde min serviceverkstad idag angående om det är mycket problem med DSG7-DSG6. Han svar var "att om du ska ha bilen länge och vill ha den driftsäker så skulle jag kört på manuell". Han sa att problemet ofta kommer vid mycket stadskörning etc. Jag har vart och prova den ovanstående bilen som har gått som lånebil/testbil, så nu är jag osäker igen. Låter inte så bra.

    Är jätte nöjd med min verkstad så litar på vad de säger. Men vill även höra eran åsikt.

  14. #54

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av oskee Visa inlägg
    Ringde min serviceverkstad idag angående om det är mycket problem med DSG7-DSG6. Han svar var "att om du ska ha bilen länge och vill ha den driftsäker så skulle jag kört på manuell". Han sa att problemet ofta kommer vid mycket stadskörning etc. Jag har vart och prova den ovanstående bilen som har gått som lånebil/testbil, så nu är jag osäker igen. Låter inte så bra.

    Är jätte nöjd med min verkstad så litar på vad de säger. Men vill även höra eran åsikt.
    Det jag har läst och hört gäller problemen framförallt DSG7, då detta verkar vara en sämre konstruktion. Skulle själv aldrig våga köpa en bil med den sjuväxlade lådan.

    Har skickat ett PM till dig.

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Alla växellådor lär väl slitas snabbare i extremt växlingsintensiv miljö, typ storstadstaxi. Min uppfattning är dock att problemet främst gäller DSG7.

  16. #56

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Tydligen problem med dsg6 med. Dock vanligare att taxi har 7an.

  17. #57

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Den första bilen i Täby har Premiumpaketet = trevligt. Innehåller bland annat läderklädsel och bixenon. Tror detta paket kan vara ovanligt på TDI 140? Dock komfortstolar istället för sportstolar. Jag föredrar sportstolarna, men det är jag det. Mellanlänken fungerar ej.

  19. #59

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    På den sista bilen ser förardörren ut att vara omlackad. Den saknar ju dessutom premiumpaket, något jag tycker är värt att satsa på

  20. #60

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Snabb fråga. Har tdi 140 tillsattsvärmare? Blir de varma snabbt på vintern?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 20:57
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 02:18
  3. Någon som har handlat av dessa förut?
    Av Holman i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 00:28
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin