Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    novis??
    Gäst

    diesel värmare passat skit??

    hej jag har en 10as passat som jag bytt värmare på 2 gånger på garantin rengjort en gång å nu klatrar den igen.Kompisens 09gt 170 har haft samma fel, har nu satt i defa elvärmare men varför krånglar dom o vad göra?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av novis?? Visa inlägg
    hej jag har en 10as passat som jag bytt värmare på 2 gånger på garantin rengjort en gång å nu klatrar den igen.Kompisens 09gt 170 har haft samma fel, har nu satt i defa elvärmare men varför krånglar dom o vad göra?
    Märkligt.
    Jag har en passat -09 170 tdi sedan ca 1 år tillbaka. Körde förra vintern utan problem och nu i höst/vinter också, funkar kanonbra. Väljer den framför elvärmare alla dagar i veckan, är ju så mycket mer effekt. 30-40 minuter värmning brukar räcka, trevligt att starta med fjärrkontrollen.

    Far min har en passat -12, blir andra vintern med d-värmare för honom också, inga problem (än så länge iaf)

    Vad tankar du för diesel?? är väl den enda variabeln som kan skilja antar jag..
    Jag tankar på JET eller ST1, far min på OKQ8
    Senast redigerad av Mulder-_- den 2012-12-01 klockan 15:00. Anledning: stavning

  3. #3
    novis??
    Gäst
    kör endast b0 alltså blankdiesel frugan använder bilen så det småkörs mycket, men det är lika för ett par tiugan ägare här med igensotat glödstiftmm

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Man måste nog låta den bränna ur riktigt ibland. Alltså låt den gå en längre stund innan du ska ha bilen.

  5. #5
    pinnen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av novis?? Visa inlägg
    kör endast b0 alltså blankdiesel frugan använder bilen så det småkörs mycket, men det är lika för ett par tiugan ägare här med igensotat glödstiftmm
    Där har du nog problemet, värmaren används ju även vid körning och blir det för korta brännperioder så sotar dom igen, efter 3st. tändnings/startförsök utan framgång (flamavbrott t.ex) så låser den sig automatiskt och går ej att starta innan den låses upp igen... Ibland så brukar det räcka med att låsa upp den och tvångsköra den och verkligen bränna ur den så fungerar den igen, varför vw:s värmare är så känsliga för detta kan jag tyvärr ej svara på men du är absolut inte ensam om att få detta problem.

  6. #6
    pinnen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av magnusT Visa inlägg
    Man måste nog låta den bränna ur riktigt ibland. Alltså låt den gå en längre stund innan du ska ha bilen.
    Stämmer bra det.

  7. #7
    novis??
    Gäst
    bra den starta i dag fick ga 3omin men fjärren blinkar som attan (rött)

Liknande ämnen

  1. Köpa passat diesel 2001-
    Av vw_audi i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 17:22
  2. Jag vill paja en passat diesel
    Av Jansson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 11:28
  3. Extra värmare caddy tdi
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 01:16
  4. Caddy -04 och framåt diesel värmare
    Av hutte i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  5. 101hk passat diesel??
    Av Tofflan i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 18:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin